Spelade i ett garageband som mest jammade för skoj skull, men gjorde iaf några gig på ungdomsgårdar & skoldanser. *ler stolt*, bandnamnen var minst lika viktigt som spelkvaliten (?), 'The Rabies' och 'The Wild Slappos'. Förstärkaren var en Bäckström på 35 Watt, högtalaren var en gitarrlåda som var öppen bak med 2 st Goodman 12". Jag tyckte det lät hiskeligt högt

Släppte det där helt när jag köpte moppe för de pengarna som jag fick för basen.
Har varit på Stampens bluesjam på lördagar flera gånger nu på senare år, och kommer på mig själv att bara beundra/beskåda basisterna. (basarna/spelet). Min käresta har inte undgått det där och när jag fyllde 60 fick jag en 'no-name'-P-kopia (jula tror jag), som helt motsvarade min nu(då)varande nivå, sedan dess är jag återigen fast besluten att komma igång med att minnas samt att förkovra mig i baseriet, och övar iaf en timma om dan med att lyssna, spela efter tabbar och försöka (igen) lära mig nötter. Trodde att jag skulle köra på den basen tills jag kunde leva upp till en dyrare bas, efter tanken att det är basisten och inte basen som är avgörande.
MEN - pga detta djävulens GAS-skapande forum är nu den basen utbytt mot ett HPD-bygge med DiMarzio Ultra-J, Babics-stall, på en Hosco(J)hals/Squier(Cort-2008)J-kropp, samt en rigg som förvisso inte är stor men overkill i arbetsrummet.
En dröm är att hitta några 'gamla' gubbar/gummor att jamma ihop med.
Lär nog dyka in på det här forumet ganska ofta, bara för att se snacket

EDIT: BTW, hittade en bild på förstärkarmodellen som jag hade som grabb (inte min, men likadan), en Bäckström på 35 eller 50W.

Nuvarande pryttlar: