Digitech Pedaler
- Uncle Funk
- Medlem
Digitech Pedaler
Vad har ni för erfarenhet av Digitechs pedaler? Deras synth wah-pedal verkar lite kul tycker jag när man kollar på youtube. Har även funderat på deras Multi chorus. Billiga pedaler, får man vad man betalar för eller?
Fender jazz bass -71, Sunburst
Squier Classic Vibe Precision Bass '60s Sonic Blue
Squier Classic Vibe Precision Bass '50s Butterscotch Blonde
Uncle Funk Precision Bass, Surf green (HPD)
- Hatt_Johan
- Medlem+
Re: Digitech Pedaler
Jag har ett multichorus!
Mycket pedal för pengarna. Låter och känns bra. Dock har jag aldrig riktigt hittat ett användningsområde
Mycket pedal för pengarna. Låter och känns bra. Dock har jag aldrig riktigt hittat ett användningsområde
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
- rickardc89
- Medlem
Dom kostar ca 400 på thomann nu. Har tidigare haft choruspedalen, och har fortfarande kvar bassdriver och basssynthwah. Jag tycker att de helt klart är värda det priset.
- eeakga
- VIP medlem
Jag har en Bass Synth Wah (XBW). Det är ett gediget bygge och den låter bra. Rolig pedal med en massa möjligheter.
Jag tycker det känns som att man får mycket funktion och bra kvalitet för priset.
Ibland funderar jag dock på att kanske göra mig av med den och skaffa ett vanligt envelopefilter istället, då jag använder väldigt lite av alla funktioner som finns i XBW:n. Men samtidigt så känns det bra att ha tillgång till all variation som den kan ge.
Jag tycker det känns som att man får mycket funktion och bra kvalitet för priset.
Ibland funderar jag dock på att kanske göra mig av med den och skaffa ett vanligt envelopefilter istället, då jag använder väldigt lite av alla funktioner som finns i XBW:n. Men samtidigt så känns det bra att ha tillgång till all variation som den kan ge.

- Uncle Funk
- Medlem
Jag tänkte främst använda Multichoruset till mitt bandlösa spelande. Bass Synth Wah-pedalen just för att få synth bass-soundet a la Jamiroquai. Ett vanligt envelopefilter är ju bra att ha ett också det är ju inte så att man hinner ratta under ett gig. Jag har en Ashdown envelope filter-pedal. Det funkar men det finns ju roligare och bättre.
Fender jazz bass -71, Sunburst
- BaktaktsBilly
- Medlem
Jag köpte en digitech delay av en gitarrist som hade två. Snackade med basisten i det bandet som också har en. Dom tre dom hade tillsammans lät lite olika och den jag köpte (billigt) har en pot som verkar lite smålurig. Låter som lite bristande kvalitetskontroll eller billiga komponenter.
Jag kommer nog inte att förlita mig helt på den nu när jag vet att jag kommer använda delay.
Jag kommer nog inte att förlita mig helt på den nu när jag vet att jag kommer använda delay.