David heter jag, -68 års modell , bor utanför Kalmar men kommer ifrån västkusten. Har fru och två killar 14 o 16 år.
Jag tänkte liksom många andra att det är bra att börja här innan man börjar lägga ut kommentarer och annonser mm. Jag har varit med här sedan i höstas och måste säja att det känns som ett mycket trevligt gäng här. Man känner sej välkommen! Sen är det ju en enorm kunskapsbank, en riktig bas-skatt!
Jag började spela bas på en vind i en prästgård i Istorp i Västergötland. Egentligen spelade jag först gitarr men sedan bytte jag och basisten och vi trivdes båda bättre med det. Det var 80-tal och mitt favoritband hette Koinonia. Basisten Abraham Laboriel är fortfarande favorit. Jag äger föresten en Acoustic 370 topp som han har spelat på vid en konsert i Göteborg. Den kommer nog att hamna på säljes forumet snart.
Sedan har väl basspelandet legat lite i träda men det fick ny fart sedan något år tillbaka då jag fick förmånen att vara med i kompet till en gospelkör. Och i höstas blev det ny bas - en Ibanez SR5 premium.

Jag har också hittat en bra site med baslektioner både för nybörjare och för den som vill förkovra sej:
http://scottsbasslessons.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Den kanske redan är nämnd i forumet men jag tycket den är mycket inspirerande.
Tack för att du tog dej tid att läsa ända hit.
/David