MM Bongo 4-str
Med humbucker och single coil mick, 18v pre amp, 4 bands eq. och en grym byggkvalitet!
Färg: Egyptian smoke
Inga dings eller märken men lite skrap i kontakten
Säljes inkl MM hard case
Pris 10500:-
Lite svajig tillgång till nätet p.g.a. datorhaveri. Svarar så fort möjlighet ges
Annars funkar det utmärkt att ringa 0708-864206
/Henrik
-12 Squier Jaguar SS, Cort Actionbass 4 avbandad, Cort Actionbass Jr moddad, MM SUB US, Unicorn Ozellman, Unicorn The Purist. TecAmp Puma 500, 2 st XS 115, 1x8", 2x8"
Är nog inte intresserad av byte tyvärr
Ligger och lurar på 5-strängat och har redan spetsat in mig på ett par varianter bestämt mig. Vilket givetvis kommer ändras under resans gång.
Ala känner vi till GAS.
Och visst utseendet passar inte alla. Men den växer. Dessutom är den ruggigt välbalanserad. Så lite tanke finns det bakom
-12 Squier Jaguar SS, Cort Actionbass 4 avbandad, Cort Actionbass Jr moddad, MM SUB US, Unicorn Ozellman, Unicorn The Purist. TecAmp Puma 500, 2 st XS 115, 1x8", 2x8"
MM Bongo 4-str
Med humbucker och single coil mick, 18v pre amp, 4 bands eq. och en grym byggkvalitet!
Säljes inkl MM hard case
Lite svajig tillgång till nätet p.g.a. datorhaveri. Svarar så fort möjlighet ges
MM Bongo 4-str
Säljes inkl MM hard case
/Henrik
Bongo=Mongo
menmen...
Då är mongo = pisscool antar jag?
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Vad är det för j*vla uttalande...?
Shit, trodde nivån var högre...
Du skulle bara veta vad alla Stingray snubbar skriver om alla Bongo snubbar över på Ernie Ball/Music Man forumet.....
Jag har ingen Bongo men har ett flertal Stingray´s. Dom som dock skaffat en Bongo brukar vara otroligt nöjda med instrumentet. Dom blir lite tokiga och prata lyriskt om sitt instrument i åratal. Det är nästan så att man blir lite intresserad. Fast då får det bli 5-strängat..... Verkar vara kanoninstrument. Låter ju hur bra som helst. Fast utseendet kan man ju ha åsikter om....
take it easy. tror att bongon är ett rätt utsatt och mobbat instrument pga sitt utseende men är säkert ett jättebra instrument om man kan hantera designen. jag kan inte hantera det
take it easy. tror att bongon är ett rätt utsatt och mobbat instrument pga sitt utseende men är säkert ett jättebra instrument om man kan hantera designen. jag kan inte hantera det
skulle det inte kännas bra att spela punk med en sån?
hade inte kunnat sova säkert om nätterna. mina fenders kan ju bli smittade.
och nej, jag hade inte ställt mig på scen med den. men no offense, det är säkert ett jättebra instrument och du ska inte bry dig om kommentarerna! antingen gillar man den eller inte.
och nej, jag hade inte ställt mig på scen med den. men no offense, det är säkert ett jättebra instrument och du ska inte bry dig om kommentarerna! antingen gillar man den eller inte.
Det är inte att det fälls kommentarer om instrumentet som jag reagerar på, det är hur dem läggs fram. Självklart är det upp till var och en att tycka vad man vill, men tycker inte att ord som "mongo" i detta fallet är lämpligt då det syftar på Downs syndrom. Lik väl har jag svårt för när vissa använder ordet DAMP för att beskriva någon som är arg och jämställa det med uttryck som t.ex. idiot. Så enkelt är det. Det blir nervärderande mot människor som inte har med detta att göra. Människor som omöjligt kan stå till svars för hur dem är. Att göra ett handikapp hos en männska till ett skällsord, det spyr jag på! Så...
Det är inte att det fälls kommentarer om instrumentet som jag reagerar på, det är hur dem läggs fram. Självklart är det upp till var och en att tycka vad man vill, men tycker inte att ord som "mongo" i detta fallet är lämpligt då det syftar på Downs syndrom. Lik väl har jag svårt för när vissa använder ordet DAMP för att beskriva någon som är arg och jämställa det med uttryck som t.ex. idiot. Så enkelt är det. Det blir nervärderande mot människor som inte har med detta att göra. Människor som omöjligt kan stå till svars för hur dem är. Att göra ett handikapp hos en männska till ett skällsord, det spyr jag på! Så...
okej, du menar så. jag förstår vad du menar och är av samma åsikt. jag håller med om att det var en plump kommentar, men jag tror budskapet har gått fram vid detta laget.