Har spelat in och spelat live med line6 stärkare och podar i 10-12 år vilket funkat för mig .
Man får jobba med inställningarna för att få det att låta bra men när man får till det låter det riktigt bra imho .
trikloretylen skrev:Har spelat in och spelat live med line6 stärkare och podar i 10-12 år vilket funkat för mig .
Man får jobba med inställningarna för att få det att låta bra men när man får till det låter det riktigt bra imho .
jag kör nästan alltid patchar med dubbla riggar i poden .
Mitt tips är att experimentera med olika val av lådor och stärkare .
Använder ofta ampeg stärkaren med olika gitarrlådor för att få till mina ljud i ena kanalen och en ampeg rigg med 8x10 i andra kanalen tex .
Hoppas du förstår vad jag menar !?
trikloretylen skrev:jag kör nästan alltid patchar med dubbla riggar i poden .
Mitt tips är att experimentera med olika val av lådor och stärkare .
Använder ofta ampeg stärkaren med olika gitarrlådor för att få till mina ljud i ena kanalen och en ampeg rigg med 8x10 i andra kanalen tex .
Hoppas du förstår vad jag menar !?
Ja jag tror det. Eftersom jag i normalfallet har ett "basljud" och ett "gitarrljud" så tänkte jag nåt åt det hållet.
Kan man få de två olika stärkarna på olika utgångar?
Den separerar signalen till en clean och en dist, har inbyggd kompressor samt både clean och distkanalen har en separat loop för att ansluta andra effekter till de olika kanalerna, kedjan avslutas med två volymrattar, en för varje kanal
Den separerar signalen till en clean och en dist, har inbyggd kompressor samt både clean och distkanalen har en separat loop för att ansluta andra effekter till de olika kanalerna, kedjan avslutas med två volymrattar, en för varje kanal
Kanske skulle haft en sån istället! Tycker poden är svår att hitta ett fett, bra basljud i.
Distljudet går bra, men kan nån ge mig ett tips på hur jag ska börja med ett rent basljud?