Såg henne på sthlm jazz i sommras.. min saxofonist spelade med henne.. (ja, jag räknar Sjögren som min oavsätt hur många av er som giggat med honnom!)
Jag diggar mycket av det.. ibland lite för flummigt för showens bästa kanske....
Geddy_Lee skrev:Men allvarligt; vad är dealen med den där Fakiren, som sopade hem 4 priser igår??
Den där låten han spelade....???
Kunde galan slutat i ett större antiklimax?
Första singeln han släppte var grymt bra, resten har varit samma låt fast sämre... Har sett honom på TV ett par gånger och det har inte låtit nåt vidare live. Men visst är han begåvad!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Har inte blekaste aning vilka ni pratar om. Problemet för mig är att jag inte tittar på tv eller radio.
Den där Laleh, är det en jazzsångerska?
Den där Fakir struntar jag att forska i.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Geddy_Lee skrev:Men allvarligt; vad är dealen med den där Fakiren, som sopade hem 4 priser igår??
Den där låten han spelade....???
Kunde galan slutat i ett större antiklimax?
Han hade ju ont i halsen ju
Tycker han är rätt charmig på skiva iaf.
Dålig i halsen eller inte...
Borde man inte satsat på nå´t med lite tryck i när man avslutar en så´n gala?!
Fanns ju inget i den låten som påminde om klimax.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
lyckas göra en på periska, svenska och bengelska i olika genrer som inte känns spretig utan bara varierad och bra är fanimig jävligt stiligt gjort! sen aqtt hon dessutom är skådis, författare osv...
Fakiren gillar jag av princip sen han och hans bror plus en trio som jag tyvärr glömt namnet på (arrgh! kontrabasisten heter philip nåt...syns ofta i div jazzsättningar ..efternamnet... Arrg jag blir galen....Augustsson? kan det stämma?) spelade helt galet bra jazz på jazzklubben i alvesta när jag var ljudtekniker där-04eller -05.
snacka om bra och bred musiker.
har dock inte hört mkt av hans pop...fast av ren princip gillar jag honnom!
är han bra?
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry... http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
eehhhh.. okej.
inte Hört låten eller sett filmen, Men jag och Jocke Nätterqvist (Arn) pluggade Estetiskt samtidigt i Halmstad och hade då ett Blues band ihop..
PÅ tal om Jazz.. Och saxofoner.
Jocke spela gitarr.
lyckas göra en på periska, svenska och bengelska i olika genrer som inte känns spretig utan bara varierad och bra är fanimig jävligt stiligt gjort! sen aqtt hon dessutom är skådis, författare osv...
Fakiren gillar jag av princip sen han och hans bror plus en trio som jag tyvärr glömt namnet på (arrgh! kontrabasisten heter philip nåt...syns ofta i div jazzsättningar ..efternamnet... Arrg jag blir galen....Augustsson? kan det stämma?) spelade helt galet bra jazz på jazzklubben i alvesta när jag var ljudtekniker där-04eller -05.
snacka om bra och bred musiker.
har dock inte hört mkt av hans pop...fast av ren princip gillar jag honnom!
är han bra?
han brorsa som jobbar med barnprogram på tv?! kan han spela musik?
marcbass skrev:eehhhh.. okej.
inte Hört låten eller sett filmen, Men jag och Jocke Nätterqvist (Arn) pluggade Estetiskt samtidigt i Halmstad och hade då ett Blues band ihop..
PÅ tal om Jazz.. Och saxofoner.
Jocke spela gitarr.
det är rätt häftigt! Filmen var skitbra tyckte jag. det är kanske läge att fjäska in dig i filmstjärnornas sällskap nu?
hosse skrev:han brorsa som jobbar med barnprogram på tv?! kan han spela musik?
Han har en flock bröder (eller åtminstone två) som är riktigt bra musiker och han på Bolibompa är också musikalisk. Jag såg honom spela på inredningen för nå'n vecka se'n och det svängde!
"If you reach perfection your standards are too low."
Han har en flock bröder (eller åtminstone två) som är riktigt bra musiker och han på Bolibompa är också musikalisk. Jag såg honom spela på inredningen för nå'n vecka se'n och det svängde!
Jag vet en kille som jag har hört är med i nåt barnprogram och är med i Arnfilmen. Karl Ytterberg. Har spelat med honom ett par gånger. Men det var inte min musik alls. Singer/songwriter-trubadur-poppigt.
Men en svensk Grammisgala..... Jag har svårt att tänka mig något mer patetiskt. Tyvärr.
Mvh,
En bitter musikfantast och musiker som bor på HELT fel plats på jorden, under fel årtionde.
Lägg till fruktansvärt trevlig, lätt att jobba med och...äh, jag gillar henne.
Lite förmycket "göra hemma, diy" stuk på hennes plattor.
Live är hon kung!
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.