Då är det bara att snickra case till det kvar då...

Tackar.blackparkas skrev:Mycket snyggt!
Då är det bara att snickra case till det kvar då...
Den stora frågan är väl egentligen när du ska börja ta beställningar?Sunken skrev:Klart.
Nu låter du som Christian Olsson.straightedge79 skrev:Den stora frågan är väl egentligen när du ska börja ta beställningar?Sunken skrev:Klart.
Gör så!Sunken skrev:Nu låter du som Christian Olsson.![]()
Håller på att undersöka möjligheterna att bygga flera. Det kräver lite annan produktion än den jag hade sist, om vi säger så.
Hur mysko låter frequency analyzern på bas?41HZ skrev:
Rensat bland pedalerna igen och förlitar mej på förstärkardist ur rörtoppen. Distpedalen fungerar som en boost till den. Men så går det vidare till en MultiComp som boostar upp signalen på en transistorförstärkare och jämnar ut signalen så den toppen orkar med lite bättre. Distpedalen går förstås även in i den.
Kan på detta sätt få båda riggarna att låta rätt så likt varann. Om än att rörisen är lite varmare o fläskigare o transistorn lite tightare o renare o jävligt bra tillsammans.
Nästa steg vore nog att bygga sej ett snyggare pedalbord och gömma undan sladdar och fueltank.
Du kan väl sätta strömförsörjningen under och dra upp strömkablarna genom de avlånga hålen upptill på plankan?Geddan skrev:Liten fråga:
strömsladdarna; finns det ngt annat knep för att "korta" dem än mitt tänk att borra hål och dra ner all överflödig kabel på undersidan?
Vad är det för kablar & kontakter det där? Ser smidigt och utrymmessnålt ut...blackparkas skrev:
Ser ut som George L.engson skrev:Vad är det för kablar & kontakter det där? Ser smidigt och utrymmessnålt ut...blackparkas skrev:
Mitt pedalbord, köpt beggat här, har högre gummifötter än original för att det ska funka, kan det vara nåt?Geddan skrev:Den är för hög för det tyvärr.
Två oktavpedaler?