MALA skrev:Jag kallar på min bodyguard Marcus

?

Det gjorde jag, han sa att någon annan backade ur så om Grafen blir ledsen är det bara att ge mig en smäll på käften när vi träffas (jag tänkte att det var du som backade ur)Svarte_Jack skrev:Vem tog den?
Bjud över Hellboy på en dunk vin och en tallrik pasta till att börja med.MALA skrev:Det gjorde jag, han sa att någon annan backade ur så om Grafen blir ledsen är det bara att ge mig en smäll på käften när vi träffas (jag tänkte att det var du som backade ur)Svarte_Jack skrev:Vem tog den?![]()
Nu ska jag fixa nya strängar och ta mig en funderare på hur man snabbast lär sig det här aviga instrumentet, risken är väl att den ligger ute om ett tag igen
Om den ligger ute om ett par månader igen, ge mig lite förtur will yaMALA skrev:Det gjorde jag, han sa att någon annan backade ur så om Grafen blir ledsen är det bara att ge mig en smäll på käften när vi träffas (jag tänkte att det var du som backade ur)Svarte_Jack skrev:Vem tog den?![]()
Nu ska jag fixa nya strängar och ta mig en funderare på hur man snabbast lär sig det här aviga instrumentet, risken är väl att den ligger ute om ett tag igen
ÅÅHH, VAD GOTT!! Jag är faktiskt i Göteborg ibland fast det är ingenting inplanerat för tillfället. Men jag föredrar rå falukorv och hemkört brännvin. Det är gott, det!bootsy skrev:Bjud över Hellboy på en dunk vin och en tallrik pasta till att börja med.MALA skrev:Det gjorde jag, han sa att någon annan backade ur så om Grafen blir ledsen är det bara att ge mig en smäll på käften när vi träffas (jag tänkte att det var du som backade ur)Svarte_Jack skrev:Vem tog den?![]()
Det ska jag minnas när jag köper en Stick!Hellboy skrev:ÅÅHH, VAD GOTT!! Jag är faktiskt i Göteborg ibland fast det är ingenting inplanerat för tillfället. Men jag föredrar rå falukorv och hemkört brännvin. Det är gott, det!bootsy skrev:Bjud över Hellboy på en dunk vin och en tallrik pasta till att börja med.MALA skrev:Det gjorde jag, han sa att någon annan backade ur så om Grafen blir ledsen är det bara att ge mig en smäll på käften när vi träffas (jag tänkte att det var du som backade ur)Svarte_Jack skrev:Vem tog den?![]()
Nu ska jag fixa nya strängar och ta mig en funderare på hur man snabbast lär sig det här aviga instrumentet, risken är väl att den ligger ute om ett tag igen![]()
//Jan
Här smälls inga käftar eller andra kroppsdelar, man får gratulera! Kanske blir en till bytesaffär då så småningom...MALA skrev:Det gjorde jag, han sa att någon annan backade ur så om Grafen blir ledsen är det bara att ge mig en smäll på käften när vi träffas (jag tänkte att det var du som backade ur)Svarte_Jack skrev:Vem tog den?![]()
It's a date then dudeHellboy skrev:ÅÅHH, VAD GOTT!! Jag är faktiskt i Göteborg ibland fast det är ingenting inplanerat för tillfället. Men jag föredrar rå falukorv och hemkört brännvin. Det är gott, det!bootsy skrev:Bjud över Hellboy på en dunk vin och en tallrik pasta till att börja med.MALA skrev:Det gjorde jag, han sa att någon annan backade ur så om Grafen blir ledsen är det bara att ge mig en smäll på käften när vi träffas (jag tänkte att det var du som backade ur)Svarte_Jack skrev:Vem tog den?![]()
Nu ska jag fixa nya strängar och ta mig en funderare på hur man snabbast lär sig det här aviga instrumentet, risken är väl att den ligger ute om ett tag igen![]()
//Jan
Jag skapar en tråd när det är dags. Skulle egentligen kunna sälja med en gång då jag har ytterligare en Stick som jag tänker behålla men den är inte stämnd i baryton stämning på melodisträngarna som mina huvudinstrument. Faan. Jag är ju dum i huvudet. I dagsläget har jag 5 Stick:ar....Athe skrev:oj Hellboy, du kan tro att jag blir intresserad nu! Nu gäller det att sälja någonting fort så jag har råd när du väl satt ut nån stick till salu
Hellboy skrev:På tal om att sälja Stick....
Jag håller på att fixa och dona lite grand så det blir lite förändringar i min instrumentpark. Vilket innebär att jag nog kommer sälja ett par Stick:ar framöver. I alla fall efter sommaren men kanske även innan dess.
Eventuellt har jag redan sålt min 8-strängade StickBass. Men kanske inte. Inte helt klart än.
Sen hittade jag en gammal Stick från mitten av 80-talet i höstas som jag köpte. Den behöver jag inte längre men den fick mig att inse ett och annat så den har väl spelat ut sin roll litegrand nu. Köpte den mest som kuriosa och den är egentligen identisk med den Les Claypool sålde fast den här är i trä. Väldigt fint skick och mycket lättare än kolfiber Stick:arna. Dom gamla Stick:arna är lite coola då dom verkligen har det där klassiska Stick soundet från gamla Crimson-/Gabriel-plattor. Fint skick.
Sen ska jag sälja en av mina nyare Stick:ar. Ca 3 år gammal med Villex + midi mikrofon. Jag behåller nog den jag spelar mest på och säljer min back-up Stick. Den är så modern den bara kan vara med "flaps", "rails", justerbart stall m.m. Jag har haft två likadana då jag tyckt att det känns lite bökigt om man skulle bränna en sträng på en konsert. Snabbare/enklare att byta instrument än sträng.
http://www.stick.com/instruments/pickups/pasv4/
http://www.stick.com/instruments/midi/
Det finns egentligen tre olika mikrofoner som man kan välja på när man beställer en ny Stick. En aktiv EMG mikrofon, en passiv Villex mikrofon och sen den "klassiska" Stick micken som kallas för "Stickup". På min första Stick, exakt en likadan som den Les sålde, 10-strängad kolfiber, satt en Stickup mikrofon. Efter att jag spelat på den ca 7 - 8 år fick jag för mig jag skulle ha 12-strängade (GrandStick) instrument instället och dom hade jag fram tills för ca 3 år sedan och även dessa hade original Stickup mikrofonen. Men nu är det så att jag har så korviga små fingrar så jag kände mig aldrig speciellt bekväm med den bredare halsen på en GrandStick. Så jag sålde dom och beställde 10-strängat igen. Med midi och Villex (PASV-4™) mikrofoner. Låter helt fantastiskt. Otroligt roligt verkligen. Men så snubblade jag över den gamla 80-tals Stick:en som jag köpte i höstas och den har ju den klassiska Stickup mikrofonen och jag insåg lite smått att jag saknat det ljudet rejält. Så jag kommer att hamna precis där jag började för 20 år sedan nu efter sommaren fast en helt modern. 10-strängad Stick med Stickup mikrofon. Villex mikrofonen låter verkligen KANON och den har många fördelar men jag saknar det där klassiska, gamla Stick-ljudet litegrand. Så jag behåller en av mina Stick:ar och så har jag beställt en med Stickup mikrofon.
Så för att summera ett långt inlägg. Det kommer nog att finnas några Stick:ar tillgängliga framöver om någon skulle vara intresserad.
//Jan
Hellboy skrev:På tal om att sälja Stick....
Jag håller på att fixa och dona lite grand så det blir lite förändringar i min instrumentpark. Vilket innebär att jag nog kommer sälja ett par Stick:ar framöver. I alla fall efter sommaren men kanske även innan dess.
Eventuellt har jag redan sålt min 8-strängade StickBass. Men kanske inte. Inte helt klart än.
Sen hittade jag en gammal Stick från mitten av 80-talet i höstas som jag köpte. Den behöver jag inte längre men den fick mig att inse ett och annat så den har väl spelat ut sin roll litegrand nu. Köpte den mest som kuriosa och den är egentligen identisk med den Les Claypool sålde fast den här är i trä. Väldigt fint skick och mycket lättare än kolfiber Stick:arna. Dom gamla Stick:arna är lite coola då dom verkligen har det där klassiska Stick soundet från gamla Crimson-/Gabriel-plattor. Fint skick.
Sen ska jag sälja en av mina nyare Stick:ar. Ca 3 år gammal med Villex + midi mikrofon. Jag behåller nog den jag spelar mest på och säljer min back-up Stick. Den är så modern den bara kan vara med "flaps", "rails", justerbart stall m.m. Jag har haft två likadana då jag tyckt att det känns lite bökigt om man skulle bränna en sträng på en konsert. Snabbare/enklare att byta instrument än sträng.
http://www.stick.com/instruments/pickups/pasv4/
http://www.stick.com/instruments/midi/
Det finns egentligen tre olika mikrofoner som man kan välja på när man beställer en ny Stick. En aktiv EMG mikrofon, en passiv Villex mikrofon och sen den "klassiska" Stick micken som kallas för "Stickup". På min första Stick, exakt en likadan som den Les sålde, 10-strängad kolfiber, satt en Stickup mikrofon. Efter att jag spelat på den ca 7 - 8 år fick jag för mig jag skulle ha 12-strängade (GrandStick) instrument instället och dom hade jag fram tills för ca 3 år sedan och även dessa hade original Stickup mikrofonen. Men nu är det så att jag har så korviga små fingrar så jag kände mig aldrig speciellt bekväm med den bredare halsen på en GrandStick. Så jag sålde dom och beställde 10-strängat igen. Med midi och Villex (PASV-4™) mikrofoner. Låter helt fantastiskt. Otroligt roligt verkligen. Men så snubblade jag över den gamla 80-tals Stick:en som jag köpte i höstas och den har ju den klassiska Stickup mikrofonen och jag insåg lite smått att jag saknat det ljudet rejält. Så jag kommer att hamna precis där jag började för 20 år sedan nu efter sommaren fast en helt modern. 10-strängad Stick med Stickup mikrofon. Villex mikrofonen låter verkligen KANON och den har många fördelar men jag saknar det där klassiska, gamla Stick-ljudet litegrand. Så jag behåller en av mina Stick:ar och så har jag beställt en med Stickup mikrofon.
Så för att summera ett långt inlägg. Det kommer nog att finnas några Stick:ar tillgängliga framöver om någon skulle vara intresserad.
//Jan