Dekal

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Jazzå
Medlem

Dekal

Inlägg av Jazzå »

Någon som vet var man kan få gjort dekal till headstock
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Dekal

Inlägg av engson »

Jazzå skrev:Någon som vet var man kan få gjort dekal till headstock
Skicka en förfrågan till 'baa' här på forumet.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Jazzå
Medlem

Re: Dekal

Inlägg av Jazzå »

Kanon gör det tack :)
MagnusP
Medlem

Inlägg av MagnusP »

Dekalprint.de men då måste fixa orginalet (EPS, CDR eller liknande vektorformat). Modellbyggare brukar använda Dekalprint för småserier. Waterslidedekaler printade med en stor satans hot-waxskrivare.

De kan rita rent också men då sticker priset iväg.

Bills reklam i Kolsva har plastfilm för waterslide, tänkta att köras i laser. Används till reklammuggar m.m. Filmen är tjockare än den som modellbyggare använder, och en laserskrivare ger inte samma knivskarpa kvalitet som en hotwax. Dessutom kan du få en hotwaxskrivare att skriva med vitt, guld, silver, metallic m.m.
goocart
Nykomling

Inlägg av goocart »

Jag har anlitat Wassfelt till några byggen tidigare, dom kan göra gnuggisar, typ letraset, och det funkar klockrent. Men som MagnusP skrev krävs det ett vektoriserat original, typ illustrator eller EPS, behöver du hjälp med det kanske jag kan hjälpa till.

http://www.wassfelt.se/gnuggisar" onclick="window.open(this.href);return false;
MagnusP
Medlem

Inlägg av MagnusP »

Fenders loggor har jag hittat som EPS på nätet (googla), men det är värre med "Stratocaster", "Telecaster", "Precision bass", "Jazz bass", "Jaguar", "custom body" och annat man kan se på huvudet. Sen är loggan olika för olika tidsepoker, så om man bygger en vintagereplika - kolla upp hur det såg ut just det året! "Spaghettin" och den moderna (post 1967??) har jag hittat som EPS.

Jag tycker det är OK att sätta på en Fender-logga så länge man inte säljer instrumentet som om det vore en riktig Fender.
Hur många Cobra-replikor har inte en "Shelby" och "427" emblem på sig, det sitter fanimig ingen Ford 427 SOHC-motor i en enda en av dem, det kan jag lova... (motorn såldes till racingstall, satt aldrig i nån köpe-Ford överhuvudtaget)

Eller säg så här - hur mycket kan man byta ut på en Fender Strata innan det slutar vara en Fender? Warmothhals? EMG-mickar? Allparts-kropp?
Senast redigerad av MagnusP den ons 15 aug 2012, 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
MagnusP
Medlem

Inlägg av MagnusP »

Några olika varianter (långt ifrån alla dock). Finns för Precision och Jazz en bit ner på sidan, om du vill kika på typsnitt, färger m.m.

http://www.sentinelcustomgraphics.com/P ... ecals.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar