köpa kläder online?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

OK, jag har noll koll på märkena ni pratar om och det är ju skitsvårt med symboler och attribut. Nazzarna har ju snott hakkorset t.ex. Järnkorset som kanske borde vara tabu sitter ju på otroligt mycket kläder idag. Sydstatsflaggan signalerar rasism för vissa och en viss musik/kultur för andra och helt enkelt ett visst geografiskt område för en del. T.o.m. svenska flaggan har ju varit på tapeten!

Jag känner bara att, låt individen bestämma! Jag har aldrig någonsin utläst rasism eller någon annan idioti i punk-kulturen.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Just idioti har jag stött på en hel del inom punk-kulturen... :D

Det är just det... om det finns en stil, punk, skinhead, eller ja, en kultur då.
Då LÄR det finnas andra kläder att välja än just de som även nynazisterna använder som "sina uniformer". Varför vilja välja de kläderna?

Hosse: Om jag sagt saker som du tagit illa upp av ber jag om ursäkt. Jag är inte så smidig alltid.... ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

blackparkas skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:
Varför kan inte alla punkare och dylika bara erkänna att de har taskigt självförtroende och behöver klä sig utmanande för att känna att de får någon reaktion över att de finns?
Nu får du ge dig.
Okej, jag ger mig.
Men jag har ändå rätt.. i många fall... kom inte och säg något annat.
Varför måste alla fri-religösa nykterister vara så dumkonservativa, trångsynta och fördömande?

Äh. Lägg ner.
Varför ska alla icke-troende alltid klaga på de troendes religioner etc. så fort det är nå´t?
Störtlöjligt.
öhm, inte för att vara besserwisser eller så, men jag tror bara inte att det gick fram riktigt för dej att Svensson bara sa det där för att du skulle känna efter hur ditt eget argument skulle kännas för en punkare? Han menade faktiskt inte det han sa :roll:
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:
Varför kan inte alla punkare och dylika bara erkänna att de har taskigt självförtroende och behöver klä sig utmanande för att känna att de får någon reaktion över att de finns?
Nu får du ge dig.
Okej, jag ger mig.
Varför måste alla fri-religösa nykterister vara så dumkonservativa, trångsynta och fördömande?

Äh. Lägg ner.
Varför ska alla icke-troende alltid klaga på de troendes religioner etc. så fort det är nå´t?
Störtlöjligt.
öhm, inte för att vara besserwisser eller så, men jag tror bara inte att det gick fram riktigt för dej att Svensson bara sa det där för att du skulle känna efter hur ditt eget argument skulle kännas för en punkare? Han menade faktiskt inte det han sa :roll:
Vi har rett ut det där sailor ;)

Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:Just idioti har jag stött på en hel del inom punk-kulturen... :D

Det är just det... om det finns en stil, punk, skinhead, eller ja, en kultur då.
Då LÄR det finnas andra kläder att välja än just de som även nynazisterna använder som "sina uniformer". Varför vilja välja de kläderna?

Hosse: Om jag sagt saker som du tagit illa upp av ber jag om ursäkt. Jag är inte så smidig alltid.... ;)
just nynazzarna börjar mer och mer klä sig i fina skjortor och märkeskläder nuförtiden vill jag bara påpeka.

Jag väljer aldrig kläder som skulle göra att jag kunde misstolkas som främlingsfientlig eller högerextrem på något vis och har aldrig stött på det problem om jag har haft på mig t ex Lonsdaleprylar, vilket jag inte särskilt ofta har. gillar egentligen bara deras Harrington-jacka. det enda jag fått skit för var min Martens-kängor en gång och det var av en gammal tant som inte riktigt kan förknippa det med mycket annat än rasism. en gång, aldrig mer. jag förbehåller mig rätten att kunna bära dom kläderna jag tycker är snygga och få ge den bråkdelen människor som eventuellt ifrågasätter svar på tal. inte mer med det. jag hade nog kunnat klä på mig bara Lonsdalekläder utan att du skulle ta mig för nazist ändå.

jag har slutat ta illa upp vid det här laget. väljer man en kultur som inte riktigt ligger innanför samhällets ramar för vad som är bra så får man ta en del skit, men det är ju mitt eget val så det är väl bara att stå på mig.

Svensson: Tack!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Svensson skrev:
the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:
Nu får du ge dig.
Okej, jag ger mig.

Äh. Lägg ner.
Störtlöjligt.
Vi har rett ut det där sailor ;)
Ojdå, dags att dra på sig läsglasögonen kanske :)
Peace! :tummenupp:
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Åter till kläderna.. Nån som vet var man kan hitta 60-70-tals-inspirerade balla skjortor med psycho-mönster typ paisley etc, såna skjortor man ser att alla coola band på den tiden hade.. Det finns ju för fan bara trista kontors-randiga och cowboy-rutiga att få tag på i dag..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Du är punkare fullt ut alltså Hosse?
Då förstår jag isf varför du har svårt att få jobb också.
Tyvärr är det ju så att har man "avvikande" kultur/klädstil så är det ju ofta så att man inte gärna blir anställd vart som helst.

Tycker det är lite sorgligt, men personligen skulle jag ju aldrig anställa någon som t.ex. kom i bombarjacka, rakad skalle, svarta jeans med vita hängslen och stooooora kängor... det är ju som att beställa trubbel som ett brev på posten... :D

En punkare skulle jag däremot absolut kunna anställa, även om jag just i den befattning jag har nu har väldigt dålig erfarenhet av just punkare..

Vi hade förresten stans ökändaste nynazist som praktikant i somras, sista veckan kom han aldrig och under helgen den veckan så vart det inbrott på jobbet och våra datorer försvann...

Innan ni gastar om att det inte alls behöver finnas några samband därimellan så kan jag ju säga att vi fick tag på de som gjorde det, och mycket riktigt. Det var hans hantlangare.
Smarta var de också. Ringde till chefens son tidigt morgonen efter och undrade om han ville köpa några datorer och plattskärmar....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Senast redigerad av Svensson den lör 05 jan 2008, 23:27, redigerad totalt 1 gånger.

Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:Du är punkare fullt ut alltså Hosse?
Tyvärr är det ju så att har man "avvikande" kultur/klädstil så är det ju ofta så att man inte gärna blir anställd vart som helst.

Tycker det är lite sorgligt, men personligen skulle jag ju aldrig anställa någon som t.ex. kom i bombarjacka, rakad skalle, svarta jeans med vita hängslen och stooooora kängor... det är ju som att beställa trubbel som ett brev på posten... :D

En punkare skulle jag däremot absolut kunna anställa, även om jag just i den befattning jag har nu har väldigt dålig erfarenhet av just punkare..

Vi hade förresten stans ökändaste nynazist som praktikant i somras, sista veckan kom han aldrig och under helgen den veckan så vart det inbrott på jobbet och våra datorer försvann...

Innan ni gastar om att det inte alls behöver finnas några samband därimellan så kan jag ju säga att vi fick tag på de som gjorde det, och mycket riktigt. Det var hans hantlangare.
Smarta var de också. Ringde till chefens son tidigt morgonen efter och undrade om han ville köpa några datorer och plattskärmar....
nej, jag är rätt modest. har varken rakad skalle eller tuppkam. punkare idag är inte vad punkare vad på 70-talet eller 80-talet riktigt.

tillägg: skinnpaj har jag haft, men jag är nog inte den urtypiska punkaren med grön tuppkam, nerklottrad skinnpaj, säkerhetsnålar, trasiga nermålade jeans och kängor du ser framför dig.
Senast redigerad av hosse den lör 05 jan 2008, 23:27, redigerad totalt 1 gånger.
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Yeah, nu börjar det likna nåt! Fan, man e född 30 år för sent alltså. Allt suger i dag, musik och kläder.. Suck..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

hosse skrev:
blackparkas skrev:Du är punkare fullt ut alltså Hosse?

nej, jag är rätt modest. har varken rakad skalle eller tuppkam. punkare idag är inte vad punkare vad på 70-talet eller 80-talet riktigt.

tillägg: skinnpaj har jag haft, men jag är nog inte den urtypiska punkaren med grön tuppkam, nerklottrad skinnpaj, säkerhetsnålar, trasiga nermålade jeans och kängor du ser framför dig.

Hehe. Synd! HAde varit kul med en "riktig" punkare i gänget... ;)

Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

Rix skrev:
Yeah, nu börjar det likna nåt! Fan, man e född 30 år för sent alltså. Allt suger i dag, musik och kläder.. Suck..
Sådana skjortor hade jag när jag gick i mellanstadiet. Vet inte om jag längtar tillbaka till den tiden, fast å andra sidan har väl det mesta tokigheterna i modet kommit tillbaks, förr eller senare
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Jag förespråkar ökad kunskap om skinhead kulturen så folk förstår vad det handlar om! :)
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Diesel skrev:Jag förespråkar ökad kunskap om skinhead kulturen så folk förstår vad det handlar om! :)
Kom inte och blebba om det där nu...

Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

blackparkas skrev:
Diesel skrev:Jag förespråkar ökad kunskap om skinhead kulturen så folk förstår vad det handlar om! :)
Jag förespråkar även ökade kunskaper om ateism!

Det är INTE djävulsdyrkan :twisted:
Gear:

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Diesel skrev:
blackparkas skrev:

Jag förespråkar ökade kunskaper om kristendomen... Men det gör inte du gissar jag.

Snorvalp!
;)

Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:
Diesel skrev:
blackparkas skrev:

Jag förespråkar ökade kunskaper om kristendomen... Men det gör inte du gissar jag.

Snorvalp!
;)
man får lära sig mer om kristendom i skolan idag än du kan ana. inte så mycket om ateism dock. tror inte man fick göra det "förr" heller.

men vafan, kunskap leder till förståelse så det kan man väl aldrig få för mycket av?
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

blackparkas skrev:
Diesel skrev:
blackparkas skrev:

Snorvalp!
;)
Men det finns ju som accepterad norm i samhället..

vi började läsa om kristendomen när jag gick i 2:a klass

och sen så har jag varit aktiv inom svenska kyrkan och är bl.a. utbildad konfirmandledare
Gear:

Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Och jag och hosse tillsammans blir äldre än du parkas!
Gear:

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Är kristendomen en "accepterad norm i samhället"?

Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

blackparkas skrev:Är kristendomen en "accepterad norm i samhället"?
i det svenska ja.. vi omgesav det hela tiden eftersom att våran lagbok är uppbyggd kring "kristna värderingar"
Gear:

Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jävla posten tror att dom kan ta nästan 500spänn för mitt paket med skjortor från USA som gick på ~700kr totalt? Fibioter.
Officiell stormästare i EB-orden
Skriv svar