En knob på min nyinköpta ibanez btb405qm bas går inte att skruva loss med hjälp av insexnyckel (jag kan åtminstone inte det)! Jag skulle behöva skruva loss den då den är helt sned, bara en liten del av den är horisontell med basens kropp. Kan tillägga att knoben har en knob "ovanpå" som inte heller gå att få loss.
Finns det någon som befinner sig inte allt för långt ifrån Osby (Norra skåne) som skulle kunna hjälpa en ?
On Topic: Kläm in en så stor insex du kan och ta i. 5-56 eller nåt och låta vila en stund kanske inte är så dum förberedelse...
Byta skruv (eller hela ratten) får du ju göra iallafall...
On Topic: Kläm in en så stor insex du kan och ta i. 5-56 eller nåt och låta vila en stund kanske inte är så dum förberedelse...
Byta skruv (eller hela ratten) får du ju göra iallafall...
Tänker bara att om basen är helt ny, så borde ju affären där du köpte den kunna fixa den.
Jo, jag såg att det var i Malmö du hade köpt den, men OM nåt strular och du vill hävda garantin, så är det kanske dumt att dra sönder skruvar och potar...
Annars har du en kvalificerad gitarrmek i Hässleholm (Mr Lestrange).
Sen kom jag på att jag ju faktiskt ska till Osby i morgon bitti...
så om du vill ha en 'second opinion' och ev testa med en annan insexnyckel, så kan jag kanske titta på den!
engson skrev:Tänker bara att om basen är helt ny, så borde ju affären där du köpte den kunna fixa den.
Jo, jag såg att det var i Malmö du hade köpt den, men OM nåt strular och du vill hävda garantin, så är det kanske dumt att dra sönder skruvar och potar...
Annars har du en kvalificerad gitarrmek i Hässleholm (Mr Lestrange).
Jo det är sant det där med dra sönder skruvar å så hehe .
Jo precis, kollade upp det innan! Har skickat ett mail till affären jag köpte basen av så får se vad dom säger!
engson skrev:Sen kom jag på att jag ju faktiskt ska till Osby i morgon bitti...
så om du vill ha en 'second opinion' och ev testa med en annan insexnyckel, så kan jag kanske titta på den!
Hade varit kanon! Vilken tid? Jag vet ej ifall jag jobbar dock
engson skrev:Sen kom jag på att jag ju faktiskt ska till Osby i morgon bitti...
Hade varit kanon! Vilken tid? Jag vet ej ifall jag jobbar dock
Spelar tennis mellan 7.30-9.30, så strax innan 10 i så fall...
Jag skickar mitt mobilnummer i ett PM, så kan du sms:a mej om det är läge.