Mja. Till att börja med så är det inte mitt band det handlar om, på våra nya låtar blir ljudet så grymt jäkla köttbra att man nästan grinar ner sig.

Nej det är ett gäng "gröngölingar" som har spelat in i sin replokal och jag tipsade lite om hur de skulle ställa mickar och sådär. Sen är tanken att jag ska mixa och i stort sett låter allt riktigt gött, det är bara pukorna som jäklas. De lirar mer åt Audioslave-hållet.
Jag kan ta och testa att blanda in lite trigg i bakgrunden. Jag trodde du menade att ersätta ljuden helt och hållet först. Som backup lär det ju bli mums.

Enda nackdelen är att han inte slår så jättehårt på pukorna och det blir lite grumligt, kanske blir lite lurigt att hitta åt slagen för att kunna trigga bra. I'll give it a try.
f-bass skrev:Ang att det lät dåligt på er första platta.....det kan ju ha med extremt mycket olika saker att göra....tex dåligt triggat, dåliga sound, odynamiska ljud, inte uppblandat med originalljudet osv i all oändlighet....
Jag gör ju ingen smiskrock öht utan använder triggar när trumljudet saknar lite tryck och jag kanske måste hålla nere overheads och rum pga för starka cymbaler och iom det så dör alla trumsounden och då kan man ta fram sånt man vill ha utan att det skräller och blir slamrigt.
Men oftare är det för att jag vill ha mer kropp i en virvel eller baskagge och då "hör" man inte att det är triggat, bara att man får mer fäste. Som med pukor....lättare att eq'a fram en bra kropp och fet botten om man inte måste ta hänsyn till läck....men visst, handlar det om überdynamisk jazz så lär det bli jobbigt.....men är det PACK PACK PACKETIPACK-pukspel så är det easy peasy.