Spelar basen egentligen någon roll?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Re: Spelar basen egentligen någon roll?

Inlägg av GandhiMK2 »

Mr Praline skrev:Du behöver inte nia mig, f-bass, men jag uppskattar artigheten. (Se om du kan lista ut vad jag syftar på) :)

Jag förstår andemeningen med ditt långa inlägg här ovan, trots att det var stundtals svårt att läsa för mig pga avstavning och styckeindelningen.

Äh, nu är det dags för Gears of War och ä... jag menar öl.
Orkar inte leta NI-referens, sorry.

Ah, du har svårt att läsa slarvigt skrivna inlägg? Då förstår jag.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

bjelkeman skrev:När jag spelar så blir det ofta äggröra. Nu vet jag varför. +1 till f-bass.
Haha! Jag spelade just in med en gitarrist som gjorde grymt god "egg-mess"...;-) Han vispade inte äggen innan utan lät dom stelna lite innan han röjde runt....egentligen mer stekta äggslamsor men MUCHOS bättre än det , i min åsikt , ganska så menlösa, gulgägget...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Mycket bra och underhållande inlägg Figge! Basen kan ibland kanske också vara som en ko, och låten som ett bås...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

I mycket skvalmusik går det utmärkt med sån där äggpåse från Martin Ohlsons som man gör äggstanning av till hotellfrukostarna på Hilton. Det mesta av innehållet i en sån påse har aldrig varit i närheten av en höna.

----------
From ze iPhoooneeee
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Irbit skrev:I mycket skvalmusik går det utmärkt med sån där äggpåse från Martin Ohlsons som man gör äggstanning av till hotellfrukostarna på Hilton. Det mesta av innehållet i en sån påse har aldrig varit i närheten av en höna.

----------
From ze iPhoooneeee
Vad innehåller Äggpulver då?

From inte ze iPhoooneeeee om nu någon skulle vara så snurrig att dom skulle bry sej om var jag skickat ifrån....
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:
Irbit skrev:I mycket skvalmusik går det utmärkt med sån där äggpåse från Martin Ohlsons som man gör äggstanning av till hotellfrukostarna på Hilton. Det mesta av innehållet i en sån påse har aldrig varit i närheten av en höna.

----------
From ze iPhoooneeee
Vad innehåller Äggpulver då?

From inte ze iPhoooneeeee om nu någon skulle vara så snurrig att dom skulle bry sej om var jag skickat ifrån....
Du menar sådant där som gymgubbarna drar i sig eller? Ingen aning. Det jag syftar på innehåller lite vad som helst. Maltodextrin, mod. stärkelse, fett.... Och lite ägg. Men om man ska ha riktigt ägg till frukost på hotellet så ska man käka kokt ägg.

-Skickat från en plats till vänster i rummet.....via proxy.-
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Breaking news!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:Breaking news!
I jämförelse med basens roll i musiken givetvis. "Äggstanning på påse" kan funka inom skvalmusik eller på en hotellfrukost för dom flesta men kanske inte alltid i ett gourmetkök/inom konstmusik.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Inom konstmusik funkar väl vaffan som helst?! Vräk i ruttna ägg... Kan man bygga en karriär på! Kolla Ornette Coleman... Bara att tuta på.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:Inom konstmusik funkar väl vaffan som helst?! Vräk i ruttna ägg... Kan man bygga en karriär på! Kolla Ornette Coleman... Bara att tuta på.
Eberhard Weber, Michael Manring och grabbarna håller inte med tror jag.

----------
From ze iPhoooneeee
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Irbit skrev:
f-bass skrev:Inom konstmusik funkar väl vaffan som helst?! Vräk i ruttna ägg... Kan man bygga en karriär på! Kolla Ornette Coleman... Bara att tuta på.
Eberhard Weber, Michael Manring och grabbarna håller inte med tror jag.

----------
From ze iPhoooneeee
Ah...du snackar om rätten "Omotiverat överarbetade ägg"? Sous vide-ägg med tryffelolja,pancettaconfit,foie gras-emuslion och handskrapat salt från Kong Håkon VII havs isiga kust ? En rätt som får en vanlig uppskattare av ägg att utbrista "but why...?"

----------
Skickat från datorn. Så jävla exklusive! En apple! Laptop. YEAH! Macbook PRO is da SHIT!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:En rätt som får en vanlig uppskattare av ägg att utbrista "but why...?"
Fast vi är väl lite glada över att både Sean Banan och Michael Manring finns, va?

----------
Tapatalk via mobilen
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Irbit skrev:
f-bass skrev:En rätt som får en vanlig uppskattare av ägg att utbrista "but why...?"
Fast vi är väl lite glada över att både Sean Banan och Michael Manring finns, va?

----------
Tapatalk via mobilen
Är vi? Inte direkt. Sean Banan har en humor som jag kan uppskatta men jag trodde att vi snackade musik/ägg...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:
Irbit skrev:

----------
Tapatalk via mobilen
Är vi? Inte direkt. Sean Banan har en humor som jag kan uppskatta men jag trodde att vi snackade musik/ägg...
Du har rätt. Bananen var ett dåligt exempel. Men tanken är väl att alla ägg har ett berättigande. Förutom dom ruttna....

----------
Tapatalk via mobilen
Användarvisningsbild
bas putte
Medlem+

Inlägg av bas putte »

Line6 .....
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
Skriv svar