Brand i replokalen.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Brand i replokalen.

Inlägg av Jan Hellman »

Verkar som att försäkringsbolagen sköter sig NÅGOT bättre nu för tiden. När jag bodde i Malmö på 80-talet fick jag inbrott i min lägenhet. Blev av med en Hohner-paddel, en trummaskin, en kameraväska och lite annat. Det här hände alltså hemma i min egen lägenhet där dom hade brutit upp hela dörrkarmen och jag hade giltiga försäkringar, polisanmälningar, kvitton och faan och hans moster. Men Skandia i Malmö bråkade NÅGOT SÅ IN ÅT HELVETE!!! Om det inte varit så att jag initialt kommer från en småstad och personligen kände chefen på Skandia-kontoret i min födelsestad och att han personligen tog tag i detta och vände upp och ner på Skandia i Malmö och därefter kontaktade Skandia´s huvudkontor i Stockholm som i sin tur gav sig på Skandia-kontoret i Malmö så hade detta aldrig löst sig. Tog ett år från inbrottet innan jag fick ut några pengar och det hade ALDRIG löst sig utan personliga kontakter. Det gick så långt att Skandia´s kontor i Malmö hotade med att polisanmäla mig för att jag haft stöldbegärlig egendom hemma (!!!) och det var egentligen först efter att jag skickade upp en kopia på det brevet både till min Skandia-chefpolare och till Skandia´s HK i Stockholm som det verkligen tog hus i helvete. Då blev dom sura på allvar och gav sig på Skandia i Malmö med bredsida efter bredsida tills dom betalade ut pengarna. Sen bytte jag försäkringsbolag.
Blida
Medlem

Inlägg av Blida »

Nu så har man ÄNTLIGEN fått ut pengarna på försäkringen, tillräckligt för att jag ska kunna köpa prylar så vi kan börja gigga igen iaf. Får lägga upp en köpesannons här tror jag....
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Blida skrev:Nu så har man ÄNTLIGEN fått ut pengarna på försäkringen, tillräckligt för att jag ska kunna köpa prylar så vi kan börja gigga igen iaf. Får lägga upp en köpesannons här tror jag....

:tummenupp:
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

200071 skrev:
Blida skrev:Nu så har man ÄNTLIGEN fått ut pengarna på försäkringen, tillräckligt för att jag ska kunna köpa prylar så vi kan börja gigga igen iaf. Får lägga upp en köpesannons här tror jag....

Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
shadowskimmer
Medlem+

Inlägg av shadowskimmer »

Poester skrev:
200071 skrev:

Blida
Medlem

Inlägg av Blida »

Lite inressant, trummisens försäkringsbolag (Folksam) hävdar att vi är ett proffisionellt band och att han därmed inte har rätt till ersättning. Plattnackar!
Vi har inte stimmat våra låtar (ännu), vi giggar för mat och bensinpengar, har inget skivbolag i ryggen, ingen F-skattsedel, inga registrerade inkomster. De grundar det på att vi giggade som fan 2011-2012 och att (sic) vi hade vår logga tryckt på bastrumman! Mycket ska man höra innan ögonen ramlar ut.
Någon som råkat ut för något liknande? Helt barockt!
Skriv svar