Så jag har provat att lära mig Roxanne, vilket inte var alltför svårt bara man vänjer sig vid baktakten i vissa segment. Sen "upptäckte" jag att Sting sjunger rakt igenom baktakten, och då insåg jag att det skulle jag nog aldrig klara. Inte för att jag kan sjunga så att någon vill höra, men i alla fall...
Man kan ju säga att det i största allmänhet är knepigare att sjunga som basist än gitarrist.
Är det knepiga passager eller synkoper så kan man alltid bara dra ett ackord eller låta bli att spela alls på gitarr, men basen får liksom inte varken tystna eller tappa takten. Det är ÄNNU svårare på trummor!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Vi kör wild night av van morrison i gubb bandet i andra versen har han klämt i ordet boggiewoggie som inte passar in i rytmen man får klämma in det bäst man kan och det får basgången att hacka för mej varje gång
Mr Spock skrev:It' s impossible to sing and play the bass.
Lås tråden.
Fast den är inget bra exempel på sin egen text - snacka och spela samtidigt är ju inte särskilt svårt...
Det finns ett par melodiska ställen, men de går ju hyfsat i takt.
Lås tråden.
Fast den är inget bra exempel på sin egen text - snacka och spela samtidigt är ju inte särskilt svårt...
Prova Jethro-låten istället...
Elektricitet, kvinnlig rösträtt och sjungande basister - allt är djävulens påfund.
Lås tråden.
Prova Jethro-låten istället...
Elektricitet, kvinnlig rösträtt och sjungande basister - allt är djävulens påfund.
Moderaaaaator!!
Jahapp, du sade djävul... Religion. Nu blir det OT+...
OnTopic: Jag brukar axla mikrofonen då sångaren har förhinder på repen, och en låt som funkar men får det att bli lite varmt nånstans i huvet är Can't get you out of my head (Kylie M).
Det är nånting med baktaktsbasen (kör oktaver på den) och sången som klickar illa i mitt huvud så jag får tvinga mig igenom den. Kul att klara av dock.