Min Little Phatty skickar inte längre MIDI
- Johanivansson
- Medlem+
Min Little Phatty skickar inte längre MIDI
Häromdagen slutade min Littke Phatty att skicka (och ta emot) MIDI.
Den syns inte som MIDI-enhet någonstans. Finns här någon som vet vad en sån sak kan bero på, och hur den löses?
Den syns inte som MIDI-enhet någonstans. Finns här någon som vet vad en sån sak kan bero på, och hur den löses?
- mikkejohansson
- Medlem++
Re: Min Little Phatty skickar inte längre MIDI
Hade inte Ale nåt liknande bekymmer med sin Phatty?
Fender - Pedaler - GK - TKS
- BB3000S
- VIP medlem
MIDI't kanske har tagit slut helt enkelt? 

| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- mikkejohansson
- Medlem++
Ah, men så kan det ju vara såklart. Har hört talas om Midi som blir kvar i sladden. Har du kollat det Johan? Man ska visst kunna skaka ur Midi:t om man är försiktig. Då är det bra om synthen står i närheten så kan Midi:t hitta tillbaka.BB3000S skrev:MIDI't kanske har tagit slut helt enkelt?
Eller har du använt USB-Midi? Då är det nog bara kört.
- mikkejohansson
- Medlem++
Du kan läsa mer om det här:mikkejohansson skrev:Ah, men så kan det ju vara såklart. Har hört talas om Midi som blir kvar i sladden. Har du kollat det Johan? Man ska visst kunna skaka ur Midi:t om man är försiktig. Då är det bra om synthen står i närheten så kan Midi:t hitta tillbaka.BB3000S skrev:MIDI't kanske har tagit slut helt enkelt?
Eller har du använt USB-Midi? Då är det nog bara kört.
http://www.99musik.se/showthread.php?12 ... r-i-kabeln" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johanivansson
- Medlem+
Har kört med USB. Då kanske jag är phuked. Får snacka med DLX. Svårt bara det här med att lämna in något som man använder mest hela tiden.
- mikkejohansson
- Medlem++
Läs igenom tråden på 99musik med. Mycket nyttig info.
Kanske finns nån som kan låna/hyra ut under tiden? Tror Sthlm backline har en LP.
Kanske finns nån som kan låna/hyra ut under tiden? Tror Sthlm backline har en LP.
- Johanivansson
- Medlem+
Alltså. Är det där typ en rakstämningstråd?
- Jan Hellman
- VIP medlem
Kolla med dom DLX om det är där du köpt den. Dom har en snubbe som sitter och lagar saker. Ring och dryfta problemet. Kanske att dom har något vettigt att säga över telefon. Annars får du ta dit den. Här lär du ju inte få något vettigt svar verkar det ju som.
Kolla först så du inte råkat slå av midi i datorn/mottagande synt eller hur nu din setup ser ut. Eller om det kan bero på kabelbrott. Själv stod jag och kliade mig i huvudet under soundcheck innan ett gig för ett tag sedan då min synt vart knäpptyst. Det visade sig att jag glömt att jag ändrat till local off några dagar innan men glömt bort det......
----------
Tapatalk via mobilen
Kolla först så du inte råkat slå av midi i datorn/mottagande synt eller hur nu din setup ser ut. Eller om det kan bero på kabelbrott. Själv stod jag och kliade mig i huvudet under soundcheck innan ett gig för ett tag sedan då min synt vart knäpptyst. Det visade sig att jag glömt att jag ändrat till local off några dagar innan men glömt bort det......
----------
Tapatalk via mobilen
- mikkejohansson
- Medlem++
Johanivansson skrev:Alltså. Är det där typ en rakstämningstråd?

- Johanivansson
- Medlem+
Det var något som hade pajat i den. Nu är det lagat.
Johanivansson skrev:My Little Pony skickar inte längre MIDI
Johanivansson skrev:Det var något som hade pajat i den. Nu är det lagat.

- Jan Hellman
- VIP medlem
"Pajat" som i "......råkat ändra en parameter......"?Johanivansson skrev:Det var något som hade pajat i den. Nu är det lagat.

- Johanivansson
- Medlem+
Nä, pajat som i pajat faktiskt. =) Lämnade in den på Fitzpatrick och Robban där bytte ut någon del på den.Irbit skrev:"Pajat" som i "......råkat ändra en parameter......"?Johanivansson skrev:Det var något som hade pajat i den. Nu är det lagat.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Aj aj...... Bra att det löste sig! Fitzpatrick är bra. Jag har personligen mer ofta ändrat parametrar och sen glömt och då har det inte funkat förrän jag gått igenom vartenda parameter i maskinen ifråga och sen när jag hittat felet så kommer jag ihåg att jag faktiskt själv ändrat parametern ifråga x antal dagar tidigare......Johanivansson skrev:Nä, pajat som i pajat faktiskt. =) Lämnade in den på Fitzpatrick och Robban där bytte ut någon del på den.Irbit skrev:"Pajat" som i "......råkat ändra en parameter......"?Johanivansson skrev:Det var något som hade pajat i den. Nu är det lagat.

Det är bättre när saker och ting går sönder på riktigt än när det blir glapp. Glapp som kommer och går är det värsta som finns.....
- Johanivansson
- Medlem+
Ja, de är jättebra!Irbit skrev:Aj aj...... Bra att det löste sig! Fitzpatrick är bra. Jag har personligen mer ofta ändrat parametrar och sen glömt och då har det inte funkat förrän jag gått igenom vartenda parameter i maskinen ifråga och sen när jag hittat felet så kommer jag ihåg att jag faktiskt själv ändrat parametern ifråga x antal dagar tidigare......Johanivansson skrev:Nä, pajat som i pajat faktiskt. =) Lämnade in den på Fitzpatrick och Robban där bytte ut någon del på den.Irbit skrev:"Pajat" som i "......råkat ändra en parameter......"?Johanivansson skrev:Det var något som hade pajat i den. Nu är det lagat.![]()
![]()
Det är bättre när saker och ting går sönder på riktigt än när det blir glapp. Glapp som kommer och går är det värsta som finns.....
Skönt att det gick snabbt och smidigt. Det värsta jag vet är när saker strular. Och jag får nog nästan hålla med om att glapp är värre än helt trasigt. Vidrigt är det.