köpa ersättningsdekaler till stereoförstärkare

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
sixpounder
Medlem

köpa ersättningsdekaler till stereoförstärkare

Inlägg av sixpounder »

Funderar på att renovera en liten förstärkare jag har och undrar om någon vet vart man kan köpa dekaler, klistermärken eller mallar för att sparya på volym,bas och diskant mm

Tänker nämligen lacka den och vill ju ha texter under kontrollerna
Alexander
Medlem+

Re: köpa ersättningsdekaler till stereoförstärkare

Inlägg av Alexander »

Är det sk "gnuggisar" du ska ha? ELFA? Farnell?
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Re: köpa ersättningsdekaler till stereoförstärkare

Inlägg av Fernan »

Jag har testat lite olika varianter:

1. Vattendekaler + klarlack. Panelen var i tunn plåt med mässingsfinish (typ Marshall). Jag gjorde en bild i PaintShopPro som innehöll text (Volume, Treble osv). Printade ut på transparent vattendekalpapper, klippte sen ut orden var för sig och placerade dekalerna på panelen. Klarlackade över. Använde den metoden på 6S100:an. Lite petigt.

2. OH-film. Man kan göra hela panelen som en bild med texten spegelvänd. Printa ut på laser så får man den blanka, tonerfria sidan utåt med texten rättvänd. Begränsningen blir ju sidstorleken (A3-A4), går att skarva i värsta fall.

3. SkyltMax. Gör en bild av panelen och skicka in på deras hemsida så får man en graverad plastskylt. Max 54 cm bred,tror jag..det passade precis till Hiwatten. 370 spänn eller nåt sånt. Man får borra hålen själv sen. Skylten har ju en viss tjocklek som man måste ta hänsyn till, men kan funka om man ska byta ut en befintlig panel.
Skriv svar