Hmm, de nya versionerna verkar bara ha 10 eller 6 steg? Den gamla har väl 16?
Känns lite som att det är en nedgradering, sett en del videos på den på youtube och 16 steg verkar ju lagom, med verkligen bra möjligheter att få det ljud man verkligen är ute efter.
xfredrikx skrev:Hmm, de nya versionerna verkar bara ha 10 eller 6 steg? Den gamla har väl 16?
Svaret är ja på båda frågorna.
xfredrikxx skrev:Känns lite som att det är en nedgradering, sett en del videos på den på youtube och 16 steg verkar ju lagom, med verkligen bra möjligheter att få det ljud man verkligen är ute efter.
Frågan är väl snarare om inte 16(!) steg är overkill, och 10 alt 6 mer än tillräckligt?
Kan vi inte bråka lite om hur många lägen på en Tonestyler som egentligen behövs. Jag tycker 5 är perfekt.... eller 7. Nej, faan heller - FEM ska det vara och inget annat. Basta! Och inga batterier i basen. Det är inte miljövänligt.
Fungerar outboardvarianten lika bra som den andra? Tänker att det blir lite kaka på kaka när det redan sitter en pot med konding i basen som redan där börjat skära i tonen?
Jag kopplade in Tonestylern som så att jag hade kvar tonkontrollen i basen men jag kopplade bort kondningen och kopplade in Tonestylern som kondning istället. Jag kunde då välja vilken frekvens jag kunde vrida ner. Funkade kanonbra. Rekomenderas
RolleHarris skrev:Jag kopplade in Tonestylern som så att jag hade kvar tonkontrollen i basen men jag kopplade bort kondningen och kopplade in Tonestylern som kondning istället. Jag kunde då välja vilken frekvens jag kunde vrida ner. Funkade kanonbra. Rekomenderas
RolleHarris skrev:Jag kopplade in Tonestylern som så att jag hade kvar tonkontrollen i basen men jag kopplade bort kondningen och kopplade in Tonestylern som kondning istället. Jag kunde då välja vilken frekvens jag kunde vrida ner. Funkade kanonbra. Rekomenderas
Även jag har gjort på detta sätt och jag tycker det funkar bra.
Även jag har gjort på detta sätt och jag tycker det funkar bra.
TDHP skrev:Jag äter hellre en burk mask än har ett batteri i basen.
Jag stoppar hellre ett batteri upp i röven än har en maskäten bas.
Jag äter hellre en burk batterier än har mask i röven.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...