Radiokanaler - vad lyssnar ni på?
- Svensson
- Forumvärd
- Geddan
- VIP medlem
Megapol/Radio City är ganska mycket som Rally var,Svensson skrev:Ehh är det så länge sedan?Hur som helst, det räknar jag till nutid. Rally var bra bitvis men ofta så stökig och stojig på ett sätt som inte tilltalar mig, blir jäkligt jobbigt att lyssna på i längden...
men jag gillar Göteborgshumorn och det de gör.
Har ett klipp på när morgongänget där gör en busringning till en kille
att hans semesterflirt från Kos blivit gravid.
Den är obetalbar!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Kim S
- Medlem++
JAG AVSKYR RADION! När det gäller musik. OM jag lyssnar så är det P1, P4 för sport och, okej då, jag tycker Mats Nileskär gör ett grymt jobb i P3 soul. Även om det inte alltid är jättekul musik så är intervjuerna bra och intressanta.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Svarte_Jack
- Medlem++
P3 när jag klipper gräs.
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
- hosse
- Medlem+++
P3 och Megapol har rullat på mina tidigare arbetsplatser. jag kan inte lyssna på radio längre, spyr på skiten.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Makten
- Medlem++
Jag lyssnar inte på radio. Särskilt inte P3. P3 spelar 90% avföringsmusik som går ut på att en mörkhyad man står och säger "ööööh, niggah" (självförnedring?) i takt med en trumma (samtidigt som han antagligen står och viftar med armarna, vilket man lyckligtvis slipper se). Det ger mig inget annat än kväljningar. Reklamkanalerna å sin sida spelar samma 50 låtar om och om igen. De har hakat upp sig. För att inte tala om alla påannonseringsröster a la Bengt Magnusson som ska låta så förskräckligt häftiga att de uppnår raka motsatsen.
Nej, mediaflödet av idag står jag bara inte ut med. Skit, skit, skit och åter jävla helvetes skit.
Nej, mediaflödet av idag står jag bara inte ut med. Skit, skit, skit och åter jävla helvetes skit.
Senast redigerad av Makten den mån 14 jan 2008, 19:02, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- Svarte_Jack
- Medlem++
Hosse: Hur tror du det känns att höra en skiva kurddisco varje morron när man ska plocka upp grönsaker?
Inget ont om kurder. Lika bra att ha det sagt.
http://myspace.com/steglers
- hosse
- Medlem+++
Svarte_Jack skrev:Hosse: Hur tror du det känns att höra en skiva kurddisco varje morron när man ska plocka upp grönsaker?
hahaha! du vinner!
nej, radio går fetbort för mig. en schysst skiva eller mp3 är bättre.
www.chucknorrisfacts.com
- Geddan
- VIP medlem
Fast idag sken solen... *försöker*Makten skrev:Jag lyssnar inte på radio. Särskilt inte P3. P3 spelar 90% avföringsmusik som går ut på att en mörkhyad man står och säger "ööööh, niggah" (självförnedring?) i takt med en trumma (samtidigt som han antagligen står och viftar med armarna, vilket man lyckligtvis slipper se). Det ger mig inget annat än kväljningar. Reklamkanalerna å sin sida spelar samma 50 låtar om och om igen. De har hakat upp sig. För att inte tala om alla påannonseringsröster a la Bengt Magnusson som ska låta så förskräckligt häftiga att de uppnår raka motsatsen.

- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Makten
- Medlem++
- Geddan
- VIP medlem
Jag förstår! Mitt ex dotter rattade alltid in den där hiphop-kanalen ni har där i Sthlm. =/Makten skrev:Geddy_Lee skrev:Fast idag sken solen... *försöker*![]()
Jag är inte fullt så sur som jag verkar.Men blotta tanken på dessa "artister" får mig att må dåligt. Så nu ska jag inte tänka mer på det utan lyssna på lite musik jag gillar istället.
Och jag rattade alltid tillbaka till radio Sthlm.
Den är väl inte så dum förresten; P5?!
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Diesel
- Medlem++
- hosse
- Medlem+++
jag håller med där. det känns inte som ett coolt uttryck att använda faktiskt.Kim S skrev:Det där är inte OK! 100% seriöst.Geddy_Lee skrev:Jag lyssnar nog hellre på kurddisco än HipHop-pekfingernegrer.
www.chucknorrisfacts.com
- Geddan
- VIP medlem
"Fram till och med 1970-talet var neger den dominerande termen för svarta personer men idag anses det av många vara ett föråldrat, förolämpande och negativt laddat begrepp och används även av somliga som ett invektiv. Andra använder det dock fortfarande utifrån uppfattningen att det är ett värdeneutralt ord. Jämför exempelvis mulatt.
Ordet blandas ofta ihop med ordet nigger. Båda orden anses vara nedsättande. Termen "nigger" eller "nigga" används dock ibland i slanguttryck, främst bland afroamerikanska män i USA."
[Wikipedia]
I min värld är det en benämning på människor som härstammar från afrika.
Absolut inget nedsättande i det.
Ordet blandas ofta ihop med ordet nigger. Båda orden anses vara nedsättande. Termen "nigger" eller "nigga" används dock ibland i slanguttryck, främst bland afroamerikanska män i USA."
[Wikipedia]
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- hosse
- Medlem+++
jo, jag vet, men jag tycker inte det känns okej att använda det.Geddy_Lee skrev:"Fram till och med 1970-talet var neger den dominerande termen för svarta personer men idag anses det av många vara ett föråldrat, förolämpande och negativt laddat begrepp och används även av somliga som ett invektiv. Andra använder det dock fortfarande utifrån uppfattningen att det är ett värdeneutralt ord. Jämför exempelvis mulatt.
[Wikipedia]
www.chucknorrisfacts.com
- Diesel
- Medlem++
- Kim S
- Medlem++
Jo, men denna värld är inte bara din. Faktum är att svarta människor tar illa upp och oavsett vad du anser att det betyder så borde det räcka för att visa respekt gentemot dem. Sen är det skit samma vad wikipedia har att säga om det. Jag är 99.99999999999% säker på att det inte är en svart människa som skrivit det där du quotat. "Man sa alltid negerboll när jag var liten, så det kommer jag alltid säga - så det så". Nej. Det håller inte. Times change, och man använder inte ord som har använts för att trycka ned ett helt folkslag i 400 år. I dagens globaliserade värld är det inte försvarbart att inte förstå det. Punkt slut.Geddy_Lee skrev:"Fram till och med 1970-talet var neger den dominerande termen för svarta personer men idag anses det av många vara ett föråldrat, förolämpande och negativt laddat begrepp och används även av somliga som ett invektiv. Andra använder det dock fortfarande utifrån uppfattningen att det är ett värdeneutralt ord. Jämför exempelvis mulatt.
[Wikipedia]
- Geddan
- VIP medlem
- Diesel
- Medlem++
däremot så skulle jag aldrig gå fram och kalla någon för neger eller använda det som en svordomGeddy_Lee skrev:Som det står så använde alla det fram till 70-talet.Diesel skrev:Jag använder det utan att det känns/menas som något rasistiskt.
Sen helt plötsligt så har ngn bestämt att det är nedlåtande.
Får lite "Life of Brian"-vibbar av det.