Beg Focusrite ISA One Preamp [Musikaffärn] SÅLD!

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Beg Focusrite ISA One Preamp [Musikaffärn] SÅLD!

Inlägg av blackparkas »

Har bytt in en Focusrite ISA One.

"Enkanals trafobaserad ISA vintage mikrofonpre-amp med oberoende D.I. i kraftigt flight case. ISA One ger ljudkvalitet som överträffar alla dina förväntningar.
Samma klassiska mikpre-amp som Focusrite ISA110 med bl.a. Lundahl L1538 trafo.Dessutom D.I. med separat gainkontroll för att t.ex. routa direkt till förstärkare.
Fyra impedansval för att matcha olika mikrofoner till pre-ampen. Insertjack för både mikpre och D.I. Hörlursutgång med volymkontroll för summalyssning av de två ingångarna eller för cue mix lyssning via två teleingångar på baksidan.
Levereras i ett kraftigt flightcase."

Finns några repor från när den legat i det medföljande originalcaset på ena sidan (inte fram/baksida, sidoplåten) men i övrigt är den i mycket bra skick.

Med case som sagt.

Nypris i Sverige 4495:-
Tysken: 4250:-

Denna som är något begagnad: 2700:-

Bild
Senast redigerad av blackparkas den tor 14 aug 2014, 17:16, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Larra
Medlem

Re: Beg Focusrite ISA One Preamp [Musikaffärn]

Inlägg av Larra »

Klart intressant! Ett PM kommer!
Frilansbasist!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Larra! Kom just på att den här pre-ampen har ytterligare en superfiffig funktion: Man kan lyssna på sin stereo out från ljudkortet och höra din sång/bas UTAN LATENCY genom maskinen. Det kommer att förenkla livet för dej för att du kommer inte att behöva vänja dej vid att ljudet inte kommer när du avsett, vilket alla andra , som lyssnar genom sina anläggningar med 10-20 ms latency , måste vänja sej vid...
Köp!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Larra
Medlem

Inlägg av Larra »

Det här blir ju bara bättre och bättre :D
f-bass skrev:Larra! Kom just på att den här pre-ampen har ytterligare en superfiffig funktion: Man kan lyssna på sin stereo out från ljudkortet och höra din sång/bas UTAN LATENCY genom maskinen. Det kommer att förenkla livet för dej för att du kommer inte att behöva vänja dej vid att ljudet inte kommer när du avsett, vilket alla andra , som lyssnar genom sina anläggningar med 10-20 ms latency , måste vänja sej vid...
Köp!
Frilansbasist!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Larra skrev:Det här blir ju bara bättre och bättre :D
f-bass skrev:Larra! Kom just på att den här pre-ampen har ytterligare en superfiffig funktion: Man kan lyssna på sin stereo out från ljudkortet och höra din sång/bas UTAN LATENCY genom maskinen. Det kommer att förenkla livet för dej för att du kommer inte att behöva vänja dej vid att ljudet inte kommer när du avsett, vilket alla andra , som lyssnar genom sina anläggningar med 10-20 ms latency , måste vänja sej vid...
Köp!
Jag menar det: KÖP! =)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar