Som trådnamnet visar så vill jag nu sälja av min gamla Gibson Victory Artist från '83. Den har befunnit sig i min ägo ett par år, men har inte fått så himla mycket speltid då jag nästintill alltid använder mig av Ibanezen.
Information: http://www.flyguitars.com/gibson/bass/Victory.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Egen uppfattning: Det är en riktigt schysst rockbas. Ett par av er känner väl säkert till detta, men om någon inte gör det och är intresserad, så skulle jag vilja påstå att den låter lite som P-basens rökigare storebrorsa. Den aktiva micken som de andra basarna i Victory-serien inte har ger Artisten sin speciella feel med bra punch, samtidigt som den i grunden har ett aningen dovt sound. Detta kan korrigeras rätt mycket med treble/baskontrollerna på basen, speciellt om man kör i aktivt läge. Tjock hals, men väldigt skön att spela på eftersom den är så stabil och tung. Minimala slappingmöjligheter. Uppskattas nog bäst med en whisky i handen.
Kvalitet: Basen är i nästintill samma skick som när jag köpte den; allting fungerar - alltså - volym/bas/diskantkontroller, alla switchar. Intonering kan jag inte med 100% säkerhet uttala mig om, men jag är väldigt säker på att allting låter som det ska. Det jag känner till som är utbytt på basen är knappen för volymkontrollen, denna är dock ersatt med en en exakt likadan. Den lilla gibsonplattan som satt ovanför halsskruven är borta. Basen har trots närmare 30 år i branschen inte fått en enda rejäl skada på sig, men lite rockslitage har absolut hängt med.

Pris: 7000 riksdaler. Gibsoncase ingår.
Återfinns i Skövde.
God hälsa till er alla, K8A