Wellpappkartong SÖKES

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Jensa
Medlem++

Wellpappkartong SÖKES

Inlägg av Jensa »

Hej!

Någon i närheten av Uppsala (Gävle/Enköping) som har en wellpappkartong, stor nog att rymma ett bashardcase, över?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Wellpappkartong SÖKES

Inlägg av Jan Hellman »

Jensa skrev:Hej!

Någon i närheten av Uppsala (Gävle/Enköping) som har en wellpappkartong, stor nog att rymma ett bashardcase, över?

Tack på förhand!
Kliv in i någon av musikaffärerna och fråga om dom har någon kartong över som dom inte hunnit skicka till återvinningen. Många av butikerna får in basar någon gång i veckan och dom kartongerna brukar vara hyffsat perfekta att skicka en bas i.....
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Ska du emballera emballaget? :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Ingemar Sundström
Medlem+

Inlägg av Ingemar Sundström »

Räcker det inte med lite gaffa över låsen och en svart sopsäck eller två? Så har jag skickat. Dom brukar vara försiktig så de inte har sönder påsen för då syns det direkt om de varit ovarsamma :tummenupp:
Ingemar
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Irbit skrev:

Tack på förhand!
Kliv in i någon av musikaffärerna och fråga om dom har någon kartong över som dom inte hunnit skicka till återvinningen. Många av butikerna får in basar någon gång i veckan och dom kartongerna brukar vara hyffsat perfekta att skicka en bas i.....
Tro mig, jag har försökt med detta. Butikerna här i stan (Uppsala Musikverkstad och 4Sound) får inte in basar som kommer i hard case, så kartongerna är för små.
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

TDHP skrev:Ska du emballera emballaget? :)
Ja. Inge kul att skicka hard case som ser bra ut när de lämnar mig och som sen ser ut som skit när de kommer fram.
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av ventus »

http://www.clasohlson.com/se/Bubbelplast/Pr407130000" onclick="window.open(this.href);return false; det här borde fungera runt om hardcaset...
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Jensa skrev:
Irbit skrev:

Tack på förhand!
Tro mig, jag har försökt med detta. Butikerna här i stan (Uppsala Musikverkstad och 4Sound) får inte in basar som kommer i hard case, så kartongerna är för små.
Ah.... Trodde att det handlade om hårt etui. Sorry! Rejält mycket svårare att hitta lämpliga kartonger till en case. Har haft samma problem. Slutade med att jag köpte en rulle wellpapp och en rulle packtape på Svanströms.

----------
From ze iPhoooneeee
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

ventus skrev:http://www.clasohlson.com/se/Bubbelplast/Pr407130000 det här borde fungera runt om hardcaset...
Jo, sånt där slår jag in caset i innan jag stoppar ner det i kartongen och delar av basen innan den läggs i caset. :D
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Irbit skrev:
Jensa skrev:
Irbit skrev:

Tack på förhand!
Ah.... Trodde att det handlade om hårt etui. Sorry! Rejält mycket svårare att hitta lämpliga kartonger till en case. Har haft samma problem. Slutade med att jag köpte en rulle wellpapp och en rulle packtape på Svanströms.

----------
From ze iPhoooneeee
Jo, möjligt att det slutar så för mig med.
Endast kommit över sånna kartonger när jag fått basar skickade till mig tidigare.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Attans att du inte hörde av dig för ett par veckor sen, hade vårstädning och dumpade de kartonger jag hade förrförra helgen.
Väldigt nyfiken att höra om Lukather btw. ;)

Med silvertejp och ett par för små kartonger kan man också fixa nåt som funkar. Skickade en bas till Nobody's Prefect i två silverihoptejpade cykelkartonger jag fick från den där cykelaffären nere på förlängningen av gågatan, mot Luthagen - du vet säkert vilken jag menar. Funkade finfint.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

BB3000S skrev:Attans att du inte hörde av dig för ett par veckor sen, hade vårstädning och dumpade de kartonger jag hade förrförra helgen.
Väldigt nyfiken att höra om Lukather btw. ;)

Med silvertejp och ett par för små kartonger kan man också fixa nåt som funkar. Skickade en bas till Nobody's Prefect i två silverihoptejpade cykelkartonger jag fick från den där cykelaffären nere på förlängningen av gågatan, mot Luthagen - du vet säkert vilken jag menar. Funkade finfint.
Attans då. :)

Ja, det är en saftig historia. ;)

Tack för det förslaget!
Nu har det löst sig med kartong, men ska tänka på det nästa gång.
Skriv svar