inber skrev:En Ditto Looper, från TC Electronics. Strummer hade med sig en massa pedaler till Glanshammar som han glatt demonstrerade. Det mesta ur hans pedalskog kan jag leva utan, men en loop-pedal verkar oerhört skojigt.
Det ligger en sån i säljes precis nu.
Jo, jag såg det, tack för tipset. Jag köper nog den (eller beställer en ny) när apanaget trillar in.
Är också sugen på en looper, men Boss RC-300 är det som kittlar mig.
Inte bara till basandet då utan för att göra lite mer komplicerade grejer...
GurraG skrev: Jag har liksom lite svårt att GAS:a på en guitarron.
Som ju egentligen är för svag även den. Moment 22.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
GurraG skrev: Jag har liksom lite svårt att GAS:a på en guitarron.
Som ju egentligen är för svag även den. Moment 22.
Man får se det som en spela-i-soffan-bas. Ha inte överdrivna förväntningar på att kunna kompa ett helt band med en klanglåda som är stor som handskfacket på bilen...
Jag älskar min ackebas. Det är perfekt att kunna plocka upp och spela var som helst, utan sladdar och ström. Instant happiness, liksom. Men som kompinstrument utan förstärkare är den ju på tok för volymsvag.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Största gasen just nu är nog en ny giggbag. Lutar åt en sånhär när jag får pengar över. http://www.monocase.com/mono-bass-guitar.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Samma här.
Mike Lull bas,bergantino låda,tecamplåda,svt Heritage topp,ca.tio olika strängset,kablar,mm,mm
tur att man fyller år snart.(Men det blir väl presentkort på Jula istället typ..)
Jag vänstrar ju med andra instrument så det finns långa, långa listor med saker jag vill ha inom alla möjliga katgorier; Saxofoner, lapsteel, munspel, trombon, banjo, ny ackegura, telecaster, förstärkare av alla de slag, PA-prylar, ljusgrejer, och så allt jag vill ha till basandet då.
Det tar liksom aldrig slut... Listan blir längre och längre.
Oj,då ligger man i lä.Det där var ju en annan nivå.
Fender American Standard Precision V
Orange AD200MK3,Fender Bassman 100T
Bergantino NXV 410,TKS212,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.
Stackars dig, du har hamnat i det "nöjda rummet", snart kommer likgiltigheten att vräka sig över dig. Intresset för allt som är värt något kommer sakta tyna bort. Inspirationen, glädjen och fantasin blir som bortblåst. Ta dig genast därifrån innan ditt jag blir ett minne blott! Man måste vara på tårna hela tiden! (fritt citerat från vår förre produktionschef som tog vissa saker på lite väl blodigt allvar...hehe)
Listan är lång
Aguilar db750/751
Aguilar tonehammer 350
Ampeg svt 7 PRO
En till tks 112
Bergantino nv610
Tc electronics ditto looper
Xotic bass bb preamp
A designs REDDI
Olympic white P-bas
Shortscale-bas, typ danelectro, eller bygga själv.