Zoom B3?
- kmo
- Medlem++
Zoom B3?
Att den är billig och förmodligen väldigt rolig är ju ganska klart. Har även fått bra recensioner.
Men.. Klarar den sig i ett bandsammanhang? Alltså, fixar den att ersätta vanliga pedaler?? Filter och dylikt fixar den säkert, den känsliga biten brukar ju vara od och dist. Nån som testat skarpt?
Nästa fråga är förmodligen ganska korkad eftersom den är ett usb ljudansikte, men.. Inga problem att spela till låtar på hårddisken? Behövs särskilt program??
Men.. Klarar den sig i ett bandsammanhang? Alltså, fixar den att ersätta vanliga pedaler?? Filter och dylikt fixar den säkert, den känsliga biten brukar ju vara od och dist. Nån som testat skarpt?
Nästa fråga är förmodligen ganska korkad eftersom den är ett usb ljudansikte, men.. Inga problem att spela till låtar på hårddisken? Behövs särskilt program??
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- kmo
- Medlem++
Re: Zoom B3?
Ingen som har en sån här rackare?
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- VHdiggare
- Medlem+
jag har en och använder den uteslutande hemma. Det är en mycket lättskött pryl. Bara att koppla in i usb och köra. Spelar både till spotify och låtar jag har på datorn, så det fungerar utmärkt.
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
- Håcke
- Medlem++
Hur är det med brus?
Såna där apparater brukar vara tysta då man inte spelar men de brukar också ha ett digitaliseringsbrus som överlagras på ljudet.
Har B3:an också det?
Den kan ju vara bra och användbar ändå.
Såna där apparater brukar vara tysta då man inte spelar men de brukar också ha ett digitaliseringsbrus som överlagras på ljudet.
Har B3:an också det?
Den kan ju vara bra och användbar ändå.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
- kmo
- Medlem++
Whiskypåverkad och fin beställdes alldeles nyss en b-stock från tysken. God jul till mig själv!
- kmo
- Medlem++
Har haft den ett par dar, testade skarpt på rep idag. Att filter o div. skulle låta bra var väl ingen överraskning. Har dock aldrig hört en digital od låta bra, MEN.. ABtestade Xotic BB simuleringen mot en riktig och den var riktigt, riktigt bra. Överaskande bra pryl, dessutom billig. Tummen upp!!
- Håcke
- Medlem++
Kul!
Grattis!
Jag funderar också på en sån men är ändå lite fundersam på det där med bruset...
Det där överlagrade bruset som kommer när man rör strängarna lite, hörs väl mest med rena ljud utan OD/dist/fuzz och sånt.
Är det något sånt brus i B3:an?
Grattis!
Jag funderar också på en sån men är ändå lite fundersam på det där med bruset...
Det där överlagrade bruset som kommer när man rör strängarna lite, hörs väl mest med rena ljud utan OD/dist/fuzz och sånt.
Är det något sånt brus i B3:an?
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
- fieldflower
- Hedersmedlem
Mycket sugen på en sån här, så även jag är nyfiken på Håckes fråga.
Kul att höra att även saker som Zoom är traditionellt dåliga på, som dist, är bra.
Kul att höra att även saker som Zoom är traditionellt dåliga på, som dist, är bra.
Medlem i PB50+
- kmo
- Medlem++
Blev glatt överraskad faktiskt, klart användbar även skarpt. Återkommer i brusfrågan, inget jag reagerade på vid rep iaf.
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Jag har anvånt min skarpt flertalet gånger. Senast vid ett cover-gig. Funkar jättebra live. Har inte haft några problem med brus. Men det beror nog på att jag inte har så överdrivna inställningar på od-effekter.
Här är mina intryck från enheten: http://basgitarr.wordpress.com/2012/03/20/zoom-b3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, jag är fortfarande jättenöjd...
/mrbaloo
Här är mina intryck från enheten: http://basgitarr.wordpress.com/2012/03/20/zoom-b3/" onclick="window.open(this.href);return false;
/mrbaloo
- Pumpa
- Medlem+
Jag har läst lite om B3:an tidigare, bl a.på Baloos sajt. När jag drog iväg en order till Tysken förra helgen stoppade jag ner en i varukorgen. Paketet har dock inte kommit ännu. Halvt om halvt impulsköp, men burken kan ju mycket och kostar lite, dessutom fick jag inte så många julklappar 

-
- Medlem
Schysst recension!mrbaloo skrev:Jag har anvånt min skarpt flertalet gånger. Senast vid ett cover-gig. Funkar jättebra live. Har inte haft några problem med brus. Men det beror nog på att jag inte har så överdrivna inställningar på od-effekter.
/mrbaloo

- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Tack så jättemycket!zombie skrev:Schysst recension!mrbaloo skrev:Jag har anvånt min skarpt flertalet gånger. Senast vid ett cover-gig. Funkar jättebra live. Har inte haft några problem med brus. Men det beror nog på att jag inte har så överdrivna inställningar på od-effekter.
/mrbaloo