Diesel skrev:Jag lyckas tröttna ganska fort på de låtar man tar upp i coverbandet
Jag tappar bara lusten att lyssna på dem av någon anledning
Fast en del låtar bör ju inte hanteras av coverband förstås...
Nej, men det är väldigt lätt att man spelar låtar som man själv tycker är bra..
Det är precis vad vi försöker göra i mitt coverband, men inom rimligheternas gränser.
Sedan kanske gig-listorna lutar åt mainstream-hållet men med lite överraskningar här och där iaf.
Edit: Vi brukar få beröm för den breda smaken, och blir tillfrågade via hemsidan en del just pga den hyfsat breda låtlistan.
Diesel skrev:Jag lyckas tröttna ganska fort på de låtar man tar upp i coverbandet
Det är precis vad vi försöker göra i mitt coverband, men inom rimligheternas gränser.
Sedan kanske gig-listorna lutar åt mainstream-hållet men med lite överraskningar här och där iaf.
Samma här, man måste få köra for whom the bell tolls när man ledsnat på highway to hell och proud mary
Samma här, man måste få köra for whom the bell tolls när man ledsnat på highway to hell och proud mary
När vi ledsnar brukar det bli Bark at the moon, Heart attack, Basket case, Song2... Åsså är alla glada igen...
När vi ledsnar brukar det bli Bark at the moon, Heart attack, Basket case, Song2... Åsså är alla glada igen...
Självklart ska man spela låtar man tycker om! Men jag menar bara att de där RIKTIGT tunga klassikerna, som är så klassiska de kan bli i sitt klassiska format, kanske man i vissa fall insiktsfull bör låta vara som de är...
The remarks you make - Weather Report
Red Baron - Billy Cobham
´Cause we parted as lovers - Stevie Wonder
Heaven is ten zillion light years away - Stevie Wonder
I´m still sleeping - The Beatles
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Den här tråden bet sig av någon anledning fast i min skalle och efter att krasst ha skalat bort och skalat bort kom jag faktiskt fram till att det finns en låt som är min definitiva # 1.
Led Zeppelins - Kashmir
Den låten är ultra-magisk! Den välte min tonårsvärld totalt när det begav sig och har fortsatt att inspirera sedan dess. Får fortfarande gåshud över hela kroppen när jag hör den.
"Life without bass would become very treblesome..."
Bean skrev:Den här tråden bet sig av någon anledning fast i min skalle och efter att krasst ha skalat bort och skalat bort kom jag faktiskt fram till att det finns en låt som är min definitiva # 1.
Led Zeppelins - Kashmir
Den låten är ultra-magisk! Den välte min tonårsvärld totalt när det begav sig och har fortsatt att inspirera sedan dess. Får fortfarande gåshud över hela kroppen när jag hör den.
Kul! Det var lite det jag ville åt med tråden! Jag måste börja kolla in några bidrag som trillat in...