Geddy_Lee skrev:Jag tror att bästa sättet att sabba det eventuella intresset som kan komma att uppstå för Bibeln i en persons liv,
är nog att konfirmera sig.
Jag talar inte av egen erfarenhet, utan mer vad jag hört från andra.
Äsch då, konfan gör jag ju bara för att tjäna fetmycket pengar... Förra året när min brorsa konfirmerade sig kom ju alla släktingar och vänner med små glada kuvert med en sådär typ 2-300kr, sen lite mer från närmsta familj, han tjänade nog uppåt 3000kr tror ja.... Så valet står mellan svinfet gitarrmässa med möjlig pratabasträff eller (för moi)fetmycket pengar. Eller att tjöta som as på mina föräldrar att jag ska få slippa nattvarden(som kommer på söndagen, dagen efter konfan!). Farsan som är präst tycker dock givetvis att nattvarden är någonting oerhört viktigt som man absolut inte får ge upp för att åka till den überfeta gitarrmässan...
the_great_alfonzo skrev:Farsan som är präst tycker dock givetvis att nattvarden är någonting oerhört viktigt som man absolut inte får ge upp för att åka till den überfeta gitarrmässan...
the_great_alfonzo skrev:Äsch då, konfan gör jag ju bara för att tjäna fetmycket pengar... Förra året när min brorsa konfirmerade sig kom ju alla släktingar och vänner med små glada kuvert med en sådär typ 2-300kr, sen lite mer från närmsta familj, han tjänade nog uppåt 3000kr tror ja.... Så valet står mellan svinfet gitarrmässa med möjlig pratabasträff eller (för moi)fetmycket pengar. Eller att tjöta som as på mina föräldrar att jag ska få slippa nattvarden(som kommer på söndagen, dagen efter konfan!). Farsan som är präst tycker dock givetvis att nattvarden är någonting oerhört viktigt som man absolut inte får ge upp för att åka till den überfeta gitarrmässan...
Om din pappa blir arg för att du inte gör något som han vill du ska göra, då ...då...då ringer du mig så utmanar jag honom på duell.
Att bara skippa konfan är nog inga problem... Han kommer antagligen bli lite gaggig och morsan kommer antagligen påstå att det är jättetråkigt attt jag konfirmerar mej, men det får dom tamefaen tåla.... Kruxet är ju som sagt att jag isåfall måste spara ytterligare något år för att få ihop till en bas... Såvida jag inte kör Klopper-varianten och tjatar på mina föräldrar tills jag får skaffa moppe och sen säger att jag hellre tar en bas för pengarna...
Annars blir det nog till att tjata hjärnan av farsan med välplacerade argument om hur djupt deprimerad och hemsk jag blir om vi inte kan skita i nattvarden... Vore ju en bra lösning!
Men hur planerat är det förresten med det där PrataBas-mötet på fuzz? hörde mr.Basstudio nämna nåt om det
the_great_alfonzo skrev:Att bara skippa konfan är nog inga problem... Han kommer antagligen bli lite gaggig och morsan kommer antagligen påstå att det är jättetråkigt attt jag konfirmerar mej, men det får dom tamefaen tåla.... Kruxet är ju som sagt att jag isåfall måste spara ytterligare något år för att få ihop till en bas... Såvida jag inte kör Klopper-varianten och tjatar på mina föräldrar tills jag får skaffa moppe och sen säger att jag hellre tar en bas för pengarna...
Det var det där med pengar i konfirmationspresent som definitivt blev spiken i kistan för min konfirmation.
Skall man behöva muta ungarna för att dom skall konfirmeras så är det hyckleri på hög nivå både hos föräldrar och barn.
Så billigt sålde jag mig inte!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Diesel skrev:Jag ville konfirmera mig... också fick jag se polen
Just så!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Svensson skrev:Jag ville inte och gjorde det inte.
En till i klubben!
the_great_alfonzo skrev:Jag vill inte heller konfirmera mej, men jag gör det ändå... Som jag brukar säga, pengar är allt!
Sell out!
the_great_alfonzo skrev:Jag vill komma till örebroooo-o, jag vill komma till örebrooooo-oooo!
Förresten åpå tal om basaktiviteter på våren, JEVVLA KONFIRMATION!! Konfan pågår helgen 10-11 maj... fuzz, snyft......
Kom bare till Örebro du så ska vi väl få konfirmerad dig på ett eller annat sätt.
(Möjligen på ett sätt din pappa inte ens kan förestilla sig )
the_great_alfonzo skrev:Jag vill komma till örebroooo-o, jag vill komma till örebrooooo-oooo!
Förresten åpå tal om basaktiviteter på våren, JEVVLA KONFIRMATION!! Konfan pågår helgen 10-11 maj... fuzz, snyft......
Kom bare till Örebro du så ska vi väl få konfirmerad dig på ett eller annat sätt.
Ateism?
satanism? Förväxla ej!
Nej inte alls vi har ju massor med pastorsonar och motsvarande på forumet sa nåt ska vi väl få ihop.
Vi kan ju ha en poll om vem som skall få äran att utföra ”akten”
Vad kan vara bättre än en "basmässa" för att markera att man blir vuxen?
Ateism?
satanism? Förväxla ej!
Nej inte alls vi har ju massor med pastorsonar och motsvarande på forumet sa nåt ska vi väl få ihop.
Vi kan ju ha en poll om vem som skall få äran att utföra ”akten”
Vad kan vara bättre än en "basmässa" för att markera att man blir vuxen?
Fader Fender
Du som är i förstärkaren
Helgad vare din dist
Tillkomme ditt rike såsom i repan så och på konserten
Vår dagliga GAS giv oss idag
Och förlåt oss våra misstag
Såsom och vi förlåta dåliga trummisar
Och inled oss icke i g-klav, utan fräls oss ifrån dålig musik
Ty gitarren är din och basen och trummorna i evighet. Amoll.