Oh jävlar i min lilla låda. Ja ibland kan det hända grejor snabbt. Kul att du finns kvar ibland oss, broder. Otäck upplevelse. Bra att allt gick bra förutom materialskador. Ett litet råd som jag fick av en polis en gång efter en liten bussolycka jag vart med om mitt inne i Stockholm då en busschaufför fick för sig att han skulle göra en U-SVÄNG mitt på Ringvägen på Södermalm med en dragspelsbuss!!! Jävla idiot....
Se till så att ni dokumenterar ordentligt vad det gäller skador för framtiden. Whiplash-skador kan uppkomma LÅNGT i framtiden efter en olycka. Se till så att ni röntgar nackar och får kopior på läkarundersökningar! Och har ni det minsta ont i nacken ska ni se till så att ni får in det i läkarundersökningen. Ibland har man inte ens ont utan bara att man känner sig lite stel. Och då händer det att man tänker att: "Det är inte så farligt. Det går nog över på några dagar". Det kan det göra men det kan också hålla i sig rejält länge. Och man kan ha fått en knäck på nacken utan att man märker av det över huvudet taget också för den delen. Igen, det kan uppkomma flera år senare så SE TILL SÅ ATT NI DOKUMENTERAR ORDENTLIGT!!
Annars har ni INTE EN CHANS vad det gäller försäkringar eller skademålsanspråk om det visar sig om 10 - 12 månader att nacken faktiskt har fått sig en knäck. Så var NOGA med läkarundersökningar. Det bästa råd jag kan ge så lyssna nu på farbror Jan.
Bra att det gick så pass bra för er. Köp en lott.
MVH//Jan