Det ni ångrar att ni köpt!
- Aslan
- Medlem++
Re: Det ni ångrar att ni köpt!
Pelleper. Är precis i tagen att köpa nytt kök till landet och funderar på vad. Är det den småländska möbelbutiken du menar?:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- Pelleper
- Medlem+
Ja, det är den småländska möbelbutiken. Du vet, dom med spånskivor i, i princip, ALLA möbler (om det inte är plast förstås). Och sedan efter något års användning så "bubblar" sig den fina färgen på möblerna och då kommer spånskivan fram och blir synlig. Det företaget menar jag 

/Pelle
Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
- Aslan
- Medlem++
Då förstår jag;):)Pelleper skrev:Ja, det är den småländska möbelbutiken. Du vet, dom med spånskivor i, i princip, ALLA möbler (om det inte är plast förstås). Och sedan efter något års användning så "bubblar" sig den fina färgen på möblerna och då kommer spånskivan fram och blir synlig. Det företaget menar jag
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Dverse produkter från Claes Ohlsson efter deras inträde i sk breddat sortiment som inte håller så hög kvalite. Har tillbringat många timmar med att besöka och lämna tillbaks produkter som inte fungerar. Att byta ut samma produkt till en likadan slutade jag med snabbt då alla var av samma konstruktionsfel. Så pengarna tilllbaka och sedan höll jag mig till, usb minnen och spik.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- blackparkas
- Medlem++++
Jag ångrar att jag köpe rörstärkare...
Nu finns det inget annat val än att köra rörstärkare och alltså behöva släpa på ett sånt där vansinnigt stort och tungt åbäke...
Mesan funkar iofs kanon, men drygt att man ska behöva köpa så kralliga och dyra prylar för att NÄSTAN bli lika nöjd som med Sunnen...
Nu finns det inget annat val än att köra rörstärkare och alltså behöva släpa på ett sånt där vansinnigt stort och tungt åbäke...
Mesan funkar iofs kanon, men drygt att man ska behöva köpa så kralliga och dyra prylar för att NÄSTAN bli lika nöjd som med Sunnen...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Basmagnus
- Medlem++
Ångrar bittert att jag bytte in en fantastisk bandlös BB3000A, med en otroligt varm och kontralik ton, mot en femsträngad bandlös Maison. Fick för mig att jag ville ha en femma...
När jag bara efter någon dag gick tillbaka till affären för att om möjligt byta tillbaka så hade redan Backa-Hans varit inne och köpt Yamahan. Han blev helt lyrisk och högg den direkt. Det säger något om det exet.
Dessutom luktade Maison-basen illa.
När jag bara efter någon dag gick tillbaka till affären för att om möjligt byta tillbaka så hade redan Backa-Hans varit inne och köpt Yamahan. Han blev helt lyrisk och högg den direkt. Det säger något om det exet.
Dessutom luktade Maison-basen illa.
- Grafen
- Hedersmedlem
En Babyliss skäggtrimmer Magnus Samuelsson edition. Skitbra om man ville ha nyp- och skärsår i ansiktet men trimma skägg kunde den inte.
Och hur fan ska man våga klaga hos herr Samuelsson?

Stallet är hendekagonalt.
- bootsy
- Medlem+++
"Så stillig min herre är. Om Ni vill vidröra mitt könsorgan ska jag ge er 200:-"Grafen skrev:En Babyliss skäggtrimmer Magnus Samuelsson edition. Skitbra om man ville ha nyp- och skärsår i ansiktet men trimma skägg kunde den inte.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Hahahaha!Grafen skrev:En Babyliss skäggtrimmer Magnus Samuelsson edition. Skitbra om man ville ha nyp- och skärsår i ansiktet men trimma skägg kunde den inte.
Min funkar kanon...
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem++
Min saab 9-3:a var inget vidare bra köp, åtminstone inte för 40 lök...bra modell, dåligt ex som 99% av alla mina andra köp 

Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Du måste fått ett måndagsexemplar på trimmer, min fungerar också utmärkt.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Vi renoverade köket i förra lägenheten för sissådär fem år sedan och köpte då ugn och micro från IKEA eftersom vi tyckte att dom var snygga (övriga vitvaror, stommar och luckor handlade vi på annat håll). Vi var väl sådär halvnöjda med ugnen och micron, inga direkta fel men de var inge kräm i grejerna.Pelleper skrev:Ett nytt kök från ett stort svenskt möbelföretag inhandlades för 5 år sedan. Samtliga vitvaror inhandlades av samma stora svenska möbelföretag. Nu har spishäll och diskmaskin gått sönder, precis när garantin gått ut och bägge har reparerats ett par gånger under dessa få år redan. Dessutom är köksfläkten (från samma möbelföretag) så usel att SAMTLIGA luckor i överskåpen blivit "bubbliga" i nerkant. Ser inget bra ut. Vi lade ca 100.000:- på köket inkl. renovering. Det är den sämsta investering jag någonsin gjort.
Har i dagarna köpt ny spishäll och en ny diskmaskin. Kanonbra grejer men kostar MINST det dubbla mot det stora svenska möbelföretagets grejer. Det är det värt. HELT klart!
Nu har vi precis renoverat köket i nya bostaden och köpte alla stommar från IKEA, även denna gång köpte vi samma ugn och micro som i förra lägenheten fast vi visste att de inte var top noch. MEN!! IKEA har uppgraderat sig rejält utseendet är i princip detsamma men det är helt annat innehåll i grejerna. Både ugn och micro känns tusen gånger bättre kvalitétsmässig. Vi får väl se hur länge de håller men det är so far den bästa ugn och micro jag haft.
Ang dina bubblande skåp så känns det skönt att vi inte köpte några överskåp och inga luckor eller lådfronter från IKEA utan vi specialbeställde sånt från annat håll.
Sämsta grejerna i ovanstående kategori tror jag att jag hittat på KVIK.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
- TDHP
- Forumvärd
Som säljare av ett "riktigt" kök så borde jag ju nu skriva nåt sarkastiskt, men jag struntar i det. 

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Det är aldrig dåligt när en säljare kommer med en svidande sarkasm.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
- Mr Spock
- Medlem++
Också jag tillhör skaran som handlat billigt men betalat dyrt. I anslutning till en större ombyggnad för 5 år sedan rev jag ut hela köket.Heyman skrev:Vi renoverade köket i förra lägenheten för sissådär fem år sedan och köpte då ugn och micro från IKEA eftersom vi tyckte att dom var snygga (övriga vitvaror, stommar och luckor handlade vi på annat håll). Vi var väl sådär halvnöjda med ugnen och micron, inga direkta fel men de var inge kräm i grejerna.Pelleper skrev:Ett nytt kök från ett stort svenskt möbelföretag inhandlades för 5 år sedan. Samtliga vitvaror inhandlades av samma stora svenska möbelföretag. Nu har spishäll och diskmaskin gått sönder, precis när garantin gått ut och bägge har reparerats ett par gånger under dessa få år redan. Dessutom är köksfläkten (från samma möbelföretag) så usel att SAMTLIGA luckor i överskåpen blivit "bubbliga" i nerkant. Ser inget bra ut. Vi lade ca 100.000:- på köket inkl. renovering. Det är den sämsta investering jag någonsin gjort.
Har i dagarna köpt ny spishäll och en ny diskmaskin. Kanonbra grejer men kostar MINST det dubbla mot det stora svenska möbelföretagets grejer. Det är det värt. HELT klart!
Nu har vi precis renoverat köket i nya bostaden och köpte alla stommar från IKEA, även denna gång köpte vi samma ugn och micro som i förra lägenheten fast vi visste att de inte var top noch. MEN!! IKEA har uppgraderat sig rejält utseendet är i princip detsamma men det är helt annat innehåll i grejerna. Både ugn och micro känns tusen gånger bättre kvalitétsmässig. Vi får väl se hur länge de håller men det är so far den bästa ugn och micro jag haft.
Ang dina bubblande skåp så känns det skönt att vi inte köpte några överskåp och inga luckor eller lådfronter från IKEA utan vi specialbeställde sånt från annat håll.
Sämsta grejerna i ovanstående kategori tror jag att jag hittat på KVIK.
Enligt devisen "handla billigt gör det möjligt att byta ofta", installerade jag IKEA-stommar och dito luckor. Efter ett år var det dags att byta de luckor som satt närmast diskmaskinen, m a a att lacken släppt. Sedan hände samma sak med luckorna i närheten av spisen. Bytte dessa också.
Fem år efter bytet har tamigfan varenda lucka lacksläpp, och dessutom har jag tappat kvittot, så några garantibyten är inte längre aktuella.
"Handla billigt gör det nödvändigt att byta ofta".
Lasse: kan man inkomma med en offertförfrågan? Finns sortimentet på nätet nånstans, eller måste jag våldgästa på plats?

Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
- Cuba
- VIP medlem
Jag ångrar i princip alla mina bilköp:Bullen skrev:Min saab 9-3:a var inget vidare bra köp, åtminstone inte för 40 lök...bra modell, dåligt ex som 99% av alla mina andra köp
- Opel Corsa -84. Med tanke på alla muttrar, skruvar, och plastbitar som samlades på golvet så förstår jag inte att den ens höll ihop.
- Fiat Uno -94. EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELFEL.
- Golf 2 -90. Så tråkig att jag var tvungen att frontalkrocka med en snubbe.
- Golf 2 -91. Ersatte förra Golfen. Den var så tråkig att jag sålde den till Polen när kopplingen pajade.
- Ford Focus -00. Tråkigaste bilen jag ägt hittils. Usch!
- Mazda Miata MX -02. Roligaste jag haft. Jag ångrar att jag köpte den eftersom jag var tvungen att sälja den.
- Sen har jag haft 2 nya 9-3or, en -08 och en -11. Det kan jag inte ångra eftertom det är tjänstebilar. Jag får dock ångest över att nästa bil inte blir en 9-3a, när jag byter bil nästa år.
I musikväg ångrar jag endast den första högtalarlådan jag köpte. Byggd av en enorm byrålåda, en 12"are och helt sprängfylld med madrasser. Den lär inget vidare.
- TDHP
- Forumvärd
Kolla http://www.tibrokok.se" onclick="window.open(this.href);return false;!Mr Spock skrev: Lasse: kan man inkomma med en offertförfrågan? Finns sortimentet på nätet nånstans, eller måste jag våldgästa på plats?
Maila en planritning och en budget så gör jag ett förslag!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- bootsy
- Medlem+++
Jag köpte en elektronisk kalender vid första studielånsutbetalningen 1994. Den höll i två veckor och var dyr.
Och så köpte jag en metronom i fickformat kring 1990. "Klicket" var en litet elektroniskt pip som klingade i G, vilket det gjorde det omöjligt att öva andra skalor än de som G var tonika, subdominant eller dominant i. Helt värdo.
Och så köpte jag en metronom i fickformat kring 1990. "Klicket" var en litet elektroniskt pip som klingade i G, vilket det gjorde det omöjligt att öva andra skalor än de som G var tonika, subdominant eller dominant i. Helt värdo.
- Hatt_Johan
- Medlem+
- Golf 2 -90. Så tråkig att jag var tvungen att frontalkrocka med en snubbe.
Jag blev påkörd av en Golf igår bakifrån!
Stötfångaren på min Bempa blev lite kraj. Hela fronten på Golfen vart intryckt. Den blev vindögd. Ett under att kylaren höll.
Stötfångaren på min Bempa blev lite kraj. Hela fronten på Golfen vart intryckt. Den blev vindögd. Ett under att kylaren höll.
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
- Mr Spock
- Medlem++
Hehe...min arbetsgivare föråg mig med en PALM kalender för en del år sedan. Skitbra - ända tills den dog en vacker (semester)dag. Av säkerhetsskäl fick den aldrig synkas mot datorn, så den var fullspäckad med unik information. Hela den hösten och vintern ringde det såväl kända som okända männsikor och undrade varför jag inte befann mig på det sedan länge inbokade mötet någon annanstans i landet....bootsy skrev:Jag köpte en elektronisk kalender vid första studielånsutbetalningen 1994. Den höll i två veckor och var dyr.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
Jag återkommer!TDHP skrev:Kolla http://www.tibrokok.se" onclick="window.open(this.href);return false;!Mr Spock skrev: Lasse: kan man inkomma med en offertförfrågan? Finns sortimentet på nätet nånstans, eller måste jag våldgästa på plats?
Maila en planritning och en budget så gör jag ett förslag!

Öööh..av tidsskäl lär etapp 1 enbart innefatta luckbyten. Håller ni IKEA-standard?

Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- blackparkas
- Medlem++++
Är det sant som det sägs att det bara finns ett par stycken tillverkare av stommar i Sverige och att även IKEA har dessa?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
Nu insåg jag att chanserna att IKEA har svensktillverkade stommar känns minimal....
- bootsy
- Medlem+++
Så den FICK inte synkas?Mr Spock skrev:Hehe...min arbetsgivare föråg mig med en PALM kalender för en del år sedan. Skitbra - ända tills den dog en vacker (semester)dag. Av säkerhetsskäl fick den aldrig synkas mot datorn, så den var fullspäckad med unik information. Hela den hösten och vintern ringde det såväl kända som okända männsikor och undrade varför jag inte befann mig på det sedan länge inbokade mötet någon annanstans i landet....bootsy skrev:Jag köpte en elektronisk kalender vid första studielånsutbetalningen 1994. Den höll i två veckor och var dyr.
Herre jösses.
- Cuba
- VIP medlem
Den golfen jag krockade med blev en halvmeter kortare. Då jag vaknade upp gick dörrarna inte att öppna. Jag satt med knäna tryckta mot instrumentpanelen och ratten tryckt mot bröstet. Sen började det såklart ryka ... vilket senare visade sig vara vattenånga. Fick hjälp av brandkåren att bända upp dörren, sen kunde jag åla mig ut för egen maskin. Inte den bästa dagen i mitt liv.Hatt_Johan skrev:- Golf 2 -90. Så tråkig att jag var tvungen att frontalkrocka med en snubbe.
Det sägs att Golf 2or har samma krocksäkerhet som gamla VW Bubblor.