Seaweed skrev:Vänta nu, har jag missat att du skaffat Mesa?!Fett ju!
Ja, du har nog det...

Har kvar Sunnen också, tänkte ta den i helgen, men av utrymmesskäl så fick det bli Mesan...
Seaweed skrev:Vänta nu, har jag missat att du skaffat Mesa?!Fett ju!
Har bara testat den hemma....men gode tid, ljud och volym... mumma.Mike skrev:Passar kalas till allt från blues till Van Halen och Ramones.
Nu på senare tid har jag ändå kunnat lägga band på mig och hållt igen, men kunde inte motstå denna...Det är ju tur att förra veckan avverkades på Legoland.blackparkas skrev:Känner igen det där VH!
Säljer prylar för att finansiera mat etc men så kommer GAS-demonen krypandes....
Finfint! Vad kommer det sig att EBS-loggorna är borta?VHdiggare skrev:Jahopp, skulle ha pengarna från Markbassförsäljningen till annat som inte var musikrelaterat....![]()
Sedan Kom GASen...Men jag är nöjd.
Har bara testat den hemma....men gode tid, ljud och volym... mumma.Mike skrev:Passar kalas till allt från blues till Van Halen och Ramones.
Idag väckte jag sonen med den
Förra ägaren har avlägsnat dessa, glömde höra om han har de kvar, men duger bra utan..Indigo skrev:Finfint! Vad kommer det sig att EBS-loggorna är borta?VHdiggare skrev:Jahopp, skulle ha pengarna från Markbassförsäljningen till annat som inte var musikrelaterat....![]()
Okej =) Jag tycker att det är så konstigt det där, jag har sett det flera gånger, EBS-stärkare som loggorna har tagits bort ifrån. Det är väl inget att skämmas över, tvärtom! =)VHdiggare skrev:Förra ägaren har avlägsnat dessa, glömde höra om han har de kvar, men duger bra utan..Indigo skrev:Finfint! Vad kommer det sig att EBS-loggorna är borta?VHdiggare skrev:Jahopp, skulle ha pengarna från Markbassförsäljningen till annat som inte var musikrelaterat....![]()
Mig hade inte gjort nå´t om de var kvar, de är ju gjorda för att smälta in. Men de som tar bort loggan vill väl få folk att tro att man kör på en Vintagestärkare. Kanske som att relikera en ny bas. kanske är lite coolare att köra på gammalt.Indigo skrev:Okej =) Jag tycker att det är så konstigt det där, jag har sett det flera gånger, EBS-stärkare som loggorna har tagits bort ifrån. Det är väl inget att skämmas över, tvärtom! =)VHdiggare skrev:Förra ägaren har avlägsnat dessa, glömde höra om han har de kvar, men duger bra utan..Indigo skrev:Finfint! Vad kommer det sig att EBS-loggorna är borta?VHdiggare skrev:Jahopp, skulle ha pengarna från Markbassförsäljningen till annat som inte var musikrelaterat....![]()
Ja, med den basen såVHdiggare skrev:Min dotter tycker bara jag är pinsam i alla lägen.
Japp, men den lämnar aldrig replokalenIndigo skrev:Ja, med den basen såVHdiggare skrev:Min dotter tycker bara jag är pinsam i alla lägen.![]()
In The Pommes Fritesky, såna där Malmberg 2X15 lådor hade ju vi på 70-talet.
DoggyD skrev:In The Pommes Fritesky, såna där Malmberg 2X15 lådor hade ju vi på 70-talet.
Det var heller aldrig några probs att titta in i Malmbergverkstan/shoppen på Västmannagatan (tror jag den låg på)
Som jag kommer ihåg det hela lät dom kanon med JBL D140F med plåtkon. Eller med Altec Lansing för den delen.
Lyckan var stor när man baxade hem en sån från Dieke i Fruängen i ett hugo vadderat originalfodral som givetvis ingick.
Det var typ det absolut coolaste man kunde ha i högtalarväg på den tiden, gärna i kombination med en V4B dårå.
Med en Sunn Model-T eller MusicMan HD130 gitarrtopp och P-bas lät det helt klart fett Bluesigt och funkis hela vägen.
Vad har Mr LoveFreak att tillägga ? du körde väl med ars'nall, förlåt, Marshall, eller hur?
stärkaren låter bra som satan! Understa lådan är en fender 115 från 80 talet skulle jag tippa på! Slängt i ett nytt jbl 140.0lådan över än en ashdown 410, deras billiga, fast den är vriden ett kvarts varv och utklädd till en fender!!! Det va enda lådan jag hittade som hade samma mått på någon sida!
Listigtslarvid skrev:stärkaren låter bra som satan! Understa lådan är en fender 115 från 80 talet skulle jag tippa på! Slängt i ett nytt jbl 140.0lådan över än en ashdown 410, deras billiga, fast den är vriden ett kvarts varv och utklädd till en fender!!! Det va enda lådan jag hittade som hade samma mått på någon sida!
Jag tycker faktiskt att classic-serien ser bättre ut utan logga! Ser lite Hiwatt-isch ut, typ. Loggan känns lite för modern för att smälta in där i mitt tyckeIndigo skrev:Okej =) Jag tycker att det är så konstigt det där, jag har sett det flera gånger, EBS-stärkare som loggorna har tagits bort ifrån. Det är väl inget att skämmas över, tvärtom! =)VHdiggare skrev:Förra ägaren har avlägsnat dessa, glömde höra om han har de kvar, men duger bra utan..Indigo skrev:Finfint! Vad kommer det sig att EBS-loggorna är borta?VHdiggare skrev:Jahopp, skulle ha pengarna från Markbassförsäljningen till annat som inte var musikrelaterat....![]()