newheartshadow
- newheartshadow
- VIP medlem
newheartshadow
Tjipp!
Tänkte sälla mig till detta utomordentliga forum,
har spenderat dagen med att kika runt lite och kom på att en presentation nog inte skulle sitta fel.
Daniel heter jag, är som synes Örebroare (liksom flera andra efter vad jag sett här) och började spela bas på gymnasiet. Då främst i bandet Teardrive som numera är nedlagt.
För närvarande lirar jag med ett par andra grabbar i ett relativt nytt projekt som hittills avverkat fler trummisar än spinal tap och fortfarande inte hittat en permanent fjärde medlem. jag har av den anledningen inte någon musik att länka till än så länge men det kommer.
Är född den 7:e januari 1983 och har utbildat mig till Ljudingenjör vid Örebro Universitet fram till sommaren 2008.
Har sett att andra talar om vad de spelar på så då gör väl jag det med, bilder får komma en annan gång.
Basar:
Warwick Corvette FNA Jazzman LTD 2004 - 5a (huvudyxa)
Warwick Rockbass Corvette Classic - 5a (andrayxa)
Ibanez AEB10BK - Akustisk 4a (köptes för att användas i ett akustiskt projekt som sen dog ut så nu övas det bara med den)
Rigg:
Ampeg SVT-2PRO
Ampeg SVT-215E
Pedaler:
EBS Microbass II
Ampeg SVP-OCT Sub-Blaster
ProCo Rat 2 (basmoddad)
Dunlop Crybaby Bass 105Q
Boss CE-2B Chorus
Boss GE-7B Grafisk Eq
Boss BF-2B Flanger
Boss LM-2B Bass limiter/enhancer
Korg Pitchblack Tuner
Usch det blev en lång presentation. hoppas ni har överseende med detta.
Ha de! / Danne
Tänkte sälla mig till detta utomordentliga forum,
har spenderat dagen med att kika runt lite och kom på att en presentation nog inte skulle sitta fel.
Daniel heter jag, är som synes Örebroare (liksom flera andra efter vad jag sett här) och började spela bas på gymnasiet. Då främst i bandet Teardrive som numera är nedlagt.
För närvarande lirar jag med ett par andra grabbar i ett relativt nytt projekt som hittills avverkat fler trummisar än spinal tap och fortfarande inte hittat en permanent fjärde medlem. jag har av den anledningen inte någon musik att länka till än så länge men det kommer.
Är född den 7:e januari 1983 och har utbildat mig till Ljudingenjör vid Örebro Universitet fram till sommaren 2008.
Har sett att andra talar om vad de spelar på så då gör väl jag det med, bilder får komma en annan gång.
Basar:
Warwick Corvette FNA Jazzman LTD 2004 - 5a (huvudyxa)
Warwick Rockbass Corvette Classic - 5a (andrayxa)
Ibanez AEB10BK - Akustisk 4a (köptes för att användas i ett akustiskt projekt som sen dog ut så nu övas det bara med den)
Rigg:
Ampeg SVT-2PRO
Ampeg SVT-215E
Pedaler:
EBS Microbass II
Ampeg SVP-OCT Sub-Blaster
ProCo Rat 2 (basmoddad)
Dunlop Crybaby Bass 105Q
Boss CE-2B Chorus
Boss GE-7B Grafisk Eq
Boss BF-2B Flanger
Boss LM-2B Bass limiter/enhancer
Korg Pitchblack Tuner
Usch det blev en lång presentation. hoppas ni har överseende med detta.
Ha de! / Danne
Senast redigerad av newheartshadow den tor 18 dec 2008, 02:17, redigerad totalt 1 gånger.
- hosse
- Medlem+++
välkommen till oss!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- hosse
- Medlem+++
ja jävlar, det märkte jag inte. örebro reser sig mot övriga bassverigeHellish skrev:En TILL örebroare? FINNS det något annat än basister där???![]()
Och just. Hjärtligt välkommen!

www.chucknorrisfacts.com
- Diesel
- Medlem++
- newheartshadow
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Välkommen Välkommen!
Inte för att vi behöver fler Örebroare här på forumet, men till skillnad från resten av personerna från de trakterna så kanske du kan tillföra något vettigt till forumet....
Välkommen åter igen.
FNA Jazzman höll jag på att köpa en för en herrans massa år sedan.
Sköna yxor. Men min Fortress var skönare så det fanns ingen anledning tyckte jag då.
Inte för att vi behöver fler Örebroare här på forumet, men till skillnad från resten av personerna från de trakterna så kanske du kan tillföra något vettigt till forumet....

Välkommen åter igen.
FNA Jazzman höll jag på att köpa en för en herrans massa år sedan.
Sköna yxor. Men min Fortress var skönare så det fanns ingen anledning tyckte jag då.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- fieldflower
- Hedersmedlem
- newheartshadow
- VIP medlem
Den är riktigt najs, aningen tung som med många andra warwicks men det "vägs" upp i tonen tycker jag.blackparkas skrev:FNA Jazzman höll jag på att köpa en för en herrans massa år sedan.
Hade sabla tur när jag fick tag på den, var när börsen körde sin warwick blowout för typ ett och ett halvt år sen, skulle egentligen in och titta på en Streamer Jazzman men det fanns inga femmor kvar så då letade de upp en corvette jazzman femma i linköping, döm av min förvåning när det var LTD-modellen som trillade in, för samma pengar dessutom

Efter lite spelande fick den följa med hem.
- blackparkas
- Medlem++++
Bra val!newheartshadow skrev:Den är riktigt najs, aningen tung som med många andra warwicks men det "vägs" upp i tonen tycker jag.blackparkas skrev:FNA Jazzman höll jag på att köpa en för en herrans massa år sedan.
Hade sabla tur när jag fick tag på den, var när börsen körde sin warwick blowout för typ ett och ett halvt år sen, skulle egentligen in och titta på en Streamer Jazzman men det fanns inga femmor kvar så då letade de upp en corvette jazzman femma i linköping, döm av min förvåning när det var LTD-modellen som trillade in, för samma pengar dessutom![]()
Efter lite spelande fick den följa med hem.
Det är riktigt bra basar!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- VIP medlem
Välkommen! 
Min huvud WARWICK är en Streamer Jazzman.. Underbar mickuppsättning.

Min huvud WARWICK är en Streamer Jazzman.. Underbar mickuppsättning.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- basmartin
- Medlem+++
Välkommen!
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- Klopper
- Hedersmedlem
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- BBQV
- Forumvärd
- newheartshadow
- VIP medlem
- Punkster
- Medlem+++
- newheartshadow
- VIP medlem
tackar tackar!Punkster skrev:Välkommen hit högt ärade fellow örebroare! Vi kan aldrig bli för många! Om du pluggar till ljudingengör så kanske du känner Daniel Sundberg o Jonas Birkelöf. Dom går andra året och spelar i samma band som jag.
men ack, själv går jag tredje året och är allmänt dålig på namn så jag känner inte till dem, kanske om man får syn på dem att jag känner igen dem, bättre på ansikten.
vad heter bandet? nåt man hört/sett måntro?
- Bean
- VIP medlem
- Liten
- Hedersmedlem
- Punkster
- Medlem+++
Det må så varanewheartshadow skrev:tackar tackar!Punkster skrev:Välkommen hit högt ärade fellow örebroare! Vi kan aldrig bli för många! Om du pluggar till ljudingengör så kanske du känner Daniel Sundberg o Jonas Birkelöf. Dom går andra året och spelar i samma band som jag.
men ack, själv går jag tredje året och är allmänt dålig på namn så jag känner inte till dem, kanske om man får syn på dem att jag känner igen dem, bättre på ansikten.
vad heter bandet? nåt man hört/sett måntro?

Bandet heter Minor Ace. Vi spelar in en hel massa hela tiden i musikhögskolans studio, och lirar på Kulturhuset ibland, så det är ju inte ömöjligt att ryktet har spridit sig

/Linus