Den får kosta ungefär lika mycket som en Aguilar DB751 kostar, alltså runt 20.000:-
(Jo just det.... Min Hartke rigg som är till salu här på forumet kan lämnas som delbyte, bytesvärde 9500:-)
Edit; Riggen är såld.
Tack för tipset! verkar absolut vara ett vettigt alternativjisac skrev:Toyota Previa är stabila och bra. Åtminstone den gamla modellen 91-01.
Ja.. satt och googlade loss på dessa igår. Verkar finnas många till salu för vettiga priser. Hög bränsleförbrukning är ju aldrig bra, ur många synvinklar, men jag ska mest frakta familj till sommarstället så det blir inte så många mil per år. Läste dock att reservdelar till dessa är mycket dyrt. Men helt klart intressantMr Spock skrev:Chrysler Voyager kan rekommenderas: Grand Voyager med 20-30 cm längre lastutrymme fanns mig veterligen bara med automatlåda och stor motor = trist bränsleförbrukning. Voyagermodellen med 4:a och manuell låda är i alla avseenden "förnuftigare" och borde gå att hitta till bra pris. 7-sitsig.
EDIT: en hastig sökning på Blocket indikerar att du kan få en -02:a för pengarna.
plus hundra på Chevan!Heyman skrev:Jag är inne på min andra Cheva transporter. Dom rymmer ordentligt mycket, modellen med tvåhjulsdrift drar 0,8 långkörning och 1,0 .
blandad körning. Riktigt skön bil.
Jag har också haft en sådan. Perfekt både som fsmilje- och "orkesterbil"dereborn skrev:plus hundra på Chevan!Heyman skrev:Jag är inne på min andra Cheva transporter. Dom rymmer ordentligt mycket, modellen med tvåhjulsdrift drar 0,8 långkörning och 1,0 .
blandad körning. Riktigt skön bil.
I mitt ycke betydligt stöddigare än voyagern. Liksom större och stabilare.
Voyagern är en stor kombi, chevan en liten van.
Stämmer även på chevorna. Min fick en tvåa på rostiga trösklar sist.Hågge skrev:Tack för tipset grabbar!
En "Cheva" är ju aldrig fel. Är det något man bör tänka på med dessa? Hörde av en bekant som har "Voyager" att dom har en förmåga att rosta under i balkarna.
Tack för tipsendereborn skrev:Stämmer även på chevorna. Min fick en tvåa på rostiga trösklar sist.Hågge skrev:Tack för tipset grabbar!
En "Cheva" är ju aldrig fel. Är det något man bör tänka på med dessa? Hörde av en bekant som har "Voyager" att dom har en förmåga att rosta under i balkarna.
Dessutom är det viktigt att man servar dom regelbundet, (max 1000 mil mellan oljebyten, varannan gång byter man i vxllådan också) - och att man inte använder för tunn motorolja. 10/40 minst.
Även lite kinkigt med att man använder rätt kylarvätska, tar man fel sort kan det fräta på topplockspackningarna - och då blir det obra... .-)
Sen är det JÄTTEkrångligt att byta tändstift på dom! 4-5 timmar på verkstad, typ.
Av den anledningen är det en bra idé att använda dyyyyyra iridium/longlife-stift, som håller 10.000 mil.
Kostar typ 300:-/st, men det är det lätt värt.
Ok fattardereborn skrev:Ingen orsak, lycka till!
- men kom ihåg att om man frågar om bil på PB så är det enda RÄTTA svaret: FORD.
Förutom just FORD då!dereborn skrev:Om jag har fattat rätt, så är vilken FORD som helst bättre än alla andra bilar tillsammans.
Instämmer med allt ovan, och lägger till att växellådor på Voyager har en tendens att bara sluta funka, vilket blir lika dyrt (typ 25000) som irriterande (norrköping-stockholm på ettan...). El som inte är felfri är också något att hålla koll på, är något bara lite Knas kan det bli hur jävligt som helst.dereborn skrev:Stämmer även på chevorna. Min fick en tvåa på rostiga trösklar sist.Hågge skrev:Tack för tipset grabbar!
Dessutom är det viktigt att man servar dom regelbundet, (max 1000 mil mellan oljebyten, varannan gång byter man i vxllådan också) - och att man inte använder för tunn motorolja. 10/40 minst.
Även lite kinkigt med att man använder rätt kylarvätska, tar man fel sort kan det fräta på topplockspackningarna - och då blir det obra... .-)
Sen är det JÄTTEkrångligt att byta tändstift på dom! 4-5 timmar på verkstad, typ.
Av den anledningen är det en bra idé att använda dyyyyyra iridium/longlife-stift, som håller 10.000 mil.
Kostar typ 300:-/st, men det är det lätt värt.
Ja, men jag har pillat mycket bil-el genom åren och Voyager, trans-sporter och liknande är extra knepiga. Så länge det inte är nåt verkar allt hålla fint, det är när någon händig varit där och gjort nåt (amatör-larm, halvljus-auto, annan radio och liknande) det gärna börjar jävlas, och då slutar det ofta med att "äh vem fan behöver elhissar/elspeglar/blinkers" osv. Allt jag säger är att man ska kolla varenda el funktion, och om någon grej inte funkar tycker jag att man ska backa från köpet.dereborn skrev:Ja, växellådorna på Voyager har jag också hört talas om.
Bil-el är ju jävligt på vilket märke som helst....
strummer skrev:Ja, men jag har pillat mycket bil-el genom åren och Voyager, trans-sporter och liknande är extra knepiga. Så länge det inte är nåt verkar allt hålla fint, det är när någon händig varit där och gjort nåt (amatör-larm, halvljus-auto, annan radio och liknande) det gärna börjar jävlas, och då slutar det ofta med att "äh vem fan behöver elhissar/elspeglar/blinkers" osv. Allt jag säger är att man ska kolla varenda el funktion, och om någon grej inte funkar tycker jag att man ska backa från köpet.dereborn skrev:Ja, växellådorna på Voyager har jag också hört talas om.
Jepp. När jag köpte min fick jag höra att brasvärmaren monterats i Sverige....dereborn skrev:strummer skrev:Ja, men jag har pillat mycket bil-el genom åren och Voyager, trans-sporter och liknande är extra knepiga. Så länge det inte är nåt verkar allt hålla fint, det är när någon händig varit där och gjort nåt (amatör-larm, halvljus-auto, annan radio och liknande) det gärna börjar jävlas, och då slutar det ofta med att "äh vem fan behöver elhissar/elspeglar/blinkers" osv. Allt jag säger är att man ska kolla varenda el funktion, och om någon grej inte funkar tycker jag att man ska backa från köpet.dereborn skrev:Ja, växellådorna på Voyager har jag också hört talas om.
Ja, så är det nog.
Jag har haft tur, min har gått 26.000 mil, och det enda som inte funkar är ass-burnern.
Men den verkar å andra sidan vara just en sån där icke original-add-on.
Annars funkar allt! Inklusive kylskåpskall AC. Och den klassiska sidodörren...
Helt seriöst tycker jag den där bilen är grym, farmot anka typCuba skrev:Jag röstar på Fiat Multipla.
Förutom att den är snyggast i klassen så är ju Fiat kända för att vara helt felfria, särskilt när det gäller el.
Säkert en bra bil! men typ 15k över min budgetMarshall skrev:Min laståsna är till salu...![]()
http://www.blocket.se/stockholm/VW_Shar ... 3.htm?ma=1" onclick="window.open(this.href);return false;