Portabel combo (köpes inte längre)

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Portabel combo (köpes inte längre)

Inlägg av Taurus »

Jag är i behov av en lätt-transporterad combo som låter hyfsat. Dels är jag trött på att lira i lurar hemma, dels behöver jag något för mina otrohetsrep och smågig.

Till skillnad från de flesta här tycker jag ju om EBS och är ruskigt sugen på en Drome Classic, men även med bra rabatt på nypriset ligger den snäppet över vad som funkar utan Det Onda Ögat från hustrun - jag har ju Sandberg:en på ingång också :D

Så, är det nån som har en trevlig combo till salu? (Gärna i Mälardalsområdet så vi slipper joxa med bussfrakt osv)
Senast redigerad av Taurus den tis 15 jan 2008, 09:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Re: Portabel combo

Inlägg av Geddan »

Taurus skrev:Jag är i behov av en lätt-transporterad combo som låter hyfsat. Dels är jag trött på att lira i lurar hemma, dels behöver jag något för mina otrohetsrep och smågig.

Till skillnad från de flesta här tycker jag ju om EBS och är ruskigt sugen på en Drome Classic, men även med bra rabatt på nypriset ligger den snäppet över vad som funkar utan Det Onda Ögat från hustrun - jag har ju Sandberg:en på ingång också :D

Så, är det nån som har en trevlig combo till salu? (Gärna i Mälardalsområdet så vi slipper joxa med bussfrakt osv)
Med risk för att bli tjatig så har jag en sån här på önskelistan:
http://www.guitarcenter-cologne.de/beye ... 005514.jpg

Finns i L = 100w, XL = 200w och XXL = 300w
Tror att XL och XXL är likadana förutom effekten.
Har bara testat 300 wattaren, men den låter svinbra.
Denna vet jag inte vilken av dem det är, men han tror att han får den såld genom att pruta 500 på nypriset.
http://www.blocket.se/vi/14495049.htm?ca=8_s
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Ja Geddy, sånt där har jag aldrig förstått, med femhundringen alltså. Instrument- och förstärkardealar är alltid förlustaffärer, utgå från hälften av nypriset och var glad för allt över det....om vi inte snackar eftertraktad vintage, eller de bisarra uddabasar som snurrar här på forumet...eller Warwicken jag lade ut här idag, den har på sin höjd tappat 5-10% i värde på 15 år ;-)

Tror de har har några H&K-combos inne på Musikverkstan i Uppsala, kanske ska testa dem. Inga beggade dock, och i nuläget känns det inte nödvändigt med fabriksnytt. Jag har ju den stora EBS-stacken för fläsk och seriöst välljud, combon ska bara spela andrafiol, eller kanske rättare andrabas.
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Inlägg av rockern »

Portabiliteten är väl en definitions fråga men den här har jag till salu i alla fall.

http://www.blocket.se/vi/14341525.htm?ca=20_s
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

annars finns det ju mini warwick-combon som Makten har! Inte till salu, men väl så billig obegagnad! Liten dessutom, väääldigt liten!
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Jag har knappt varit uppkopplad under helgerna och är fortfarande utan combo, så jag bumpar lite...

Combosuget börjar bli stort, och eftersom jag varit God Äkta Make tror jag att en EBS Drome Classic finns inom ekonomiskt räckhåll utan att brödkaveln plockas fram...men, jag fiskar lite till här först och kollar om nån har nåt beggat att kränga.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

En Warwick Sweet 15 på 150W kanske!?
I mycket bra skick inkl överdrag för transport.
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5259771
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Börsen har väl börjat ta in markbass om man ska snacka portabelt

Har fortfarande inte lyckats testa en dock även fast jag vill!
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Jag har en kustom 100wattare du får köpa om du vill.
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Jag fick ett pris jag inte kunde motstå på en EBS Drome Classic och var tvungen att slå till. Den låter kanon, jag kör med en Multidrive framför och får i princip samma ljud som ur min stora 650-rigg, grejt! Den lilla rackarn spelar mer än tillräckligt starkt för mina ändamål med combon så jag är nöjd.

...och nej, jag har inte betalt av Ralf för att skriva det här, men det börjar bli mycket EBS nu... :oops:
Skriv svar