Q: Hur ser man om scenkonstruktionen är rak?
A: Det kommer dregel ur trummisens båda mungipor...
Måste berätta en liten story..
Pluggade på musikgynasie med en trummis som vi kan kalla Pierre!
Han övade mycket och var inte särskilt intresserad av mycke annat..
På ett historia prov så kom han in i tid.. satte sig längst i salen och trummade på bänken..
När provet delades ut hörde man skratt längst bak i salen och 2 min senare kom Pierre och lämnade in provet... gick tillbaka till trummsalen och övade..
Historialäraren avbröt oss och sa: Jag vill att ni ska höra detta...
- Pierre kommer få 2 rätt på detta test... han har stavat sitt namn rätt.. och på första frågan får han stilpoäng för svaret: Ryssland - Polen 1-0!
Och ändå är det lite fascinerande denna koppling, trummisar har ju egentligen ett jäkligt komplicerat instrument på det sättet att bägge fötterna och bägge händerna ska arbeta samtidigt fast göra helt olika saker!
Jag känner bara till udda trummisar...
Nej, iofs, en snubbe är rätt normal, men han hade svårt att hitta tid för att repa istället, lika som vår trummis i bandet jag lirar i nu.
Inte något signifikativt för trummisar men... alla verkar de lida av något...
Just det, en trummis som jag verkligen gillade att lira med, vi var tight och var med på noterna direkt utan att direkt ha spelat så mycket tillsammans. Fredrik heter han. Hans minussida var dock att han slog så hårt att det knappt gick att spela med honom. - Spela tystare Fredrik!!! -Ok! BADOOMDOGOBADOBADOOOMDOGOBADDO!!!
ett soundcheck vi har varit på har ljudteknikerna sagt:
"Trummisen soundcheckar sina trummor först och sen spelar musikerna"
detta är inte alltför ovanligt heller vad jag har förstått men fan vad jag började skratta.
jag har bara dåliga erfarenheter från trummisar. vår första trummis hade aldrig tid att repa, var otrevlig och snodde grejer från oss. han försvann i samband med ett i snö nedgrävt trumset. vår andra trummis var en trevlig prick och dessutom väldigt duktig. dock, den enda som krökade på repen var han och han hade inte heller alltid tid att repa.
det enda sambandet mellan dessa två var att på 2/3 av repningarna hade dom alltid SHORTS och en sunkig TSHIRT! oavsett väder. alltid.
Trummis-skämten har nått utanför musikerkretsarna nu också. För några månader sedan frågade en servitris om trummisen skulle äta med musikerna när vi skulle käka innan spelningen. Det var en i sällskapet som inte skrattade....
Det här är verkligen helt sant. En trummis som jag spelat mycket med glömde sin 2 månader gamla bäbis i vagnen på en Konsum butik. Han lastade in matkassarna i bilen och åkte hem utan ungen. Frugan frågade var ungen var när han kom hem. Då fick han åka tillbaka till affären.....
Fast gitarrister är inte helt intelligenta dom heller. Hittade följande tråd på Ernie Ball´s gitarrforum för ett tag sedan. Läs dom tre första inläggen:
Q: Hur ser man om scenkonstruktionen är rak?
A: Det kommer dregel ur trummisens båda mungipor...
Måste berätta en liten story..
Pluggade på musikgynasie med en trummis som vi kan kalla Pierre!
Han övade mycket och var inte särskilt intresserad av mycke annat..
På ett historia prov så kom han in i tid.. satte sig längst i salen och trummade på bänken..
När provet delades ut hörde man skratt längst bak i salen och 2 min senare kom Pierre och lämnade in provet... gick tillbaka till trummsalen och övade..
Historialäraren avbröt oss och sa: Jag vill att ni ska höra detta...
- Pierre kommer få 2 rätt på detta test... han har stavat sitt namn rätt.. och på första frågan får han stilpoäng för svaret: Ryssland - Polen 1-0!
Tycker trummisar alltid verkar ha en nätt och jämnt tillbakahållen drift att slå på saker.
De kan vara hur stillsamma som helst, men nästan alltid är den där lite vilsna, stirrande blicken där...
Hellboy skrev:
Fast gitarrister är inte helt intelligenta dom heller. Hittade följande tråd på Ernie Ball´s gitarrforum för ett tag sedan. Läs dom tre första inläggen: http://www.ernieball.com/forums/music-m ... idiot.html
AHAHAHAHAHAAHHAAHAHA!!!!!
Helt underbart!
Även om det är dödslajbans med Trummisskämt så borde vi värna våra partners i rytmsektionen. Och jag spelar hellre med en trummis i mjukisbyxor och T-shirt än med en sån där pudeltrummis som har fläkt för att få hårsvallet att bölja medans han bankar skinn (myyyycket vanligt under 80-talet, gärna med lite risgryn på virvelkaggen så att man inte bara skulle höra virvelslagen utan se dem med).
Pudeltrummisar kan få hornen att växa på vilken basist som helst
Hellboy skrev:
Fast gitarrister är inte helt intelligenta dom heller. Hittade följande tråd på Ernie Ball´s gitarrforum för ett tag sedan. Läs dom tre första inläggen: http://www.ernieball.com/forums/music-m ... idiot.html
AHAHAHAHAHAAHHAAHAHA!!!!!
Helt underbart!
Även om det är dödslajbans med Trummisskämt så borde vi värna våra partners i rytmsektionen. Och jag spelar hellre med en trummis i mjukisbyxor och T-shirt än med en sån där pudeltrummis som har fläkt för att få hårsvallet att bölja medans han bankar skinn (myyyycket vanligt under 80-talet, gärna med lite risgryn på virvelkaggen så att man inte bara skulle höra virvelslagen utan se dem med).
App app app! Kicken i The Poodles är faktiskt en kompis till mig!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP