Den stora jeanstråden!
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Den stora jeanstråden!
Finns det inte modeller med förstärkt gren, likt ridbyxor?
-
- Medlem++
Den stora jeanstråden!
Nej, det låter kul. Vad är det för modeller?Heyman skrev:Det är ingen som vågat sig på Wranglers westerncollektion? Jävligt balla Bobby Ewingbrallor. Det krävs lite stake för att palla med att köra den stilen.
P-basar
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Re: Den stora jeanstråden!
Det var inte lika roliga brallor i år som för typ fem år sen men det funkar nog ändå.Henko skrev:Nej, det låter kul. Vad är det för modeller?Heyman skrev:Det är ingen som vågat sig på Wranglers westerncollektion? Jävligt balla Bobby Ewingbrallor. Det krävs lite stake för att palla med att köra den stilen.
http://wranglerwestern.wrangler.com/Cat ... ants/00082" onclick="window.open(this.href);return false;
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
- DJ
- Medlem
Är du scout??fieldflower skrev: Men vad är ni för dystergökar??!?!?
PRU ska det vara!
Alltid redo...

- Medlem
Jeans verkar vara ett passionerat ämne!
Att laga jeans är faktiskt inte svårt.
Om man inte har den förmågan att sy med maskin finns tyglimm som man kan limmar fast förstärkning med.
Sy är ju bättre, men det funkar.
Att det slits i grenen kan bero på, som någon tidigare nämnde, gångstilen.
Själv började jag slita jeansen i grenen när jag la på mig.
Friktion dödar tyvärr allt tyg, men tjockare tyg och i righthandtwill är starkare. (Och hårdare att gå in.)
(Lägg handen med tummen utsträckt på tyget med fingrarna pekandes mot linningen. Går trådarna i väven åt höger så är det en "right".)
Att laga jeans är faktiskt inte svårt.
Om man inte har den förmågan att sy med maskin finns tyglimm som man kan limmar fast förstärkning med.
Sy är ju bättre, men det funkar.
Att det slits i grenen kan bero på, som någon tidigare nämnde, gångstilen.
Själv började jag slita jeansen i grenen när jag la på mig.

Friktion dödar tyvärr allt tyg, men tjockare tyg och i righthandtwill är starkare. (Och hårdare att gå in.)
(Lägg handen med tummen utsträckt på tyget med fingrarna pekandes mot linningen. Går trådarna i väven åt höger så är det en "right".)
Fender P CSL -58', Fender Jazz RI -62'
- Utte
- Medlem+
Det är bara svarta jeans som gäller för mig, det känns bäst så, och jag känner mig obekväm i ljusa/blåa brallor. Just nu har jag på mig ett par från H&M som var billiga och sitter rakt och smalt över hela benen! Jag ogillar för tajta eller för "lösa" brallor.
Favoriten: Wrangler Spencer i svart. Är på mitt andra par nu, passar mina långa ben perfekt!
Favoriten: Wrangler Spencer i svart. Är på mitt andra par nu, passar mina långa ben perfekt!
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Hä blev dubbelt!
Senast redigerad av Heyman den fre 21 sep 2012, 08:26, redigerad totalt 1 gånger.
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
jag vill ha tips på ett par Dry jeans, med bra tyg, ordentlig bootcut (dom får vara 70-talsutsvängda om det så ska vara) men slim som fan. Dom ska vara som Nudie Grim tim över låren (max som Levis 527). Jag verkligen hatar att prova jeans så om någon har tips på brallor man ska prova så är jag jävligt tacksam.
Tillägg: Skrevproblemet är tydligen märkesrelaterat, http://juggen.wordpress.com/2008/06/27/ ... an-ahlens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tillägg: Skrevproblemet är tydligen märkesrelaterat, http://juggen.wordpress.com/2008/06/27/ ... an-ahlens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Senast redigerad av Heyman den tor 20 sep 2012, 23:20, redigerad totalt 1 gånger.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Ja vafan, man måste ju sprida lite glädje omkring sig.DJ skrev:Är du scout??fieldflower skrev: Men vad är ni för dystergökar??!?!?
PRU ska det vara!
Alltid redo...
Finns väl ingen som inte blir glad av ett putande skrev..?
Medlem i PB50+
- Håcke
- Medlem++
Den stora jeanstråden!
Dream on!dereborn skrev: Och vad det gäller grenen etc... Vet ni vilket som är det vanligaste uttrycket en kvinna utbrister när hon får syn på en riktigt rejäl "bratwurst"?
...det vet jag.

Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
- J-man
- Medlem
Om du vill ha ett par riktigt "håriga" dry så skulle jag vända mig till LVC, 101z, Blue bell, edwin, pace, apc, denim demon eller nudies tjockisar.Heyman skrev:jag vill ha tips på ett par Dry jeans, med bra tyg, ordentlig bootcut (dom får vara 70-talsutsvängda om det så ska vara) men slim som fan. Dom ska vara som Nudie Grim tim över låren (max som Levis 527). Jag verkligen hatar att prova jeans så om någon har tips på brallor man ska prova så är jag jävligt tacksam.
Sikta på minst 15oz. Men vilka modeller det har i bootcut måste jag erkänna att jag är sämst på. Det är inte min modell.
Vill du inte lägga runt 2 papp på jeansen så kolla på wranglers "special edition". De har en greencast selvege i spencer, ben och evan. Ingen av de är bootcut, men evan är loose och straight. De är sjukt mycket jeans för 999:-!
Vad det gäller bloggningen om Levis så kan jag bara säga att det tyvärr inte är så svart på vitt. Även om det finns Levisjeans som är bra så gör de även komfortjeans. (Tunna och mjuka). De håller mycket kortare tid men blir då på plussidan skönare att ha. (Tyckte av bilden att de såg rätt tunna ut.)
När man har gått in ett par 17,5oz:are i 1,5 år så förstår man poängen med dem.

Fender P CSL -58', Fender Jazz RI -62'
-
- Medlem+++
Märke spelar ingen roll. Har köpt svindyra sojadenim-jeans för dryga tusenlappen som givk sönder lika snabbt som Cheap Monday för 400. Märket har absolut ingen betydelse.
- Cuba
- VIP medlem
Joho, det har det visst det. Vad är coolast:Mr Praline skrev:Märket har absolut ingen betydelse.
Lee (1090 kr)
Ole Dole Doff (399 kr)
- blackparkas
- Medlem++++
Mr Praline skrev:Märke spelar ingen roll. Har köpt svindyra sojadenim-jeans för dryga tusenlappen som givk sönder lika snabbt som Cheap Monday för 400. Märket har absolut ingen betydelse.
Hm... Dryga tusenlappen? Svindyra?
Vi har olika uppfattning som svindyrt!

11-1200 spänn är väl vad riktiga jeans kostar nuförtiden.
jälv har jag inte testat mer än ett fåtal par Cheap Monday, men de var inte ämnade för min kropp... Snygga jeans annars, speciellt de svarta! (grå..)
Hade tur som bara den på rean i våras, halva priset på Replay-Jeans som kostat 1699:-!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Ahh, att man ska behöva åka till Jämtland för att hitta jeans som är ute. Sprang på ett par Levi's 512 med bootcut på finfin rea i en liten söt butik i Östersund nyss. Satt som en smäck. Väntar på skrevhålet.
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
J-man skrev:Om du vill ha ett par riktigt "håriga" dry så skulle jag vända mig till LVC, 101z, Blue bell, edwin, pace, apc, denim demon eller nudies tjockisar.Heyman skrev:jag vill ha tips på ett par Dry jeans, med bra tyg, ordentlig bootcut (dom får vara 70-talsutsvängda om det så ska vara) men slim som fan. Dom ska vara som Nudie Grim tim över låren (max som Levis 527). Jag verkligen hatar att prova jeans så om någon har tips på brallor man ska prova så är jag jävligt tacksam.
Sikta på minst 15oz. Men vilka modeller det har i bootcut måste jag erkänna att jag är sämst på. Det är inte min modell.
Vill du inte lägga runt 2 papp på jeansen så kolla på wranglers "special edition". De har en greencast selvege i spencer, ben och evan. Ingen av de är bootcut, men evan är loose och straight. De är sjukt mycket jeans för 999:-!
Vad det gäller bloggningen om Levis så kan jag bara säga att det tyvärr inte är så svart på vitt. Även om det finns Levisjeans som är bra så gör de även komfortjeans. (Tunna och mjuka). De håller mycket kortare tid men blir då på plussidan skönare att ha. (Tyckte av bilden att de såg rätt tunna ut.)
När man har gått in ett par 17,5oz:are i 1,5 år så förstår man poängen med dem.
Tackar ska checka!
Edwin och Nudie har jag haft men dom andra har jag ingen direkt koll på. Jag har inte varit någon jeanssurfare och gillar heller inte att strosa i butiker men igår satt jag och googlade och hittade en jävla massa tuffa grejer. Man kanske skulle köpa sig några roliga NOS-brallor.
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Rix skrev:Ahh, att man ska behöva åka till Jämtland för att hitta jeans som är ute. Sprang på ett par Levi's 512 med bootcut på finfin rea i en liten söt butik i Östersund nyss. Satt som en smäck. Väntar på skrevhålet.
Se till att aldrig ta av dig basen. Med basen i axelbandet står man naturligt tillräckligt bredbent för att undvika grenhål.
- bootsy
- Medlem+++
Man ska inte titta bara på priset. Jag kan tycka att ett par Levi's som håller i ett halvår för 800:- är idiotdyrt, samtidigt som Edwinbrallor som kostar 600:- till är enormt prisvärda eftersom det är sådan kvalitet på dem. De håller LÄNGE.
F.ö. köpte jag ett par Cheap Monday härom året som höll en vår. Men de var asbilliga och skitsnygga, så jag köpte ett likadant par till och de håller bättre.
F.ö. köpte jag ett par Cheap Monday härom året som höll en vår. Men de var asbilliga och skitsnygga, så jag köpte ett likadant par till och de håller bättre.
Stallet liknar mest ett veteflak.
-
- Medlem+++
Jag märker att du aldrig har levt som student.blackparkas skrev:Mr Praline skrev:Märke spelar ingen roll. Har köpt svindyra sojadenim-jeans för dryga tusenlappen som givk sönder lika snabbt som Cheap Monday för 400. Märket har absolut ingen betydelse.
Hm... Dryga tusenlappen? Svindyra?
Vi har olika uppfattning som svindyrt!
11-1200 spänn är väl vad riktiga jeans kostar nuförtiden.
jälv har jag inte testat mer än ett fåtal par Cheap Monday, men de var inte ämnade för min kropp... Snygga jeans annars, speciellt de svarta! (grå..)
Hade tur som bara den på rean i våras, halva priset på Replay-Jeans som kostat 1699:-!
- blackparkas
- Medlem++++
Jo. Det har jag.
Faktum är att jag hade mer pengar då än nu som musikhandlare kan jag säga....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Ljusspektrum
- Medlem
Den stora jeanstråden!
Har ett par cheap monday jag köpte på deras säsongsbytesrea, kostade mig runt 60 kr, har hållit i cirka 1,5 år medan andra cheap mondays dött efter några månader
Jag gillar blåa basar
-
- Medlem+++
Då förstår du nog vad jag menar.blackparkas skrev:Jo. Det har jag.
- blackparkas
- Medlem++++
Mr Praline skrev:Då förstår du nog vad jag menar.blackparkas skrev:Jo. Det har jag.
Jao, jo, men jag tycker fortfarande inte 1200 spänn för jeans är svindyrt, det är rätt mycket pengar.
2 papp och uppåt tycker jag får räknas som ganska dyrt...
-
- Medlem+++
Jag tänkte också relativt till hur snabbt jag sliter ut dem!
- blackparkas
- Medlem++++
Ok.
Tror jag har 5 par Replay, ett par av dem har skrevhål, resten är hela trots att alla är något år, förutom det senaste då som jag köpte i vintras/våras nå´n gång. Så jag tycker det är ok. Även om de andra nog bara kostade 1300/st typ.
Tror jag har 5 par Replay, ett par av dem har skrevhål, resten är hela trots att alla är något år, förutom det senaste då som jag köpte i vintras/våras nå´n gång. Så jag tycker det är ok. Även om de andra nog bara kostade 1300/st typ.