Göra om en aktiv PJ till passiv..

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
pemo
Medlem
Kontakt:

Göra om en aktiv PJ till passiv..

Inlägg av pemo »

Snabbfråga. Fick för mej att jag behövde en sådan här http://www.fender.com/en-SE/basses/prec ... pickguard/ men den behöver ett spegelplektumskydd och jag tycker det är trist å kladda med natterier så:
Går det bara och byta pottar å gömma undan resten i en låda för framtiden? Eller måste jag börja leta nya mickar?

Är en "Standard Vintage Alnico Split Single-Coil Precision Bass" +" Ceramic Noiseless™ Dual-Coil Jazz Bass® with Nickel-Plated Pole Pieces" enl fenders site
EBS Classic 450, Gibson Thunderbird, Gibson Nikki Sixx Thunderbird, Fender Amstan Jazz, Epi Thunderbird Pro, Fender Deluxe Special MIM + några EBS & Boss paddor
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Re: Göra om en aktiv PJ till passiv..

Inlägg av Bassplaya »

Har för mig att någon annan här på PB har/har haft en likadan bas. Kan ha varit Punkster? Kolla med honom.

Hur som så vill jag minnas att denne någon bara kopplade ur preampen och behöll mickarna.
Men du får nog byta potar åtminstone.
kaytray
Nykomling

Inlägg av kaytray »

Jadå, bara ut med elektroniken, in med 250k potar eller vad du föredrar, så borde den funka fint som passiv.
Användarvisningsbild
pemo
Medlem
Kontakt:

Inlägg av pemo »

Gjorde en sväng in på Seymours sida och fann ett schema med blendpot, lyfte på p-skyddet och fann samma typ av blendpott. Så det får bli nytt p-skydd en vol + en ton pot á 250k + en liten kondning på tonen sen blir det Lizzy covers ;)
Tack för tipsen btw =)
EBS Classic 450, Gibson Thunderbird, Gibson Nikki Sixx Thunderbird, Fender Amstan Jazz, Epi Thunderbird Pro, Fender Deluxe Special MIM + några EBS & Boss paddor
Skriv svar