Nu har jag ju inte skött tillverkningen av detta själv, utan bytt det mot en annan tjänst. Dock så tyckte jag mig höra ett mumlande om en ganska hög material- och tillverkningskostnad.
Tarzan08 skrev:...Saft, unge man...
vi har ju typ samma lika?!
Nämen, Tarzan, gammle man...
Hur gick det till?:P
Hur ser ditt ut?
Satt å slök0llade lite här innan jag började bygga, så de kan ju va så att de e från dej jag sn0tt design idéen;)
Bygge ett till likadant samtidigt, fast "tilten" till gitarristen.
Aha, ja men jag tror du tipsade om både Trexen å mxr i min fråga om pedaltråd förut:P å så läste jag din recension av VTn. Låter rumpbra nu, å om man bitter ihop å tar de lugnt med rattandet på grejerna så fyller det ut jävlit bra i dom olika partierna i låtarna, Trexen e perfa å köra bakom solon, men det gäller att inte köra för mycke, för då blire för mycke....ja:P
blackparkas skrev:Envelope och oktavpedal!??!
Wtf Saft. Det är väl inte punk?
Skulle ju kunna tro det var ett pedalbord för en gammal avdankad coverbandsbasist....
Bytte till ett Pedaltrain JR. Kommer bli kanon, en första skiss bara, ska försöka dra allt lite snyggare och stabilare. Min älskade OC2'a (sista jag har kvar) för en massa oväsen så den fick åka av.. Nu saknas en bra DI och någon form av synthpedal. Fueltank JR sitter under, lite tight men funkar.
Ale skrev:Bytte till ett Pedaltrain JR. Kommer bli kanon, en första skiss bara, ska försöka dra allt lite snyggare och stabilare. Min älskade OC2'a (sista jag har kvar) för en massa oväsen så den fick åka av.. Nu saknas en bra DI och någon form av synthpedal. Fueltank JR sitter under, lite tight men funkar.
Se där, FT:n fick plats. Det trodde jag inte.
Men hur har du tänkt få plats med DI och synthpedal?
Så här ser det ut för tillfället. Bossdelayet väntar på att bytas ut mot en EHX Deluxe Memory Boy, därför ser det lite tomt ut där. Punksterpedalen och Buzz Fuzz:en är byggda av Birk här på forumet, och båda två låter ypperligt. Fuzzen har jag "lånat" av gitarristen i bandet som inte använder den för tillfället. Den funkar bra även till bas.
Punkster skrev:Så här ser det ut för tillfället. Bossdelayet väntar på att bytas ut mot en EHX Deluxe Memory Boy, därför ser det lite tomt ut där. Punksterpedalen och Buzz Fuzz:en är byggda av Birk här på forumet, och båda två låter ypperligt. Fuzzen har jag "lånat" av gitarristen i bandet som inte använder den för tillfället. Den funkar bra även till bas.
Ser fint ut! Men jag heter inte "birk" längre
Hur tror du Dr.Q funkar till ackord med gitarr?
Senast redigerad av PoorCadaver den lör 29 sep 2012, 13:41, redigerad totalt 1 gånger.
Dr Q funkar bra till ackord med gitarr, dock så är den VÄLDIGT snäll när det gäller själva Q-funktionen eller vad man ska säga...
Micro Q-tron eller vanliga Q-tron rekommenderas om man vill ha ordentligt blött ljud.
Håller med om att Dr Q låter ganska snällt. Men jag är heller inte ute efter en så dramatisk effekt, så jag är nöjd ändå. Du får låna den och testa, om du vill.