Backline på Engelen?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Dana Strum
Medlem

Backline på Engelen?

Inlägg av Dana Strum »

Kollegor! Coverbandet jag är med har fått ett gig på Engelen (en kväll bara). Antar att många av er har lirat där?
Frågan gäller backline. De säger att det finns på plats, men man är ju alltid lite skeptisk. Har någon av er koll på vad det är för grejer? Ska man ta med eget ändå? Funderar på att ta med den Walkabout Scout som jag precis har köpt - den är ju ganska smidig.

Vad säger ni Engelen-veteraner?
Rickenbacker 4003 -86, Gibson Thunderbird -79 & 04, Gibson Les Paul Oversized -11, Fender American Deluxe Precision-96, Fender Precision AVRI -82, Ampeg SVT-CL & 810, Mesa Boogie Walkabout Scout
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Re: Backline på Engelen?

Inlägg av TDHP »

Kolla med Tarzan, dom är i det närmaste husband där! :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Ska ni lira uppe i puben eller nere på liksom Kolingen?

Uppe på scen står en AMPEG SVT 450+ 6x10... Den är fräsch och skjuter på precis alldeles lagom.
Guranisten har en VOX om han vill. Trummorna är SONOR, fast man tar med sig cymbaler och pedaler. De låter inte sådär jätteroligt, men de funkar.

Ljudkillen heter Micke och är bra och trevlig.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Dana Strum
Medlem

Inlägg av Dana Strum »

Tarzan08 skrev:Ska ni lira uppe i puben eller nere på liksom Kolingen?

Uppe på scen står en AMPEG SVT 450+ 6x10... Den är fräsch och skjuter på precis alldeles lagom.
Guranisten har en VOX om han vill. Trummorna är SONOR, fast man tar med sig cymbaler och pedaler. De låter inte sådär jätteroligt, men de funkar.

Ljudkillen heter Micke och är bra och trevlig.
Tackar! Vi ska lira där uppe. Låter bra, då blir det bara att ta med sig basen och pedalbordet. :tummenupp:
Rickenbacker 4003 -86, Gibson Thunderbird -79 & 04, Gibson Les Paul Oversized -11, Fender American Deluxe Precision-96, Fender Precision AVRI -82, Ampeg SVT-CL & 810, Mesa Boogie Walkabout Scout
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Dana Strum skrev:Tackar! Vi ska lira där uppe. Låter bra, då blir det bara att ta med sig basen och pedalbordet. :tummenupp:
Perfekt!

Vi lirade där från i onsdags tills i söndags. Det är rätt geggigt på scengolvet. Trots att man försöker hålla rent så är det ju ändå över 40 år av gammal öl och skit som trampats ner i det anrika golvet.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Tarzan08 skrev:
Dana Strum skrev:Tackar! Vi ska lira där uppe. Låter bra, då blir det bara att ta med sig basen och pedalbordet. :tummenupp:
Perfekt!

Vi lirade där från i onsdags tills i söndags. Det är rätt geggigt på scengolvet. Trots att man försöker hålla rent så är det ju ändå över 40 år av gammal öl och skit som trampats ner i det anrika golvet.
Njae..... Dom renoverade Engelen tidigt 90-tal så det är faktiskt bara 20 år..... ;)
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++

Inlägg av hitman »

På min tid fick man minsann bära dit egna grejor!

Får man fortfarande sova i den sunkiga tvåan, den var en sanitär olägenhet...?
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

hitman skrev:På min tid fick man minsann bära dit egna grejor!

Får man fortfarande sova i den sunkiga tvåan, den var en sanitär olägenhet...?
Tror att min första bekantskap med Sweet Fever var på Engelen. Patrik vikade för Blomman. Hade aldrig hört ngn liknande galen trumslagare...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar