SÖKER NI SPELSTÄLLEN

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Re: SÖKER NI SPELSTÄLLEN

Inlägg av kmo »

Geddan skrev:
kmo skrev:Krogen tar nog snarare 300 än 50, så man skulle nog kunna göra en skaplig kväll på dörren. OM man nu skulle köra på dörren och inte nån halvgrej alltså. Däremot är det svårt med folk i Motala just nu, fler än en krog som går på knäna.
Annars är det här ett trevligt ställe som ligger nere i hamnen, sådär 20m från kajen.
MEN.. Såna här dealar är inte ok.
Vi har spelat där kanske 4 ggr och det har aldrig varit över 100 pers. Snarare 50-70.
Om du har ett namn lokalt eller heter Rydell & Tutt kanske det kommer massor.
Du tänker inte på Brygget nu? Sen sa jag inte att det kommer 300, men dom kan nog ta in det :wink:
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

kmo skrev:
Geddan skrev:
kmo skrev:Krogen tar nog snarare 300 än 50, så man skulle nog kunna göra en skaplig kväll på dörren. OM man nu skulle köra på dörren och inte nån halvgrej alltså. Däremot är det svårt med folk i Motala just nu, fler än en krog som går på knäna.
Annars är det här ett trevligt ställe som ligger nere i hamnen, sådär 20m från kajen.
Vi har spelat där kanske 4 ggr och det har aldrig varit över 100 pers. Snarare 50-70.
Du tänker inte på Brygget nu? Sen sa jag inte att det kommer 300, men dom kan nog ta in det :wink:
Brygget har vi spelat på några gånger, där var det väl runt 100 pers som bäst.
Fast det var bra, speciellt i början när han som hade efterfest körde det! :)
Betalade helt ok också.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

TDHP skrev:
kmo skrev:
Geddan skrev:
Brygget har vi spelat på några gånger, där var det väl runt 100 pers som bäst.
Fast det var bra, speciellt i början när han som hade efterfest körde det! :)
Betalade helt ok också.
Ja och nu betalar dom inte alls...
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Brygget är ett av dom ställen som def. går på knäna.. Lite tragiskt, på 90-talet spelade jag nog där åtminstone 20 ggr om året. Om man inte spelade var man där minst fre-lör. Hemmet....
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

kmo skrev:Brygget är ett av dom ställen som def. går på knäna.. Lite tragiskt, på 90-talet spelade jag nog där åtminstone 20 ggr om året. Om man inte spelade var man där minst fre-lör. Hemmet....
Ja, det hade gått neråt rätt kraftigt sista gången vi var där.
Synd, riktigt ballt ställe!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Fattar inte vad som händer!
Örebro är Sveriges 6:e, eller 7:e största stad och det finns inte ett enda ställe som kör band en fredag eller lördag.
Skulle aldrig falla mig att gå ut på nattklubb om det inte är ett band som lirar och jag tror att väldigt många, framför allt män i min ålder, resonerar likadant.
Dessutom är vi en ganska köpstark åldersgrupp.
Vad är problemet?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

TDHP skrev:
kmo skrev:Brygget är ett av dom ställen som def. går på knäna.. Lite tragiskt, på 90-talet spelade jag nog där åtminstone 20 ggr om året. Om man inte spelade var man där minst fre-lör. Hemmet....
Ja, det hade gått neråt rätt kraftigt sista gången vi var där.
Synd, riktigt ballt ställe!
Vi väntar fortfarande på betalt efter en spelning vi gjorde i mars '12. Har inga större förhoppningar att vi kommer se några pengar därifrån faktiskt...
Bas > distpedaler > stor förstärkare
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

Geddan skrev:Fattar inte vad som händer!
Örebro är Sveriges 6:e, eller 7:e största stad och det finns inte ett enda ställe som kör band en fredag eller lördag.
Skulle aldrig falla mig att gå ut på nattklubb om det inte är ett band som lirar och jag tror att väldigt många, framför allt män i min ålder, resonerar likadant.
Vad är problemet?
Kör inte O'learys band titt som tätt? Plektrum kör ju också band lite då och då.. men jag håller med dig, det är väldigt tunt på den marknaden. Det finns inget ställe som tagit gamla Satins roll, men det här är ju en annan diskussion.

Jag tror, som du säger, att folk som är 35+ är ganska köpstarka, man köper inte billigaste ölen(kanske något starkdricka t o m), man kan tänka sig att käka ute samtidigt som man ändå är i svägen.. såna grejor.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

O'learys har dragit ner till band en gång i månaden och då kör de samma band med lite gästartister.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Ett annat ställe i Motala ska köra igång ett lite nytt tänk i början av feb. AW fredagar. Målgrupp 35+, bordsbest. När sittplatser är slut släpps inte fler in. C:a 110 platser. Dragplåster: Närodlad mat tillagad av bra kockar. Bra AWpris på mat, typ 2 för 1. Billig öl till 21. Brasklapp är att dom pratar om 20kr ölen, kan locka det klientel dom inte vill ha. Betalar inte kanon, men jag har tänkt att ge dom en chans och boka några gig.
Användarvisningsbild
xfredrikx
Medlem+

Inlägg av xfredrikx »

Riktigt vidrig deal. Tillochmed jag som säljer mig för en limpa bröd skulle inte gå med på att spela där med den dealen...
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+

Inlägg av Pelleper »

I Motala så är väl just Wetternrestaurangen ett av få ställen som inte enbart kör Metal-band? Motala är en riktig Metal-stad annars, det är synd att krogarna här inte kör lite mer bred och "mogen" musik för oss 40-åringar som har råd att gå dit :)
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Om Motala är en metal-stad, varför har du inte tipsat om nå´t spelställe för min rätt så asbra orkester?! :D

Nej, som sagt, det är nåt som går över hela landet.
Själv är jag ALDRIG på lokal som vi lantisar säger om jag inte själv spelar.
Var på Tranan här i Bollnäs när Linnea Fredriksson var där och giggade för frugan ville gärna gå.
Men det ska vara nåt sånt arrangemang för att jag ska ens fundera på att gå.
Men så har jag aldrig varit intresserad av att gå på nattklubb heller, vare sig det är band eller inte, om det inte är ett "riktigt" band som jag gillar eller skulle kunna va bra.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Vad är problemet?
Vaddå inte har band? Dom har ju "Swedish house maffia-Light" !! DJ's är det nya "band"....Gotta love it....
Älskade att se direktsända DJ-set från STADION....
Lite som att se Thomas Brolin på scen på stadion ståendes och tittandes på storbild med bronsmatchen i vm 94.... :help:
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

f-bass skrev:
Vad är problemet?
Vaddå inte har band? Dom har ju "Swedish house maffia-Light" !! DJ's är det nya "band"....Gotta love it....
Lite som att se Thomas Brolin på scen på stadion ståendes och tittandes på storbild med bronsmatchen i vm 94.... :help:
Hahahaha! Touché!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

funkys**t skrev:
f-bass skrev:
Vad är problemet?
Hahahaha! Touché!
Ja, mitt i prick! Men det här med spelställenas död är värt en egen tråd. Mycket var inte bättre förr, men för 30 år sedan fanns det i alla fall bra mycket fler pubbar och krogar med livemusik och skapliga gager.

Jag förstår ju utvecklingen, finns det inget sug från publiken efter livemusik kan man ju lika gärna spara tusenlapparna och låta en mp3-spelare med fultankade låtar rulla, låta någon spela grammofon för en svart hundring och en back bira, eller erbjuda katastrofdealar som i originalposten. Tråkigt är det i alla fall.
Skriv svar