Replokal i Stockholm Sökes!!(Fixat!)
- Hågge
- Medlem++
Replokal i Stockholm Sökes!!(Fixat!)
Jag och bandet " Skintrade" söker ny replokal i centrala stockholm el närförort. (Fixat!)
Våran nyligen införskaffade lokal visade sig omöjlig att göra inspelningar i dagtid pga oljud. Vi önskar först och främst en egen lokal, men dela kan gå bra under rätt omständigheter.
Våran nyligen införskaffade lokal visade sig omöjlig att göra inspelningar i dagtid pga oljud. Vi önskar först och främst en egen lokal, men dela kan gå bra under rätt omständigheter.
Senast redigerad av Hågge den tis 09 apr 2013, 15:50, redigerad totalt 2 gång.
- Hågge
- Medlem++
Re: Replokal i Stockholm Sökes!!!!!
Hittelön!
Big muff
Big muff
- Jan Hellman
- VIP medlem
Kontakta Josef på Driv om ni inte redan gjort det.
http://www.replokaler.se/?page_id=12
Dom har precis bommat igen lokalerna på Kvarnholmen men håller på att bygga nya lokaler i Sätra. Jag TROR att det fortfarande finns lediga lokaler där. Vet inte vart ni bor men det tar inte mycket mer än 15 - 20 minuter från T-Centralen till Sätra.
Över lag är det lite kaos vad det gäller replokaler i Stockholm just nu. Frysen har precis kastat ut en massa band och likaså en av dom större studieförbunden som också lagt ner sina replokaler nyligen. Det är nog ca 100 - 150 band som blivit av med sina lokaler nu dom senaste månaderna. Tråkig utveckling.
http://www.replokaler.se/?page_id=12
Dom har precis bommat igen lokalerna på Kvarnholmen men håller på att bygga nya lokaler i Sätra. Jag TROR att det fortfarande finns lediga lokaler där. Vet inte vart ni bor men det tar inte mycket mer än 15 - 20 minuter från T-Centralen till Sätra.
Över lag är det lite kaos vad det gäller replokaler i Stockholm just nu. Frysen har precis kastat ut en massa band och likaså en av dom större studieförbunden som också lagt ner sina replokaler nyligen. Det är nog ca 100 - 150 band som blivit av med sina lokaler nu dom senaste månaderna. Tråkig utveckling.
- Hågge
- Medlem++
Vi lämnade Frysen för Sätra, men tryckeri ovanpå omöjliggör inspelning dagtid. Men det verkar lösa sig ändå nu. Men visst är det tråkigt med lokal situationen, och man får vara beredd att punga ut med 6-7 k för en cirka 25kvm stor lokal, man föddes i fel stad. Tack för tips 

- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Varför sparkade Fryshuset och studieförbundet ut band på gatan?
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
De ska renovera lokalerna i/på Frysen
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
- Jan Hellman
- VIP medlem
Och en majoritet av replokalerna kommer inte att vara replokaler framöver. Frysen ska hyra ut lokalerna till en skola istället av vad jag hört. Carlberg hann knappt kallna innan dom ändrade hans vision om Frysen. Skolor genererar väl mer pengar. Varför studieförbundet (var det Medborgarskolan?) la ner sina replokaler vet jag inte.archisland skrev:De ska renovera lokalerna i/på Frysen
----------
Tapatalk via mobilen
- Hågge
- Medlem++
Jag tror "frysen" helt enkelt konstaterade att de flesta replokaler fungerar som instrument förråd för medelålders medelklass, som repar i snitt 1,5 gånger i månaden. Dom tänker väl att så fina lokaler som ligger ganska centralt måste utnyttjas bättre. Jag har repat/ jobbat på frysen i omgångar sedan 89 typ. Men de sista åren har man ju undrat om det överhuvudtaget finns några band som repar där, verkar helt tomt på kvällarna. Annat var det på det glada nittiotalet. Då var det ofta fullt i cafeterian och det dundrade från dom flesta lokaler.
Men visst känns det väldigt trist!
- BB3000S
- VIP medlem
Haha, "medelålders medelklass", det var ett skönt begrepp. Trist att höra om den utvecklingen, jag repade där i början på 90-talet...Hågge skrev:Jag tror "frysen" helt enkelt konstaterade att de flesta replokaler fungerar som instrument förråd för medelålders medelklass, som repar i snitt 1,5 gånger i månaden. Dom tänker väl att så fina lokaler som ligger ganska centralt måste utnyttjas bättre. Jag har repat/ jobbat på frysen i omgångar sedan 89 typ. Men de sista åren har man ju undrat om det överhuvudtaget finns några band som repar där, verkar helt tomt på kvällarna. Annat var det på det glada nittiotalet. Då var det ofta fullt i cafeterian och det dundrade från dom flesta lokaler.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- Jan Hellman
- VIP medlem
Så då renoverar man i onödan och höjer hyran på dom få replokaler som kommer finnas kvar. DET lär ju sänka medelåldern på dom som är där och repar.....Hågge skrev:Jag tror "frysen" helt enkelt konstaterade att de flesta replokaler fungerar som instrument förråd för medelålders medelklass, som repar i snitt 1,5 gånger i månaden. Dom tänker väl att så fina lokaler som ligger ganska centralt måste utnyttjas bättre. Jag har repat/ jobbat på frysen i omgångar sedan 89 typ. Men de sista åren har man ju undrat om det överhuvudtaget finns några band som repar där, verkar helt tomt på kvällarna. Annat var det på det glada nittiotalet. Då var det ofta fullt i cafeterian och det dundrade från dom flesta lokaler.
----------
Tapatalk via mobilen
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Kanske blir det möjlighet till replokal nu när vi ska flytta till lite större.
Jag har inte all info än, men adressen är Sveavägen 155... (norrtull, typ granne med O'Learys)
I så fall blir ni ensamma i den lokalen. Långt under jord, i ett P-hus=konstant temperatur.
Lokalen är inredd med vatten, ljuddämp, heltäckningsmatta.
Jag har inte all info än, men adressen är Sveavägen 155... (norrtull, typ granne med O'Learys)
I så fall blir ni ensamma i den lokalen. Långt under jord, i ett P-hus=konstant temperatur.
Lokalen är inredd med vatten, ljuddämp, heltäckningsmatta.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- Hågge
- Medlem++
Re: Replokal i Stockholm Sökes!!(Fixat!)
Nu har det ordnat sig!
Tack för engagemang
Tarzan, den vi hittade ligger också på Sveavägen, men närmre Hötorget. Hur stor och vad kostar eran på Sveavägen?
Tack för engagemang

Tarzan, den vi hittade ligger också på Sveavägen, men närmre Hötorget. Hur stor och vad kostar eran på Sveavägen?
- FreCKo
- Medlem++
Något jag inte förstår är varför det inte är statligt subventionerat med kulturutövningsplatser, typ replokaler. Eller är det det kanske? Tänker mig att om 150 band ska ut på gatan så har inte ens kåken i Ropsten rivts än, då kommer det 50 band till typ...
- Hågge
- Medlem++
Håller med dig!FreCKo skrev:Något jag inte förstår är varför det inte är statligt subventionerat med kulturutövningsplatser, typ replokaler. Eller är det det kanske? Tänker mig att om 150 band ska ut på gatan så har inte ens kåken i Ropsten rivts än, då kommer det 50 band till typ...
Men jag tror många av dom band som repar, eller snarare förvarar sina prylar på frysen, inte kommer att skaffa någon ny.