Backupbas på gig?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Re: Backupbas på gig?

Inlägg av bootsy »

Fredde79 skrev:Varför inte helt enkelt låna gitarristens backupgitarr och spela genom oktavpedal om det skulle skita sig?
Men tänk om gitarristen också resonerar som du och inte har med någon backup?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

John Sane skrev:
Cuba skrev:
John Sane skrev:
dereborn skrev:Tack gode gud för blockfunktionen. Antar att det är ett jävla jidder just nu.
Bild
Blockfunktion? Finns det? Jag har knappt varit här på över ett år. Hur gör man?
Kontrollpanel / Vänner & ignorerade användare / Hantera ignorerade användare

Tyvärr syns citerade inlägg och PM.
Jag märkte det. Dessutom så står det när den ignorerade har kommenterat. En riktig blockfunktion hade varit bättre, som på Facebook. Den man blockerar där syns inte någonstans. Det blir såklart svårt att fixa med tanke på att det citeras här så det går väl inte att göra något åt men det hade varit skönt att skippa den skitstorm av PM som blir resultatet ibland när man skrivit något som ****** inte uppskattar. Ignoreringen blir ju också lite verkningslös om man skriver ett inlägg och ser texten
"Detta inlägg har gjorts av ******* som är på din lista över ignorerade användare. Visa detta inlägg." 3-4 gånger efter inlägget och man i och med det vet att nu finns det en aldrig sinande ström med offentliga påhopp från en inte helt frisk människa och man kan inte försvara sig. Svårt att låta bli att klicka på "Visa detta inlägg" då. Jag löser det genom att ta ännu en lång paus och hoppas på förändring vid nästa återkomst. Hej på er så länge.
Ett annat alternativ är att du helt enkelt håller dig på Facebook.

----------
From ze iPhoooneeee
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Irbit skrev:
Geddan skrev:
bootsy skrev: Allt låter jättefiffigt, men jag måste nog erkänna att FÖR MIG verkar det ändå enklare att ta med sig en bas till.
Å vem fan bryr sig om vad en reklamare tycker?!
Men har du fel på läsförståelsen eller? Parkas har rätt. Du har utvecklats till en SURGUBBE!! HUR många gånger måste jag skriva att man gör som man vill och att det jag skriver är hur jag SJÄLV resonerar? Ingenting är fel. Man bestämmer SJÄLV!! Fattar du dåligt??

----------
From ze iPhoooneeee
Ja fy bubblan vad taskig Geddan är!

Allvarligt talat, han skojade ju bara.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Re: Sv: Backupbas på gig?

Inlägg av Geddan »

Irbit skrev:
Geddan skrev:
bootsy skrev: Allt låter jättefiffigt, men jag måste nog erkänna att FÖR MIG verkar det ändå enklare att ta med sig en bas till.
Men har du fel på läsförståelsen eller? Parkas har rätt. Du har utvecklats till en SURGUBBE!! HUR många gånger måste jag skriva att man gör som man vill och att det jag skriver är hur jag SJÄLV resonerar? Ingenting är fel. Man bestämmer SJÄLV!! Fattar du dåligt??

----------
From ze iPhoooneeee
Förstår inte vad du har att göra med om jag och Bootsy slänger käft med varandra?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Geddan skrev:
Irbit skrev:
Geddan skrev:

----------
From ze iPhoooneeee
Förstår inte vad du har att göra med om jag och Bootsy slänger käft med varandra?!
Nej!!! Geddan har utvecklats till en surströmming!!! :nickar:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Svensson skrev:
Geddan skrev:
Irbit skrev:
Geddan skrev:

----------
From ze iPhoooneeee
Nej!!! Geddan har utvecklats till en surströmming!!! :nickar:

En sursnippa är han!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Backupbas på gig?

Inlägg av Jan Hellman »

Geddan skrev:
Irbit skrev:
Geddan skrev:

----------
From ze iPhoooneeee
VEM är det som inte bryr sig om vad en reklamare tycker? Du behöver inte svara på den frågan. Vi vet alla vem du syftar på. Och den snubben har gång efter gång efter annan skrivit att MAN GÖR SOM MAN SJÄLV FINNER LÄMPLIGT och ingenting är fel. Men det väljer du och några till att ignorera och istället försöker få det till att jag påstår att man inte enligt mig FÅR ta med en backupbas på gig. Att det är förbjudet. Och det har jag aldrig sagt.

----------
From ze iPhoooneeee
Senast redigerad av Jan Hellman den ons 13 mar 2013, 11:42, redigerad totalt 1 gånger.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Geddan skrev:
Irbit skrev:
Geddan skrev:

----------
From ze iPhoooneeee

HAHAHAHAHAAAA!!!

Humor och ironi är inte für alle, det är ju uppenbart! :-D

Sivrkivk.
Användarvisningsbild
Fredde79
Medlem+

Inlägg av Fredde79 »

bootsy skrev:
Fredde79 skrev:Varför inte helt enkelt låna gitarristens backupgitarr och spela genom oktavpedal om det skulle skita sig?
Men tänk om gitarristen också resonerar som du och inte har med någon backup?
Ja då är man så klart rökt. Men om det finns flera gitarrer än gitarrister i bandet så kunde det här kanske funka? (T.ex. i mitt coverband har ena gitarristen både halvakustisk och elgitarr med sig.)

Vet också ett band som kör med "tre gitarrister på barstolar"-stuket, och de använder denna metod i sådana låtar de tycker att det behövs bas. Låter hur bra som helst.
/Fredde

Spela och tabba på VirtualBass!

- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Irbit skrev:
Geddan skrev:
Irbit skrev:
Geddan skrev:

----------
From ze iPhoooneeee
VEM är det som inte bryr sig om vad en reklamare tycker? Du behöver inte svara på den frågan. Vi vet alla vem du syftar på. Och den snubben har gång efter gång efter annan skrivit att MAN GÖR SOM MAN SJÄLV FINNER LÄMPLIGT och ingenting är fel. Men det väljer du och några till att ignorera och istället försöker få det till att jag påstår att man inte enligt mig FÅR ta med en backupbas på gig. Att det är förbjudet. Och det har jag aldrig sagt.

----------
From ze iPhoooneeee
???

Nu undrar jag vem som är TNT egentligen?

Geddan trackar mig lite kärleksfullt och du ser ett världskrig. Vi är kompisar och då FÅR man retas. Det finns inga problem med detta i mina ögon.
Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

Så undrar folk hur en 13årig tjej kan drivas till självmord av andra barn över internet............
Det går ej att förklara för en som inte begrip, eller vad är det som brukar så coolt sägas här av de "vuxna" på forumet?

Det lyser igenom rätt så rejält här att vissa har spasmer i avtryckarfingret, inte konstigt att "någon" går i försvar lite för fort i vissa sammanhang.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Asså.... Vad är problemet med att ta med en backupbas!?
Hur jobbigt är det egentligen?

Nu beror det på vilken nivå man är ute och lirar.
Men inte ens i coverbandet som är ute på lokala skoterklubbsfester, 30-årspartaj, lokala klubbar etc tycker jag det är ok att avbryta gigget mer eller mindre för att byta sträng.
Jag tar i alla fall betalt för att ut och lira och då kan man, ENLIGT MIG, inte tramsa sig igenom ett strängbyte med dåliga skämt.
Eller. Det KAN man väl. Men JAG PERSONLIGEN tycker det är oprofessionellt.

I metalbandet, som förvisso kör premiärgig/miniturné i maj, där skulle det vara än mer oförlåtligt att inte ha med backup...

Trist att Johannes försvann igen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

bootsy skrev:Geddan trackar mig lite kärleksfullt och du ser ett världskrig. Vi är kompisar och då FÅR man retas. Det finns inga problem med detta i mina ögon.
Jag blir helt enkelt OTROLIGT trött på när samma gamla grupp åter igen ger sig in och håller på som vanligt med medvetna missuppfattningar och tråkningar. Jag har INTE sagt att man inte får ta med en backupbas. Man gör som man vill. Och det gör jag också. Whatever rocks your boat, liksom.

----------
From ze iPhoooneeee
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Men vad är det ni inte hajar?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Låst