Färgen rinner
-
- Medlem
Färgen rinner
Gick på min första lackering idag utan någon direkt övning eller så... Står inne i pannrummet så belysningen är lite halvdan men det gick helt okej för vara första gången tycker jag. Dock sprutade jag på lite väl mycket färg. Började rinna vid vissa ställen och har ingen möjlighet att snurra på kroppen. Så det jag undrar om hur jag ska gå tillväga? Ska jag spruta vidare nästa lager eller ska jag mellanslipa och få bort alla ojämnheter och klumpar sedan lacka igen?
- BBQV
- Forumvärd
Re: Färgen rinner
Om du får rinningar, låt torka och slipa ner. De kommer att synas...
-
- Medlem
Okej. Tack för tipset. Då blir det att slipa sen.
-
- Medlem
Ska konstatera att mellanslipning är bland det tråkigaste som finns... Det tar lång tid, förändringarna märks knappt. Vill bara på nästa spraylager.
-
- Medlem
Tappade tålamodet och sprayade nästa lager. Får se hur det blir...
Men är väldigt osäker med mellanslipningen. Jag använder ett 600 sandpapper som jag lägger i blöt innan jag slipar. Men det känns som det knappt händer någonting. Gör jag rätt?
Men är väldigt osäker med mellanslipningen. Jag använder ett 600 sandpapper som jag lägger i blöt innan jag slipar. Men det känns som det knappt händer någonting. Gör jag rätt?
- Mr Spock
- Medlem++
Svårt att veta hur mycket och hur tjocka rinningar det handlar om, men känns det tröstlöst är det ju bara att välja ett ngt grovkornigare våtslippapper...
(Och ja: det ÄR tråkigt...)
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
-
- Medlem
Men måste det vara våtslippapper eller går det med sandpapper som man lägger i blöt?
- Mr Spock
- Medlem++
Det ska vara ett våtslippapper.Salle skrev:Men måste det vara våtslippapper eller går det med sandpapper som man lägger i blöt?
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Rut66
- Medlem
Du kanske kan testa att sickla bort rinningarna? Det brukade råda bot på "gardinerna" när jag lackade fribord.Salle skrev:Ska konstatera att mellanslipning är bland det tråkigaste som finns... Det tar lång tid, förändringarna märks knappt. Vill bara på nästa spraylager.
Sandberg Ida Nielsen 5-Str, Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, "Bojsänket" (Svinbra HPD-jazz), Yamaha BB2000, Yamaha JB500R, Epiphone Zenith, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, TKS1126 x2, Ibanez Promethean
- BassiLow
- Medlem++
har precis gått igenom detta monent oxå, tråkigt värre, men bara bita ihop å va nogrann om man vill att det ska bli bra, jag blev nöjd med min "nya" HPD pbas http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=6&t=63324" onclick="window.open(this.href);return false;Mr Spock skrev:Svårt att veta hur mycket och hur tjocka rinningar det handlar om, men känns det tröstlöst är det ju bara att välja ett ngt grovkornigare våtslippapper...
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
-
- Medlem+
Om du ska testa och sickla så använd ett rakblad med kant!
Ett riktigt sickelstål är svårt att använda om man inte är van !
Dessutom får man ont i tummarna av dom .
Ett riktigt sickelstål är svårt att använda om man inte är van !
Dessutom får man ont i tummarna av dom .
Fårfiol -98.