SÅLD! - Moog Taurus III säljes....

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

SÅLD! - Moog Taurus III säljes....

Inlägg av Jan Hellman »

Lägger den här istället för under "Övrigt" bland utemöbler, bilar och svärmödrar till salu....

Bild

Bild

http://www.youtube.com/watch?v=MHNATdBHPGY

Inser att jag inte använder min Moog Taurus III-trampa så pass att det är lönt att behålla den. Mastigaste bassynten någonsin för den som gillar baspedaler. Använd i studion max tio gånger och det projekt där jag faktiskt tänkt använda den verkar inte bli av i den utsträckning som det var sagt så den får gå. Moog Taurus 3 tillverkas inte längre. Såldes i Sverige för någonstans runt 24.000:- om jag inte minns fel. Följer med en case till den jag har och bara case´n låg på 500 us dollar. Man kan hitta Taurus 3:or för 1.800 - 1.900 us dollar på eBay utan case och där tillkommer frakt. Tänkte mig 15.000:- för min inklusive case, manual etc och den är i nyskick. Hojta till om någon är intresserad. Den finns på Södermalm i Stockholm.

//J
Senast redigerad av Jan Hellman den mån 19 okt 2015, 18:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Re: Moog Taurus III säljes....

Inlägg av Ale »

ARGH! Byte mot Little Phatty S2? ;)
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Ale skrev:ARGH! Byte mot Little Phatty S2? ;)
Det hade egentligen varit intressant men jag får tyvärr avböja det erbjudandet. Little Phatty Stage II är KANON men jag kan själv köpa en sån lite för billigt via kontakter så det skulle inte bli speciellt fördelaktigt för dig är jag rädd. Kan du försöka sälja den själv? Kan hålla Taurus III:an åt dig tills du fått den såld om det skulle vara intressant. Jag har inte panikbråttom för min del men om du säger att du skulle vilja köpa den så vore det trevligt om du gjorde det efter att ha sålt Little Phatty´n...... ;)
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Jan Hellman skrev:Lägger den här istället för under "Övrigt" bland utemöbler, bilar och svärmödrar till salu....//J
För att...?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Jensa skrev:
Jan Hellman skrev:Lägger den här istället för under "Övrigt" bland utemöbler, bilar och svärmödrar till salu....//J
För att...?
Ja det är en bra fråga. För att den är för stor för att passa under "Tillbehör" och under "Övrigt" där folk säljer hundar och häcksaxar passar den inte heller tycker jag. Det är ett basinstrument. På bassnack.se har vi en ytterligare säljkategori som heter "Övrig musikutrustning". Finns ingen sådan här och då det är ett basinstrument så tyckte jag att den passade bäst här trots att det defakto inte är en el-bas. Men moderatorerna är mer än välkomna att flytta på annonsen om dom finner det lämpligt. Det är inte ett problem även om jag tycker att den passar bättre här än bland tvättmaskiner, gitarrer och bilar. Så resonerade jag. Men, som sagt, moderatorerna är givetvis välkomna att flytta på annonsen.
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Själv har jag svårt att se varför den skulle passa bättre här än t.ex. en gitarr, keyboard eller bastuba (vilka säljs under "Övrigt").
Men det är klart man vill att så många som möjligt ska se ens annons...
Senast redigerad av Jensa den tor 30 aug 2012, 14:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Jensa skrev:Själv har jag svårt att se varför den skulle passa bättre här än t.ex. en gitarr eller keyboard (vilka säljs under "Övrigt").
Men det är klart man vill att så många som möjligt ska se ens annons...
Jo det säger väl sig själv. Som sagt, moderatorerna får gärna flytta tråden om dom finner det lämpligt. Nog pratat om detta. On Topic.
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Oj, oj och oj vad jag skulle vilja ha den där pjäsen. Du kan inte hålla den åt mig ett par år? ;-)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Taurus skrev:Oj, oj och oj vad jag skulle vilja ha den där pjäsen. Du kan inte hålla den åt mig ett par år? ;-)
Ha ha ha! Nä det är nog först till kvarn som gäller är jag rädd. Men om någon verkligen på allvar vill ha den så hojta till. Jag kan hålla den någon månad eller två. Men ett par år..... :wink:
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Det där är bland det ballaste man kan spela på! Jäklar vad cool den är, synd att man inte har pengar...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
xfredrikx
Medlem+

Inlägg av xfredrikx »

En sån där ska jag äga någon gång i mitt liv.
Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

Pm Skickat.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Heja Mange!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
urban@wingard.nu
Nykomling

Inlägg av urban@wingard.nu »

Har du Taurusen kvar?
urban@wingard.nu
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

urban@wingard.nu skrev:Har du Taurusen kvar?
urban@wingard.nu
Jo men jag har en intressent på den. Är i USA för tillfället men kommer hem imorgon. Ska ta tag i detta då. Återkommer i ärendet. :)
Skriv svar