Heyman skrev:Jag stämmer ner till B med 105-strängar så nog går det att stämma ner alltid, jag antar att du kan komma ner till G om du klämmer på typ ett 130- set men det känns ju lite väl lågt...
Satte på ett set flats igår inför jazzgigget (också ett 105-set) och det funkar också med B-stämning trots lägre tension och jag behövtde inte ens justera halsen vilket jag trodde att jag skulle få göra.
B räcker gott nu för tiden.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Plocka med era stämapparater. Jag har haft pitchblack, boss och har nu en ????fan vilket minne hur som så vill jag testa vilken stämmare som triggar B-sträng när man kör trådlöst bäst.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Heyman skrev:Plocka med era stämapparater. Jag har haft pitchblack, boss och har nu en ????fan vilket minne hur som så vill jag testa vilken stämmare som triggar B-sträng när man kör trådlöst bäst.
Förra året testade jag shadewinds Turbo Tuner och den var riktigt snabb, minns inte om den hette nåt mer..
Har dock inte provat med trådlöst..
DT-10 är den jag har nu. Hittills har jag varit tvungen att köra flageolett på alla tre jag ägt för att klara B-strängen zoom B2 har varit bäst på att stämma och klarade alla strängar men färgade ljudet så pass att det hördes pga att den inte hade true bypass. Turbo tunern har jag inte testat så den vore spännande. Pitchblacken vill jag testa igen, hade den för kort tid för att dissa den helt, snyggast är den ju iaf.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Heyman skrev:DT-10 är den jag har nu. Hittills har jag varit tvungen att köra flageolett på alla tre jag ägt för att klara B-strängen zoom B2 har varit bäst på att stämma och klarade alla strängar men färgade ljudet så pass att det hördes pga att den inte hade true bypass. Turbo tunern har jag inte testat så den vore spännande. Pitchblacken vill jag testa igen, hade den för kort tid för att dissa den helt, snyggast är den ju iaf.
Pitchblacken jag har klarar iaf att känna igen toner ner till F och lite till (alltså nedstämd B-sträng) med sladd. Trådlöst vet jag inte om det skiljer. Borde bero på systemet i så fall.
Turbo tunern tror jag inte jag provade att stämma ner så mycket men B tar den ju lätt. Och snabbt.
Betalningsinfo har nu mailats till samma mailadress som du anmälde dig på.
39 mail har gått ut, vilket betyder att 10 st har inte skickat anmälningsmail till mig.
Gör det, är ni snälla. Min mail står i första posten i anmälningstråden.
Man kan fortfarande anmäla sig, så snabba på!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Varje gång jag försöker köpa en fin låda från TKS så händer det någon katastrof i ekonomin som inte varit medräknad. Nu har jag hört om de nya lättare magneterna i högtalarelementen och kanske är det så att det var meningen att jag inte skulle ha en lättviktslåda innan även dessa var testade. Någon som kommer att ha med något sådant element (i låda då) för test? Har TKS byggt något med dessa element?
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" )
F-klav skrev:Varje gång jag försöker köpa en fin låda från TKS så händer det någon katastrof i ekonomin som inte varit medräknad. Nu har jag hört om de nya lättare magneterna i högtalarelementen och kanske är det så att det var meningen att jag inte skulle ha en lättviktslåda innan även dessa var testade. Någon som kommer att ha med något sådant element (i låda då) för test? Har TKS byggt något med dessa element?
Var glad att det sträcker sig till de gånger du försöker köpa TKS-låda.
Min ekonomi är en enda stor kontinuerlig katastrof...