Hur göra?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Lilldjuret
Medlem+

Hur göra?

Inlägg av Lilldjuret »

Nu är det så att vi var för en månad sen inne i studio i Örebro och spelade in vår kommande EP med en vän till mig som studiotekniker och producent. Inspelningsprocessen och allt gick utmärkt bra och vi kom fram till att de tre låtarna skulle vara mixade och mastrade den första april.

Nu är det den 18e april och vi i bandet har bara fått höra provmixar på två av låtarna. Därtill svarar inte producenten men jag ser att han får mina meddelanden. Plockar heller inte upp telefon när jag ringer honom. Imorgon har det gått en vecka sen han hörde av sig sist.
Därtill låter inte provmixarna efter hans bästa förmåga, så det låter som att han inte är så sugen på att göra det här. Hur går jag till väga nu?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Re: Hur göra?

Inlägg av TDHP »

Har ni pröjsat i förskott?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Du kräver att få materialet och går till någon annan för mixning.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Det beror ju lite på hur bra polare ni är också.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Lilldjuret
Medlem+

Inlägg av Lilldjuret »

TDHP skrev:Har ni pröjsat i förskott? [...] Det beror ju lite på hur bra polare ni är också.
Nej! Vi betalade för studiotiden separat och ska betala resten när materialet är mixat och mastrat. Det är ett otroligt modest pris som ett resultat av vår relation och tidigare samarbeten. Jag har medverkat på ett flertal av hans egna produktioner och han har spelat in en av våra tidigare EPs med ett annat band.
Vi har känt varandra i 4-5 år ungefär.
blackparkas skrev:Du kräver att få materialet och går till någon annan för mixning.
Detta har redan flugit förbi i mina tankar men det känns ändå ganska konstigt. Är inte ute efter att sätta dit honom på nåt sätt utan skulle mest helst se att han gör ett bra jobb. Tid är ganska oviktigt för mig i det här avseendet, utan det blir mest frustrerande när han inte ger någon uppdatering och väljer att inte svara. Däremot är de andra sex i bandet utan någon form av kompisrelation med killen och de är inte lika överseende som jag.
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

Vi är i samma situation, spelade in hos en polare till trummisen i mars och ville ha materialet förra veckan. Vi har fått en låt av fyra.. jag vet att den killen har fullt upp, så det kanske är så med eran studiotekniker också? Fullt upp med egna projekt osv.. det här är ju lite av baksidan med att spara pengar på att anlita en polare känner jag.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Lilldjuret
Medlem+

Inlägg av Lilldjuret »

HirYoshima skrev:Vi är i samma situation, spelade in hos en polare till trummisen i mars och ville ha materialet förra veckan. Vi har fått en låt av fyra.. jag vet att den killen har fullt upp, så det kanske är så med eran studiotekniker också? Fullt upp med egna projekt osv.. det här är ju lite av baksidan med att spara pengar på att anlita en polare känner jag.
Jo, det tycks vara så. Det är tråkigt, han är väldigt kompetent...
Senast redigerad av Lilldjuret den tor 18 apr 2013, 13:50, redigerad totalt 1 gånger.
Lilldjuret
Medlem+

Inlägg av Lilldjuret »

Bumpar denna. Någon som har fler förslag? Jag överväger att ge honom en till chans genom att sätta upp en ny deadline där han får full ersättning om han håller sig till den nya tidsramen. Låter det vettigt?
Användarvisningsbild
xfredrikx
Medlem+

Inlägg av xfredrikx »

Lilldjuret skrev:Bumpar denna. Någon som har fler förslag? Jag överväger att ge honom en till chans genom att sätta upp en ny deadline där han får full ersättning om han håller sig till den nya tidsramen. Låter det vettigt?
Ja.

Annars får han ge er raw-materialet så får ni hitta någon annan. Utan ersättning.
Lilldjuret
Medlem+

Inlägg av Lilldjuret »

xfredrikx skrev:
Lilldjuret skrev:Bumpar denna. Någon som har fler förslag? Jag överväger att ge honom en till chans genom att sätta upp en ny deadline där han får full ersättning om han håller sig till den nya tidsramen. Låter det vettigt?
Ja.

Annars får han ge er raw-materialet så får ni hitta någon annan. Utan ersättning.
Mjo. Pratade med killen i helgen. Han gav igår som en ny deadline på provmixarna, sen skulle vi komma överens om när mastringarna skulle vara klara... Det här går ju inte snabbt alltså.. :?
Lilldjuret
Medlem+

Inlägg av Lilldjuret »

_NU_ är allt iallafall färdigt. Vi har fått de mastrade filerna och allt låter superbra. Alla är glada och nöjda. :)
Skriv svar