THE WINERY DOGS fet. Billy Sheehan
- Hangover
- Medlem+
THE WINERY DOGS fet. Billy Sheehan
"Desire", the second video from THE WINERY DOGS, the new project featuring Mike Portnoy (DREAM THEATER, AVENGED SEVENFOLD, ADRENALINE MOB), Billy Sheehan (MR. BIG) and Richie Kotzen (MR. BIG, POISON)
Ruggigt bra tycker jag!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fnMBix9Zq5o[/youtube]
Ruggigt bra tycker jag!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fnMBix9Zq5o[/youtube]
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
-
- Medlem+++
Re: THE WINERY DOGS fet. Billy Sheehan
Ja, skön melodisk rock!
- Lex
- Medlem+
Riktigt bra!!
Känns konstigt att se Mike Portnoy med ett normalstort trumset bara
Känns konstigt att se Mike Portnoy med ett normalstort trumset bara

Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
- BBQV
- Forumvärd
Bra skit!
- eeakga
- VIP medlem
Najs!
Och oj vad likt Chris Cornell han sjöng bitvis.
Och oj vad likt Chris Cornell han sjöng bitvis.
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Mycket bra!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Liten
- Hedersmedlem
Lovley! \m/
Men hade inte Marco Mendoza passat in bättre i looken och vart mer "lik" Kotzen på scen i både röst och 2-dagarsskägg?
Klart, bokhyllan Billy passar ju nästan överallt.
Gillar't som attan!
Men hade inte Marco Mendoza passat in bättre i looken och vart mer "lik" Kotzen på scen i både röst och 2-dagarsskägg?

Gillar't som attan!
- bootsy
- Medlem+++
Det börjar bra, men sedan kommer slickrefrängen...
Stallet liknar mest ett veteflak.
-
- Medlem+++
Håller med, det blir ännu bättre då!bootsy skrev:Det börjar bra, men sedan kommer slickrefrängen...

- Simon Andersson
- Medlem++
och en annan trummis. vemsomhelst.nu...Liten skrev:Lovley! \m/
Gillar't som attan!
- kmo
- Medlem++
Man kan säga mycket om gamle Billy, men lira kan han. Lyssna på Diamond Daves solodebut Eat em and smile.
Det här var ju riktigt kul, håller dock med Bootsy om refrängen. Det blir liksom lite mycket Mr Big, på gott och ont..
Det här var ju riktigt kul, håller dock med Bootsy om refrängen. Det blir liksom lite mycket Mr Big, på gott och ont..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
-
- Medlem+++
Om det bara hade varit musik utan video och du inte visste vem som var trummis, hade det spelat någon roll?Simon Andersson skrev:och en annan trummis. vemsomhelst.nu...Liten skrev:Lovley! \m/
Gillar't som attan!
Förstår inte varför Portnoy är så avskydd. Precis som att man "ska" ogilla Apple "bara för att" ska man tydligen ogilla Portnoy också...
- jisac
- VIP medlem
Det här funkar ju bättre än många andra såna där "Superkrupper" (host ,,,chickenfoot,,, host)
Jag gillar't!
Jag gillar't!

- Torch
- Medlem
- Simon Andersson
- Medlem++
lite svårt att svara på nu när jag vet att han är med. jag är gärna med på ett annat "blindtest". låten är bra (iaf refrängen), men nja... portnoy är helt enkelt i min värld överskattad, otajt, har NOLL dynamik och har ett mindre storhetsvansinne, vilket gör att jag inte gillar honom alls. varför andra tydligen avskyr honom kan jag inte svara på.Mr Praline skrev:Om det bara hade varit musik utan video och du inte visste vem som var trummis, hade det spelat någon roll?Simon Andersson skrev:och en annan trummis. vemsomhelst.nu...
Förstår inte varför Portnoy är så avskydd. Precis som att man "ska" ogilla Apple "bara för att" ska man tydligen ogilla Portnoy också...
synd. han var en hjälte en gång i tiden. han kanske blev för känd eller nåt...
-
- Medlem+++
Jag förstår vad du menar. Hans ego tog nog för stor plats i DT till slut. Jag gillar dock hans trumspel i Transatlantic och Flying Colors!Simon Andersson skrev:lite svårt att svara på nu när jag vet att han är med. jag är gärna med på ett annat "blindtest". låten är bra (iaf refrängen), men nja... portnoy är helt enkelt i min värld överskattad, otajt, har NOLL dynamik och har ett mindre storhetsvansinne, vilket gör att jag inte gillar honom alls. varför andra tydligen avskyr honom kan jag inte svara på.Mr Praline skrev:Om det bara hade varit musik utan video och du inte visste vem som var trummis, hade det spelat någon roll?Simon Andersson skrev:och en annan trummis. vemsomhelst.nu...
- strummer
- VIP medlem
Re: Sv: THE WINERY DOGS fet. Billy Sheehan
Äh, du behöver inte låtsas, det är OK att gilla slickprod.bootsy skrev:Det börjar bra, men sedan kommer slickrefrängen...
Kompressor, det är livet!
- bootsy
- Medlem+++
Re: Sv: THE WINERY DOGS fet. Billy Sheehan
Det är iofs inte så creddigt att gilla det shreddiga partiet i låten heller...strummer skrev:Äh, du behöver inte låtsas, det är OK att gilla slickprod.bootsy skrev:Det börjar bra, men sedan kommer slickrefrängen...
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Liten
- Hedersmedlem
bootsy skrev:Det är iofs inte så creddigt att gilla det shreddiga partiet i låten heller...strummer skrev:Äh, du behöver inte låtsas, det är OK att gilla slickprod.bootsy skrev:Det börjar bra, men sedan kommer slickrefrängen...

Har ingen aning om vem trummisen är, aldrig hört hans namn tidigare. Här är det ju varken bu eller bä kan jag tycka..
Angående refrängen låter det Kotzen. Lyssnat mycket på honom hela vägen tillbaka från Mother head's-tiden.. Eller ja, hela vägen från solot på poison-låten stand kanske vi ska vara ärliga att säga..

- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
Är det bara jag som inte riktigt tål basljudet?
Bra spelat och så, men ljudet?
- Liten
- Hedersmedlem
Samma som det alltid har varit.. och nej.. du är inte ensam..Sunken skrev:Är det bara jag som inte riktigt tål basljudet?

-
- Medlem+++
Det varierar stort. Tycker ljudet ät mycket bättre när Billy spelar med Niacin, tex. I rocksammanhang har han på tok för mkt mellanregister i ljudet, sk "surgubbe-EQ".Sunken skrev:Är det bara jag som inte riktigt tål basljudet?

Kolla in "Blisterine" på Spotify för ett exempel.
-
- Medlem
Håller med helt och hållet, dvs:Simon Andersson skrev:lite svårt att svara på nu när jag vet att han är med. jag är gärna med på ett annat "blindtest". låten är bra (iaf refrängen), men nja... portnoy är helt enkelt i min värld överskattad, otajt, har NOLL dynamik och har ett mindre storhetsvansinne, vilket gör att jag inte gillar honom alls. varför andra tydligen avskyr honom kan jag inte svara på.Mr Praline skrev:Om det bara hade varit musik utan video och du inte visste vem som var trummis, hade det spelat någon roll?Simon Andersson skrev:och en annan trummis. vemsomhelst.nu...
+ ∞
Bas.
- Simon Andersson
- Medlem++
men dream theater vet du väl vilka det är?Liten skrev:Har ingen aning om vem trummisen är, aldrig hört hans namn tidigare. Här är det ju varken bu eller bä kan jag tycka..

- Liten
- Hedersmedlem
Hört talas om, lyssnat på 2-3 låtar... vet att de hade med den där "sad panda hitl*r"-sketchen på en konsert.. sen tar det slut..Simon Andersson skrev:men dream theater vet du väl vilka det är?Liten skrev:Har ingen aning om vem trummisen är, aldrig hört hans namn tidigare. Här är det ju varken bu eller bä kan jag tycka..