Tycker själv om att läsa presentationerna, så då får jag väl bjuda på en själv.
Hågge heter jag och har spelat bas sen jag hörde Thin lizzy första gången, ca 33 år sedan. Jag har spelat med allt möjligt, högt o lågt. Men just nu lägger jag min mesta bas tid på "Skintrade" som är ett återförenat band som släppte ett "past and present" album förra året, just nu jobbar vi på ett nytt fullängds album.
Jag har alltid prioriterat projekt där jag är en del av låtskrivandet, och har alltid trivts bäst i bandsammanhang.
För cirka tio år sedan fokuserade jag mest på låtskrivande och trivdes ganska bra med att inte vara med i ett band, med allt som det innebär. Det blev en hel del gitarrspelande och mest "bruksbaslir" här och där under flera år.
Men!! sen kom basbehovet med full kraft, tillbaks till rötterna, kärleken till instrumentet och allt omkring. Har dock upptäckt att nördigheten och besattheten av dessa underbara instrument o stärkare bara ökat med åldern,ännu mer än när basen var mitt levebröd, är det ett gubb tecken?? Må så vara men underbart är det, och vad passar inte då bättre än detta underbara ställe!!
Så än en gång: HEJ bas bröder och systrar

( Mina nya kärlekar är två Musicman Reflex, 4 HSS, 4 HH. Underbara)