BDDI och heta mickar

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
flagg
Medlem+

BDDI och heta mickar

Inlägg av flagg »

Hrms, min Sansamp BDDI tycker inte riktigt om min nyinförskaffade G&L-bas, även i passivt läge är basen så jäkla het så det blir en alldeles fruktansvärd dist om man råkar tjonga till strängarna lite för hårt. Fasen också, men egentligen inte oväntat - vill minnas Tech21 varnar för såna problem i manualen. Nån som haft samma problem med heta basar och BDDI och har några bra tips?

Går ju att dra ner volymen på basen men stor risk man råkar glömma det, jag har alltid haft volymen på max på basen genom hela min "karriär" så det känns verkligen inte idiotsäkert.
HirYoshima
Medlem++

Re: BDDI och heta mickar

Inlägg av HirYoshima »

Finns det inte en "dämpningsknapp" ungefär som det brukar vara på stärkare? Har för mig att det finns en sån på min BDDI 3-ch-prog iaf.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Jag hade lite problem med E-strängen på min Yamaha BB414 direkt in i min BDDI. När jag hade min RAT2 framför så var det inga problem.
Användarvisningsbild
flagg
Medlem+

Inlägg av flagg »

HirYoshima skrev:Finns det inte en "dämpningsknapp" ungefär som det brukar vara på stärkare? Har för mig att det finns en sån på min BDDI 3-ch-prog iaf.
Nix, ingen pad på min "vanliga" BDDI.

Nu har jag testat lite mer och inte lyckats återskapa den hemska fuldisten, oavsett passivt eller aktivt läge. :evil:

Börjar misstänka antingen mitt kablage eller jacket i basen, för det betedde konstigt när jag kopplade in/ur. Ska även byta batteri i basen för säkerhets skull.

Det verkar alltså som basen inte är för het för Sansampen trots allt, utan felet är någon annanstans.
Skriv svar