nej , det är det inte. Det är snarare ett tecken på ohälsa och sen när är det coolt att vara sjuk eller strunta i sin maskin?Irbit skrev:Det är coolt att sitta.
Köpa ståhjälp? Var och vilken?
- GandhiMK2
- Medlem++
Re: Köpa ståhjälp? Var och vilken?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Mr Spock
- Medlem++
Definitivt samhall.TDHP skrev:Annars finns ju den här varianten!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- GandhiMK2
- Medlem++
Ah, the jamerson-way...TDHP skrev:Annars finns ju den här varianten!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Jan Hellman
- VIP medlem
Där ser man en som får ligga i alla fall. Jucka lite med axlarna också så blir det nog bra.TDHP skrev:Annars finns ju den här varianten!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
- Jan Hellman
- VIP medlem
Ohälsa? Utveckla det där lite tack.f-bass skrev:nej , det är det inte. Det är snarare ett tecken på ohälsa och sen när är det coolt att vara sjuk eller strunta i sin maskin?Irbit skrev:Det är coolt att sitta.
- GandhiMK2
- Medlem++
?? behövs det?? Om du inte är frisk nog att stå upp i någon h medans du spelar bas så har du inte riktigt skött om dej själv. det är lätt hänt men inget att hymla om, huh? Förutsatt att du inte skadat dej på ngt sätt.Irbit skrev:Ohälsa? Utveckla det där lite tack.f-bass skrev:nej , det är det inte. Det är snarare ett tecken på ohälsa och sen när är det coolt att vara sjuk eller strunta i sin maskin?Irbit skrev:Det är coolt att sitta.
Att Anthony Jackson sitter ned beror ju knappast på att han joggar en timme om dagen, eller hur? Det beror på akut, livshotande jävla ohälsa. Låter det konstigt?
Jag har svårt att stå helt still "med händerna på ryggen" på hårt golv. Då får jag ont i korsryggen. Gammal krigsskada från 1993 som jag försummat. Klantigt. Får jag röra på mej så är det inget problem så om jag får en bas och 60x60 cm golv så är allt ok. Ska jag däremot stå i givakt så blir det problem efter ett tag. hence the röra sej- tips...
- Jan Hellman
- VIP medlem
Nu är det väl så att det är mer än vanligt att sitta ner och spela inom i stort sätt samtliga genrer förutom möjligtvis rock och pop och det trots att folk är kärnfriska. Vilket ju Nick påpekade också. Det var väl storband det handlade om här framförallt om jag inte minns helt fel.f-bass skrev:?? behövs det?? Om du inte är frisk nog att stå upp i någon h medans du spelar bas så har du inte riktigt skött om dej själv.Irbit skrev:Ohälsa? Utveckla det där lite tack.f-bass skrev:nej , det är det inte. Det är snarare ett tecken på ohälsa och sen när är det coolt att vara sjuk eller strunta i sin maskin?Irbit skrev:Det är coolt att sitta.
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
I värsta fall får man väl rulla in sig i Aftonbladet...
Allt står i Aftonbladet!
//C. Vreeswijk
Allt står i Aftonbladet!
//C. Vreeswijk
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- GandhiMK2
- Medlem++
ja, då så....Irbit skrev:
Nu är det väl så att det är mer än vanligt att sitta ner och spela inom i stort sätt samtliga genrer förutom möjligtvis rock och pop och det trots att folk är kärnfriska. Vilket ju Nick påpekade också. Det var väl storband det handlade om här framförallt om jag inte minns helt fel.
Sent from my dator using the keyboard, mus ,nätverkskabel , router, adsl och sen vet jag inte mer, är jag rädd. Räcker det som info eller borde jag utveckla?Irbit skrev:Sent from my iPhone using Tapatalk 2

- TDHP
- Forumvärd
Tarzan08 skrev:I värsta fall får man väl rulla in sig i Aftonbladet...
Allt står i Aftonbladet!
//C. Vreeswijk

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag gick över till TT2 härom dagen och har inte hunnit stänga av signaturen än. Ber om ursäkt. Ska göra det omedelbart.f-bass skrev:ja, då så....Irbit skrev:
Nu är det väl så att det är mer än vanligt att sitta ner och spela inom i stort sätt samtliga genrer förutom möjligtvis rock och pop och det trots att folk är kärnfriska. Vilket ju Nick påpekade också. Det var väl storband det handlade om här framförallt om jag inte minns helt fel.Sent from my dator using the keyboard, mus ,nätverkskabel , router, adsl och sen vet jag inte mer, är jag rädd. Räcker det som info eller borde jag utveckla?Irbit skrev:Sent from my iPhone using Tapatalk 2
- GandhiMK2
- Medlem++
Är det SANT??Irbit skrev:
Jag gick över till TT2 härom dagen och har inte hunnit stänga av signaturen än. Ber om ursäkt. Ska göra det omedelbart.
- Cuba
- VIP medlem
Jag, fast mer Spångens snickeri i Norrköping.Nick skrev:Är det mindre samhall med denna?
http://www.thomann.de/se/km_stehhilfe_14045.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- John Sane
- Medlem+
Jag har haft ryggproblem sedan 18-årsåldern, pga ett sommarjobb där jag gick med en gräsklipparapparat på axlarna 8 h/dag i 10 veckor, två somrar i rad. Det kulminerade med ett ryggskott 10 år senare. Ett ORDENTLIGT ryggskott. Kunde inte gå, inte sitta, ingenting. Bara ligga helt still. Har efter det börjat träna på gym och det har gjort en mycket stor skillnad. Jag känner sällan av ryggen idag, trots många års problem. När jag simmade regelbundet så märkte jag inte av någon förbättring. Om du köper ett gymkort så ingår det säkerligen en eller flera genomgångar där de visar dig hur maskinerna och övningarna fungerar. Var tydlig med att du har ryggproblem så hjälper de dig att hitta rätt övningar. Går du dit ett par gånger i veckan, en timma varje gång, så är jag säker på att du kommer att märka en stor skillnad. Sedan när ryggen känns bättre så sluta inte. Du mår bättre, blir snyggare, lever längre och undviker diverse framtida åkommor om du tränar regelbundet. Komplettera med att köpa den lättaste basen du kan hitta och ha den som livebas tills det känns bättre. Sedan har jag för mig att det finns speciella axelband som avlastar ryggen. Viss risk för puckad look föreligger men det är ändå bättre än att sitta ned om ingen annan sitter. Jag har sett Anthony Jackson live. Sjukt tråkigt. Är alternativet att inte spela live alls så sitt ett tag, tills du tränat upp coremuskulaturen.Nick skrev:Nån som har bra tips på hur man ska gå till väga för att träna upp rygg, nacke och axlar? Träna lite på måfå på gymmet? Personlig tränare? Besöka en sjukgymnast? Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp träningen och vad som behöver tränas.
Har fått tipset om att simma, men det borde finnas mer jag kan göra?
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
- John Sane
- Medlem+
Ja VAFAAAAAAN? Stäng av signaturen nu, jag blir tokig.f-bass skrev:Är det SANT??Irbit skrev:
Jag gick över till TT2 härom dagen och har inte hunnit stänga av signaturen än. Ber om ursäkt. Ska göra det omedelbart.
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
- John Sane
- Medlem+
Tänk på att inte bara träna rygg/mage. Allt hänger ihop. Träna rubbet så kommer du att likt Kip Winger dansa som en älva över scengolvet inom ett halvår.
Helt otroligt att Mr Soffpotatis, dvs jag, propagerar för träning. Det stämmer inte överens med den tidigare bilden av mig, den med en Ben & Jerry's i ena handen, en Ben & Jerry's till i andra handen, 300 gram chips i skålen på bordet och ett aldrig använt gymkort i plånboken. Men men, bättre sent än aldrig. Nu har jag lovat att spela minst en låt med bar överkropp på en spelning i England i höst men det får vi se om jag håller. Det låter ytterst skrämmande oavsett vilken form jag är i då.
Helt otroligt att Mr Soffpotatis, dvs jag, propagerar för träning. Det stämmer inte överens med den tidigare bilden av mig, den med en Ben & Jerry's i ena handen, en Ben & Jerry's till i andra handen, 300 gram chips i skålen på bordet och ett aldrig använt gymkort i plånboken. Men men, bättre sent än aldrig. Nu har jag lovat att spela minst en låt med bar överkropp på en spelning i England i höst men det får vi se om jag håller. Det låter ytterst skrämmande oavsett vilken form jag är i då.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
John Sane - Tack för tankar!
- Jan Hellman
- VIP medlem
Så där. Tror att HDPT har samma signatur när han mobilsurfar. Lite svårt att hitta signaturen i appen men nu är den ändrad.John Sane skrev:Ja VAFAAAAAAN? Stäng av signaturen nu, jag blir tokig.f-bass skrev:Är det SANT??Irbit skrev:
------
"Du ska ha klart för dig att musik-Sverige är litet och en dag så står jag där på samma gig/festival som du och då kommer jag att framstå som helt annorlunda än en fjantig avatar på ett basforum." - Irbit
- TDHP
- Forumvärd
Re: Sv: Köpa ståhjälp? Var och vilken?
Nä, jag har ändrat min!
TDHP from da phön!
TDHP from da phön!
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Jag tycker för övrigt att det är rätt bra att det framgår att man postar från luren, det kan förklara att det är lite kort och yxigt ibland.
TDHP

TDHP
- Jan Hellman
- VIP medlem
Aha. Du hade ändrat.TDHP skrev:Jag tycker för övrigt att det är rätt bra att det framgår att man postar från luren, det kan förklara att det är lite kort och yxigt ibland.

----------
"Du ska ha klart för dig att musik-Sverige är litet och en dag så står jag där på samma gig/festival som du och då kommer jag att framstå som helt annorlunda än en fjantig avatar på ett basforum." - Irbit
- GandhiMK2
- Medlem++
Poor thing.Irbit skrev:Aha. Du hade ändrat.TDHP skrev:Jag tycker för övrigt att det är rätt bra att det framgår att man postar från luren, det kan förklara att det är lite kort och yxigt ibland.Jag hittade inte signaturen först men även jag ser fördelar med att folk vet att man mobilsurfar. Kan som sagt bli lite ryckigt eller fragmentariskt ibland. Men det var tydligen inte ok för herrskapet.
----------
- Jan Hellman
- VIP medlem
Det löste sig ju. Så ingen fara. Nu vet jag allt om signaturer och TT2.f-bass skrev:Poor thing.Irbit skrev:Aha. Du hade ändrat.TDHP skrev:Jag tycker för övrigt att det är rätt bra att det framgår att man postar från luren, det kan förklara att det är lite kort och yxigt ibland.Jag hittade inte signaturen först men även jag ser fördelar med att folk vet att man mobilsurfar. Kan som sagt bli lite ryckigt eller fragmentariskt ibland. Men det var tydligen inte ok för herrskapet.
----------
----------
From ze iPhoooneeee
- Geddan
- VIP medlem
Man kan lätt känna sig kränkt, kan jag tycka.Irbit skrev:men även jag ser fördelar med att folk vet att man mobilsurfar. Kan som sagt bli lite ryckigt eller fragmentariskt ibland.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- John Sane
- Medlem+
Krängd.Geddan skrev:Man kan lätt känna sig kränkt, kan jag tycka.Irbit skrev:men även jag ser fördelar med att folk vet att man mobilsurfar. Kan som sagt bli lite ryckigt eller fragmentariskt ibland.