Gigbags, erfarenheter?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Re: Gigbags, erfarenheter?

Inlägg av mrbaloo »

Det fixar jag...

/MrBaloo
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Wee!
Jag har just vunnit en Slickbag! :D
Dom tävlade ut ett par i sin monter på mässan!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Grattis TDHP! Jag vann ingen, men då har jag inte heller något Facebook-konto... Men jag köpte en Slickbag istället och är nöjd med det. Jag hade dessutom förbokat en Slickbag innan mässan.

/MrBaloo
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Tackar! Verkar vara bra grejer!
TDHP
Användarvisningsbild
Fredde79
Medlem+

Inlägg av Fredde79 »

Att det kan vara svårt. Ingen säljer slickbag i Finland och de svenska butiker som har den levererar inte till Finland och tillverkaren vill inte sälja till privatpersoner. Och finska DLX svarar inte på mail. Får väl köpa en contego från Thomann iaf.
/Fredde

Spela och tabba på VirtualBass!

- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Ok, nu har jag skrivit ihop ett enkelt testprotokoll angående Slickbag-väskan: http://basgitarr.wordpress.com/2012/12/ ... -slb-eb30/.

Slit det med hälsan...

/MrBaloo
Användarvisningsbild
Hemispheres78
Medlem

Inlägg av Hemispheres78 »

mrbaloo skrev:Ok, nu har jag skrivit ihop ett enkelt testprotokoll angående Slickbag-väskan: http://basgitarr.wordpress.com/2012/12/ ... -slb-eb30/.

Slit det med hälsan...

/MrBaloo
Köpte mig en slickbag, blev lite besviken på att det stod made in china på en lapp inuti men förutom det är jag väldigt nöjd.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Ja, kinatillverkat är det. Iofs förutsatte jag att det inte var tillverkat i sverige och blev inte så förvånad när jag såg det.

/MrBaloo
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag är jättenöjd med min Slickbag!
Det enda jag möjligen saknar är en lång ficka vid huvudet, den var kanon att stoppa en eller två pedaler i.
TDHP
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av gabrieldahl »

TDHP skrev:Jag är jättenöjd med min Slickbag!
Det enda jag möjligen saknar är en lång ficka vid huvudet, den var kanon att stoppa en eller två pedaler i.
skaffade också slickbag! håller delvis med om huvudficka, men känner att den hade blivit för tung för min del om jag kunnat få in ännu mer.

dessutom hamnar ena remmen lite snett ibland, så metallringen (rektangeln) som håller fast remmen och resten av caset hamnar på längden istället för på bredden. större risk att den går sönder då. ska försöka åtgärda, annars är jag nöjd!
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Användarvisningsbild
Fredde79
Medlem+

Inlägg av Fredde79 »

Det blev en Protec Contego till slut, dels för att den är förmånlig, men också för att det tydligen inte utan omänskliga ansträngningar gick att få en Slickbag beställd till Finland.

Första intrycken (har än så länge bara snabbtestat hemma):

+ Stadig och spänstig. Misstänker nog att basen skulle överleva en vurpa i trappan.
+ Rätt stilig tycker jag
+ Ok med utrymme för prylar, en lite tunnare notpärm ryms precis i den större fickan.
+ Tycker 84 € (thomann) är skäligt för en sådan här
+ Perfekta innemått för J och P-basar, knappt något glapp alls
+ Bärselen är rätt bekväm och funktionell, det finns en velcro-strap som håller fast remmarna när man inte använder dem

- Vissa detaljer säger "hej jag är gjord i samma kinesiska fabrik som alla andra budgetprylar", kolla t.ex. bärhandtagets x-söm på bilden. Bärselens metallspännen är sådant där typiskt kinesisk förnicklat gjutgods. Bärselens inre vaddering är sydd med ett mjukt nätaktigt tyg som det nästan säkert kommer att slitas hål på efter några år. Bärselens övre sömmar kunde vara rejälare. Remmaterialet är av den lite glesare modellen, funkar säkert lika bra men känns billigt.
- Vissa planeringsmissar, det finns t.ex. en innerficka som är precis för liten för ett paket bassträngar. Misstänker att de helt enkelt sytt i samma fickor som på gitarrversionen...
- Den lilla velcro-remmen som ska hålla halsen på plats är värdelös.
- Inget "lyfta in på baksätet"-handtag på framsidan (min gamla gigbag har ett och det är en smart detalj)

Är på det stora hela nöjd med bagen, och så länge inget av de aningen oroväckande detaljerna säger upp kontraktet så kommer jag knappast att ha orsak att byta modell.

Bild
/Fredde

Spela och tabba på VirtualBass!

- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Jag bumpar upp den här tråden eftersom jag med basen på ryggen råkade cykla in genom en garageport innan den hunnit upp helt :oops: .

Hade min Rockbag med en sån där avtagbar ryggsäck. Axelremmarnas infästning gick rakt av och slet upp gigbagen men både jag och basen klarade oss oskadda.

Tycker att det är grymt praktiskt att få med sig mycket saker i extraväskan. Finns det några andra gigbags av lite högre kvalitet än Warwicks med liknande funktion eller en stor frontficka?
P-basar
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Ale skrev: Ultimata skyddet får man från IGiG, men dom väger lite för mycket för mig.
Vågar man checka in en IGiG G515 på flyget tro?
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Får kika in i den här tråden när mina gamla Jönsson-bagar går sönder. Haft singeln i snart 20 år och dubbeln i nästan 17.. :)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Skriv svar