k,
- Liten
- Hedersmedlem
- hosse
- Medlem+++
jag har två basar nu som jag har svårt att se att jag skulle sälja. Min Fender MIM pbas från 98 som hänger med på grund av att jag är så fäst vid den basen och att mina bästa musikaliska upplevelser hittills har genomförts med den basen. den är jädrig personlig och skulle ändå inte betinga ett större ekonomiskt värde om jag skulle sälja den. då är det mer värt för mig att kunna plocka upp den och spela den då och då. den andra basen jag antagligen inte kommer sälja är min Highway One jazzbas. är så fruktansvärt nöjd med det köpet och den passar mitt ljudideal perfekt. att den börjar se snyggt sliten ut och är förbaskat skön att spela på är inga nackdelar heller.
däremot så har jag aldrig haft problem med att sälja basar som bara står och aldrig blir spelade på. hellre att dom får gå till nån annan som kommer spela på dom. ångrar bara att jag sålt en bas och det är min kraftigt moddade samick pbas. den skulle jag fan vilja haft kvar ur ett rent sentimentalt syfte.
däremot så har jag aldrig haft problem med att sälja basar som bara står och aldrig blir spelade på. hellre att dom får gå till nån annan som kommer spela på dom. ångrar bara att jag sålt en bas och det är min kraftigt moddade samick pbas. den skulle jag fan vilja haft kvar ur ett rent sentimentalt syfte.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- bootsy
- Medlem+++
Hehe, ja jag hoppas bara att du vet att man inte kan registrera partnerskap med en bas. I synnerhet inte nu när du ska gifta dig och allt...Liten skrev:Hehe.. Mina kännslor för den är inte på gränsen till onaturliga... Den är bara väldigt skön och låter kanon... vilket gör den betydligt mer värdefull för mig än något pris den någonsin skulle kunna tinga..
Allvar: jag förstår känslan. Jag har haft den själv ett par gånger.
- Makten
- Medlem++
Nä, precis. Jag sålde för några månader sedan min Warmoth-strata som jag svurit att aldrig göra mig av med. Det var lite bittert eftersom jag gjorde det endast för pengarna. Men jag ångrar mig inte nu.macahan skrev:Man ska aldrig säga aldrig..
Man kan ju tänka att "det var trevligt att jag fick äga den åtminstone en stund" istället för inte alls.

Min Squier P ser jag just nu ingen som helst anledning till att jag nånsin ska sälja, men den dagen kommer säkert också. I så fall troligen för att jag under infall av storhetsvansinne köper nån riktigt fräsig Fender istället, och sen vägrar äga mer än bara den.

Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Liten
- Hedersmedlem
My precious and My Love are 2 diffrent beings!bootsy skrev:Hehe, ja jag hoppas bara att du vet att man inte kan registrera partnerskap med en bas. I synnerhet inte nu när du ska gifta dig och allt...Liten skrev:Hehe.. Mina kännslor för den är inte på gränsen till onaturliga... Den är bara väldigt skön och låter kanon... vilket gör den betydligt mer värdefull för mig än något pris den någonsin skulle kunna tinga..
Allvar: jag förstår känslan. Jag har haft den själv ett par gånger.
Ibland undrar Lena dock..

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Uuuhm... Jag äger en hel, sen äger jag en halv med min brorsa, sen äger min farsa en, jag bygger en i slöjden, jag funderar rätt allvarligt på att skaffa in en ny bas och resten är bara ren bonus...bootsy skrev:Så gott som?the_great_alfonzo skrev:Så gott som 6 st faktiskt!bootsy skrev:men du har väl å andra sidan inte ägt så många basar heller?the_great_alfonzo skrev:aldrig sålt nåt...

- fieldflower
- Hedersmedlem
Bli aldrig ekonom...the_great_alfonzo skrev:Uuuhm... Jag äger en hel, sen äger jag en halv med min brorsa, sen äger min farsa en, jag bygger en i slöjden, jag funderar rätt allvarligt på att skaffa in en ny bas och resten är bara ren bonus...bootsy skrev:Så gott som?the_great_alfonzo skrev:Så gott som 6 st faktiskt!bootsy skrev:men du har väl å andra sidan inte ägt så många basar heller?the_great_alfonzo skrev:aldrig sålt nåt...
Som basist kan man komma undan med den där räkningen men som ekonom får man sitta i fängelse...
Medlem i PB50+
- Diesel
- Medlem++
underbar räkning!the_great_alfonzo skrev:Uuuhm... Jag äger en hel, sen äger jag en halv med min brorsa, sen äger min farsa en, jag bygger en i slöjden, jag funderar rätt allvarligt på att skaffa in en ny bas och resten är bara ren bonus...bootsy skrev:Så gott som?the_great_alfonzo skrev:Så gott som 6 st faktiskt!bootsy skrev:men du har väl å andra sidan inte ägt så många basar heller?the_great_alfonzo skrev:aldrig sålt nåt...
- blackparkas
- Medlem++++
fieldflower skrev:Bli aldrig ekonom...the_great_alfonzo skrev:Uuuhm... Jag äger en hel, sen äger jag en halv med min brorsa, sen äger min farsa en, jag bygger en i slöjden, jag funderar rätt allvarligt på att skaffa in en ny bas och resten är bara ren bonus...bootsy skrev:Så gott som?the_great_alfonzo skrev:Så gott som 6 st faktiskt!bootsy skrev:men du har väl å andra sidan inte ägt så många basar heller?the_great_alfonzo skrev:aldrig sålt nåt...
Som basist kan man komma undan med den där räkningen men som ekonom får man sitta i fängelse...
Hahaaaaaaaaa!!!!!!
Ja hjälpars...
Jag fick det tilll Få se nu.... EN bas! En och en halv om man räknar den du äger med brorsan Bonzo.
Den du gör i slöjden känns som att man kanske inte ska räkna med än riktigt...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215